Autor: jd Publikováno: 8.října 2007 |
Celkově 100 stran a žádný poměr jednotlivých platforem neřešíme. Záleží na to, co se zajímavého zrovna děje. PSP titul může klidně být na obálce. Na stránkách Vogelu se píše jen o konzolovém časopisu, ale na banneru se pak objevilo i PC. Nebudete tím trochu lézt do zelí Levelu (např: pokud byste se věnovali těm hlavním PCčkovým titulům, čtenář už skoro nemusí Level pořizovat) a zůstanou v něm nadále konzolové recenze v sekci Jiné hraní? Farid Starman: Rozhodli jsme se PC jako platformu brát v potaz. Spousta multiformátových her vychází i na PC, bylo by nesystémové tento fakt ignorovat. Například v aktuálním testu Kane & Lynch je označeno, že hra vychází na 360/PS3/PC. Je ale pravda, že PC není, z výše uvedených důvodů naší prioritou. Neříkám, že se nebudeme věnovat zvláště zajímavým PC hrám, jako je například Spore, ale rozhodně nepolezeme do zelí PC časopisům. U nás očekávejte jen stručnou recenzi, aby měl i konzolový hráč úplný přehled o tom co se děje. Martin Bach, šéfredaktor Levelu: Je jasné, že pokud má být Next Level skutečným multiformátem, nemůže PC ignorovat. Na druhou stranu, rozhodně si nemyslíme, že si oba časopisy mohou vzájemně konkurovat – soustředění Levelu na PC je takřka absolutní, počítat je třeba také na PC zaměřené DVD přílohy. Dal bych případ Faridem zmíněného Spore – v Levelu bude o hře mnohostránková recenze, budeme jí sledovat v preview a ve videích, v Next Levelu pak vyjde recenze srovnatelná s recenzemi v rubrice Jiné hraní. Tu jinak plánujeme zachovat i do budoucna, máme za to, že čtenář by měl mít alespoň základní přehled. Multiformátové dilema Z kterých verzí budete obvykle psát články u multiplatformních her (kterých je dnes většina) a budete se podrobněji zabývat rozdíly ve hrách mezi jednotlivými platformami? Z té verze, která bude k dispozici. Nyní je to častěji Xbox 360, protože například u her jako Skate nebo Stranglehold jsme měli 360 verzi výrazně dříve než PS3. Rozdílům, pokud stojí za řeč, se věnujeme. Naše testy obsahují druhý, alternativní názor. I tam se lze věnovat druhé verzi stejné hry. Šéf českého OXM Jan Morkes prohlásil, že "asi nebudete mít čas věnovat se věcem jako testování nových verzí Xboxu 360, několikaměsíčnímu pátrání po budoucnosti Xbox Live služby u nás a řešit spoustu věcí, které zajímají pouze majitele Xboxu". Takže jak to bude a projeví se vůbec nějak na obsahu časopisu, že X360 je momentálně nejrozšířenější next-gen konzolí v ČR? Dobře, možná tam nebudou sáhodlouhé návody nebo úplný výpis achievementů, ale ujišťuji vás, že si na podstatné věci čas uděláme. Některé plátky občas uměle natahují články, aby jimi zaplácly více stran, ale vy zřejmě budete řešit úplně opačný problém. Jak se s tímto vypořádáte v těch nejvíce našlapaných měsících? Obecně - vynecháte spíš ty horší hry nebo radši zkrátíte délku textů? Myslím, že je to celkem příjemný problém. Naše řešení je asi někde mezi oběma návrhy. Některé minoritní nezajímavé hry možná opomineme. A někdy věnujeme hře trošku měnší prostor, než by asi dostala v singleformátovém časopise (příklad: Skate). Podstatné ale je, že rubriky jsou takříkajíc „nabušené“ a všem velkým titulům se věnujeme naplno. Cena a DVD Cena 69 Kč je označena jako zaváděcí. Po kolika číslech ji plánujete zvýšit a jaké maximální úrovně asi tak dosáhne? Zaváděcí cenu budeme držet přinejmenším tři měsíce. Maximální nebude určitě vyšší než 100. Bude časopis dostupný i na Slovensku (nebo v jiných zemích - jako vychází Level v Turecku) a kolik tam bude stát? Na Slovensku ano. V jiných zemích ne. Je třeba upřesnit, že Level se v Turecku neprodává, je to jeho tureckojazyčná licencovaná mutace. Když budeme dobří, třeba nás taky bude chtít někdo licencovat. Co je hlavním důvodem absence pravidelné přílohy? Zaznělo od tebe něco ve smyslu, že občas by se mohla objevit nějaká speciální - o co půjde? Důvodem je to, že se chceme soustředit na dělání dobrého a dostupného časopisu. Nechceme být dogmatičtí a proto nevylučujeme speciální přílohu někdy v budoucnosti, ale plány zatím nejsou konkrétní, proto se nemá o nich teď smysl bavit. Pozadí Kolik redaktorů na plný úvazek na Next Levelu pracuje a kteří externí autoři do něj budou přispívat? Budete nějak spolupracovat s komunitou z fanstránek? Na plný úvazek jsme dva, já a Petr Poláček. Externistů máme zatím kolem desíti, namátkou třeba Petr Bulíř nebo Jiří Pavlovský, ale další v příštích měsících asi přibereme. Nevím, co je přesně míněno spoluprací s komunitou fanstránek, ale řada z nás se cítí součástí těchto komunit. Ovlivní nějak příchod Next Levelu na trh dosavadní působení Oficiálního PlayStation 2 Magazínu, který vedeš, a budeš to stíhat? Na čem všem teď závisí, jak dlouho ještě bude OPS2 vycházet? Ovlivní v tom smyslu, že se OPS2 už od příštího čísla vice zaměřuje na platformu PlayStation 2. Dostává se tak více do souladu se svým názvem. Jak to budu stíhat? Teď jsem si to poprvé vyzkoušel, oba jsou už v tiskárně. Bylo to náročné, ale s pomocí kolegů se to zvládnout dá (i když za cenu řady probdělých nocí). První číslo každého časopisu je hodně namáhavé, protože se všechno musí vyrábět a vymýšlet. Dál už to bude, věřím, výrazně lepší. Pokud jde o perspektivu OPS2, naše vydavatelství je rozhodnuto jej vydávat do té doby, dokdy bude časopis rentabilní. Nyní je. Kdy přestane být, nejsem schopen přesně odhadnout. Jakou (z nákladu 35 tisíc kusů) očekáváte prodejnost Next Levelu ve střednědobém horizontu, i třeba ve srovnání se současným odbytem Levelu / Score? Očekávání naší firmy je optimistické. Pojďme se o tom pobavit, až budou k dispozici první opravdové výsledky. Chcete na závěr něco vzkázat vašim potenciálním čtenářům? Jsme hráči tělem i duší, je-li to i váš případ, je dobrá šance, že si budeme rozumět. Související články: Novinka, Rozhovor o Oficiálním Xbox 360 Magazínu CZ |
jd | |
autor (29) je zdejším šéfredaktorem, novinkářem a editorem, což ho i osmým rokem většinou baví, ale namísto hraní už raději tráví více času s přítelkyní, labradorem, na kole, lyžích, u fotbalu, ambient/psy/trance hudby, cestováním či nikdy nekončící prací s novým domem a zahradou |