Painkiller - rozhovor
zdroj: tisková zpráva

Painkiller - rozhovor

27. 3. 2004 0:00 | Rozhovor | autor: Redakce Games.cz |

O brzy vycházející bezhlavé řežbě Painkiller, která je návratem ke kořenům stříleček jako Doom nebo Quake na nové technologii, jsme si povídali s produktovým manažerem Simonem Vivienem z DreamCatcheru.

Autor: Korgull
Publikováno: 27.března 2004

Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Překvapivě zábavné, technologicky vyspělé, výborně optimalizované a poměrně temné demo bezhlavé first-person střílečky Painkiller nás minulý měsíc doslova pohltilo. A tak není divu, že jsme po sepsání prvních dojmů z hraní požádali vydavatelskou společnost DreamCatcher o rozhovor, abychom se o této nadějné hře dozvěděli více podrobnosti.

Můžete se nám představit a prozradit svou pozici při vývoji hry Painkiller?

Jmenuji se Simon Vivien, ve společnosti DreamCatcher pracuji jako produktový manažer a mám na starost právě hru Painkiller pro Evropu.

Co je vlastně Painkiller zač?

Painkiller je pouze o jedné jediné věci - o akci. Žádné přepínače a páčky. Žádné hádanky. Prostá čistokrevná řežba. Jste Daniel Garner, zdánlivě obyčejný chlapík zabitý při velmi ošklivě vypadající automobilové nehodě. Uvězněn v temném a nevlídném světě, budete bojovat za odhalení důvodu, proč vám byl odmítnut přístup do nebe. Zatímco budete čekat na očistu, budete muset ve snaze zabránit bezprostředně hrozící nesvaté válce bojovat s nekonečným počtem démonů válečníků.

Hra je postavena na vlastním grafickém enginu nové generace (PAIN engine), který skutečně překoná cokoliv už existujícího. Jelikož jsme použili nepochybně nejdokonalejší fyzikální engine Havok 2.0, přidali jsme navrch opravdovou fyziku. A udělali jsme s Havokem věci, které ani sami jeho tvůrci netušili, že jsou možné!

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Jste spokojeni s reakcemi na demo?

Nejsme spokojeni - jsme ohromeni! Demo bylo dosud staženo více než 1,5 milionkrát a odezva, kterou jsme obdrželi od komunity hráčů, byla fantastická. Téměř bez chyb (skoro, mluvíme o hře :), škálovatelný engine, a především úžasný singleplayerový zážitek s strhující fyzika. Věřím, že každý, kdo demo hrál, si jej užil, což je ta nejlepší odezva, jakou bychom mohli obdržet.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Hodláte na základě odezvy příznivců na demo provést ve hře nějaké úpravy?

Jasně, ale to uvidíte, až budou vycházet recenze :) Teď vážně, už od samého počátku vývoje jsme hodně dali na ohlasy hráčů - komunity betatesterů Painkillera, kterých byl sice jen omezený počet, ale jejich zpětná vazba z nich udělala ty nejhodnotnější lidi, se kterými jsem měl možnost pracovat. Bereme vážně každou obdrženou připomínku.

Bylo něco, co jste chtěli do dema vložit, ale nemohli jste kvůli nedostatku času?

Hmm, ani ne. Dali jsme do dema tři dobře vyladěné levely, abychom poskytli hráčům hodnotný zážitek a nechali je poznat, jak hra "chutná".

Co vše bude obsahovat plná verze hry? Kolik levelů můžeme očekávat?

Hehe, počkejte si na plnou verzi hry, napínání už brzy skončí :) Jen ve stručnosti poznamenám, že hra bude obsahovat 24 single-playerových levelů, 7 multiplayerových map a pět herních módů.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Demo tak trochu působilo, že je Painkiller v oblasti zbraní poněkud omezen. Můžete nám konkrétně říci, jaké zbraně budou ve finální hře?

Hra bude obsahovat 5 zbraní - rozhodli jsme se zaměřit spíše na kvalitu než na kvantitu. Každá z nich bude vybavena primárním a sekundárním modem použití. Je to těchto pět zbraní: Painkiller, Stakegun/Grenade launcher, Shotgun/Freezer, Rocket Launcher/Chaingun, Electrodriver. Nechám na každém z vás, abyste si rozhodli o tom, která z nich je vaší nejoblíbenější, ale věřím, že zbraně Painkiller a Stakegun se zapíší do historie videoher. Sakra, ani já nejsem schopen říci, která je mou neoblíbenější.

Můžete nám přiblížit, jaké multiplayerové módy bude hra podporovat? Bude zde i kooperativní mód?

Podívejte se na oficiální stránky www.painkillergame.com. Můžete si tam přečíst všechno o multiplayeru, zapojit se do diskusního fóra a vyhlížet nejnovější zprávy o Paikillerovi.

Chystáte pro multiplayer Painkillera také linuxový server? Pokud ano, kdy ho můžeme očekávat?

Zpočátku budeme podporovat pouze servery pro Windows, ale plánujeme brzy uskutečnit i podporu Linuxu.

Na co se soustředíte v rámci vývoje právě teď?

Dokončení hry :) Odstranit několik zbývajících chyb, renderovat filmečky, doladit nastavení multiplayeru a mapy (rychlost, doby nahrávání), vypálit vše na 3 CD a konečně se pořádně vyspat!

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Co jste si přáli do hry zařadit, ale nemohli jste?

Upřímně? Nic. Zrození Painkillera trvalo přes dva roky, takže jsme měli dost času začlenit do hry nebo naopak vyjmout vše, co jsme potřebovali.

Co je z vašeho pohledu na Painkillerovi nejlepší?
Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Z mého pohledu, a věřím, že mnozí hráči cítí to samé, je nejzajímavějším aspektem Painkillera jeho strhující rychlost a zábavnost. Však víte, návrat ke kořenům FPS. Přišpendlit nepřítele na zeď, rozmlátit všechno na kousíčky, porvat se s bossem, který měří 50 stop, nacházet skrytá místa a bonusy. Rychlost a zábava.

Kdy hru spatříme v obchodech a za jakou cenu?

Hra má být celosvětově vydána 12. dubna (u nás v češtině - pozn.ed.). V různých zemích se může objevit o něco dříve nebo později, takže buďte v kontaktu se svým oblíbeným prodejcem, on to bude vědět určitě nejlépe! První várka Painkillera přijde v 3-cédéčkové sadě vysoké kvality na způsob DVD. Bude to poprvé, co se takový formát v herním průmyslu objeví, takže doufáme, že bude skutečně reprezentovat hodnotu hry :) Tento balíček bude k dostání za stejnou cenu jako standardní verze (plastová DVD krabička s pouzdrem), která přijde jako druhá vlna (to znamená, až budou pulty prázdné). Nenechte si to ujít, má sběratelskou hodnotu!

Může se fanouškovská komunita těšit na nějaký editor map a SDK?

O tomhle se dozvíte až později.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů

Kdy vydáte slíbené multiplayerové demo?

Hmm, slíbil jsem mlčet, pokud jde o tohle. Smím říci jen jediné - multiplayerové demo by mělo vyjít pár dní po vydání hry (podle posledních informací by to mělo být někdy okolo 19. dubna - pozn.ed.).

Děkujeme za poskytnutí rozhovoru. Chtěl byste ještě něco dodat na závěr?

Potěšení na mé straně. Painkiller je fantastický single-playerový zážitek, vážně. Avšak multiplayer bude ještě mnohem větší šílenost - 3 netradiční módy, rychlá akce v duchu "Fast Furious Action", oficiální servery k dispozici na D1, hostované největší evropskou sítí. Během posledního turnaje CPL jsme získali i nějaké zajímavé kontakty na nejlepší klany a koordinátory a můžu vám již říci, že s Painkillerem chystáme něco opravdu velkého, celoevropského. A když myslím velkého, tak myslím VELKÉHO.
Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Za spolupráci na rozhovoru děkujeme spřátelenému serveru GGMania a Lukáši Macurovi z HyperMaxu.

Na Tiscali GameShopu stále probíhá speciální předobjednávková akce, během které se dá plná verze Painkillera v češtině pořídit za zvýhodněnou cenu jen 999 Kč (běžná cena jinde bude 1299-1499 Kč). A nejen to - každý zákazník je navíc svou předobjednávkou automaticky zařazen do slosování o celkem 60 dárkových předmětů (10 triček s motivem hry a 50 plakátů), které v žádném jiném internetovém obchodě neseženete.

Stáhněte si: Demo, Mod, Trailery, Videa...

Související články: Dojmy z dema (2/2004), Dojmy z preview-verze (7/2003), Novinky



Korgull
Korgull spatřil světlo světa před více než 24 lety, protlouká se, jak se dá, a na Tiscali Games píše především novinky. Nejraději hraje adventury (staré dobré Grim Fandago, Neverhood), ale nepohrdne ani dobrou strategií, RPG nebo akcí (všechny články autora)

 
 
Korgull

Nejnovější články