Autor: Korgull Publikováno: 31. října 2003 |
Nová arkáda Ostrich Runner se nám krátce po svém oznámení představila prostřednictvím hratelné demoverze. Hrdiny této hry jsou pštrosi, kteří se snaží udělat vše pro záchranu své planety před jakýmsi šíleným profesorem. Malé ruské vývojářské studio Geleos, konkrétně pan Grigor Grigoryan, který je vedoucím projektu, nám poskytl odpovědi na několik otázek vztahujících se právě k Ostrich Runner.
GG:Náš tým čítá devět lidí. Hlavní část našeho týmu takto spolupracuje už od roku 1998. Výsledkem této spolupráce byly některé předchozí projekty, jako např. 3D akce Killer Tank. Protože se všichni už tak dlouho známe, můžeme říci, že jsou naše myšlenky navzájem propojené. Je proto docela jednoduché spolu pracovat a vyjadřovat nápady. Měli jste nějaký zvláštní důvod, proč jste si pro svou hru vybrali zrovna tyto zástupce ptačí říše? Nápad vytvořit Ostrich Runner přišel v zimě, kdy jsme diskutovali o plánech a námětech na budoucí projekty. Chtěli jsme vyrobit něco neobyčejného, zábavného, něco bez násilí a krve. To je také důvod, proč jsme se rozhodli pro grafiku ve stylu kreslených filmů. A také jsme našli technologii, jakou jsme potřebovali: "Toon Shading". Pak bylo rozhodnuto o tom, že to budou arkádové závody. Kdybychom pro tyto závody vybrali auta, bylo by dost těžké dosáhnout kýžené zábavnosti. V tom najednou přišel nápad! Budou to závody .... zvířat. Začali jsme přemýšlet o tom, jaká zvířátka jsou tak komická a dospěli k závěru, že jsou to pštrosi. Nemyslíte, že někteří z hrdinů vypadají jako kříženci mezi jistou postavičkou z kreslených filmů Road Runner a slepičkami z oblíbené hry Chicken Shoots? Kde jste brali inspiraci? Neřekl bych, že naše postavičky vypadají jako představitelé Road Runner nebo Chicken Shoot. Možná jedinou podobností je jen ta skutečnost, že hlavními postavami jsou pštrosi. Rozhodli jsme se použít právě je, protože jde o jediné ptáky, kteří nemohou létat, ale dokáží velmi rychle běhat. Mysleli jsme si, že by mohlo být zajímavé vytvořit mnoho různých a komických překážek pro takové postavy, jako např. hrábě, banánová slupka apod. ![]() ![]() ![]() Můžete nám říci něco o příběhu? Myslím, že je to něco o planetě, kde žijí pouze pštrosi a šíleném profesorovi, který by si rád připravil ze stovky jejich vajec velkou omeletu, nebo tak něco... ;) Dobrá, není to ale jednoduché... Nerad bych prozradil všechna překvapení ukrytá v příběhu, bude lepší, když si je sami najdete. Ale.. řeknu vám jeho hlavní body. Byla jednou jedna pštrosí planeta. Její obyvatelé zde žili v harmonii, vychovávali své děti a neměli žádné problémy. Jednou se však jeden šílený profesor rozhodl, že si tuto mírumilovnou planetu ochočí. Aby toho dosáhl, musí nejdříve vytvořit silného pštrosího válečníka. S tímto úmyslem vysílá do pštrosí vesnice své asistenty, aby ukradli vejce. Jenže ti si nevšimli, že jsou jejich batohy děravé a tak jim vajíčka začala po cestě vypadávat. Ráno ostatní pštrosi uviděli tu spoušť a ten nejsilnější a nejobratnější z nich se vydal po stopách zlodějů. To je konec mého příběhu. Vše ostatní uvidíte ve hře. Objeví se ve hře i jiná zvířata?
Ano, samozřejmě. Bude zde spousta dalších zvířat. Téměř se všemi z nich bude vaše postavička přicházet nějak přímo do kontaktu. Některá se vám budou pokoušet zabránit v co nejrychlejším běhu a jiná vám naopak pomohou. Jaké překážky nás čekají? A co tzv. "power-upy"? Jak už jsem řekl, bude zde plno různých překážek a pastí. Budou to kameny, kaluže, zdi, ploty, aj. ... všechny vám neodhalím. Bude lepší, když je okusíte sami. Pouze dodám jediné, rozhodně se při naší hře nebudete nudit. Všimli jsme si, že si hráč může ve hře vybrat z několika pštrosích běžců. Bude zde i možnost nějak upravit tyto postavičky nebo tak něco? Ne, hra bude nabízet 10 pštrosů. Hlavní rozdíl mezi nimi bude v jejich vzhledu. Ostrich Runner má kromě single-playerové části také část multiplayerovou. Můžete nám říci jaké herní módy chystáte? Kolik map, stupňů obtížnosti, atd. Bude zde 16 single-player levelů a 10 pro multiplayer. Tak, jak budete procházet jednotlivými levely v single playeru, budou se vám zpřístupňovat i v síťové hře. Rád bych zmínil, že multiplayer lze hrát jak přes lokální síť (až osm hráčů), tak přes internet (také až osm hráčů). A nezapomeňte ani na to, že v Ostrich Runner najdete také "split-screen". Hra běží na vašem novém grafickém enginu. Můžete nám o něm něco říci? Ano, tento engine je naším vlastním dítkem. Byl vyvinut speciálně pro tvorbu grafiky ve stylu kreslených filmů. Užíváme technologii "Toon Shading". Je zde k dispozici mnoho speciálních efektů, které nenajdete v jiných hrách. Takže můžeme říci, že je náš engine unikátní. Navíc nám pomáhá lépe vyjádřit naše ztřeštěné nápady. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry naleznete v sekci screenshotů Jaké jsou systémové požadavky hry? Intel Pentium III 800MHz,NVIDIA GeForce2,128MB RAM,Windows 2000/XP/98,DirectX 8.1. Je Ostrich Runner určen pouze pro PC nebo plánujete jeho vydání i pro jiné platformy? Tento projekt bude vydán na PC. Pozměněná verze Ostrich Runner se objeví i na takových platformách jako Pocket PC a na mobilních telefonech. Kdy plánujete hru vydat a kolik by měla stát? Tato otázka není tak jednoduchá. V současné době hledáme vydavatele, takže momentálně vám nemohu tuto otázku zodpovědět. Přemýšleli jste také o nějakém editoru misí? Ano, byly zde takové myšlenky. Jednoho dne jsme se skutečně rozhodli takový editor pro své fanoušky vytvořit. Ale pochopili jsme, že jen výroba editoru by dosti natáhla vývoj celé hry. Když si však hráči naši hru oblíbí, budeme muset s editorem vydat addon nebo vyvinout Ostrich Runner 2. Chtěl byste našim čtenářům říci o Ostrich Runner ještě něco? Chtěl bych zmínit, že si lidé myslí, že je hra určena pouze dětem. Musím ale říci, že i dospělí si ji určitě rádi zahrají. Každý si v ní najde něco zajímavého. Myslím, že Ostrich Runner bude dobrou zábavou, například o přestávkách. Co plánujete dalšího? Připravujete už nějaký další projekt?
Stáhněte si: Demo Související články: Novinky |
Korgull | |
Korgull spatřil světlo světa před více než 24 lety, protlouká se, jak se dá, a na Tiscali Games píše především novinky. Nejraději hraje adventury (staré dobré Grim Fandago, Neverhood), ale nepohrdne ani dobrou strategií, RPG nebo akcí (všechny články autora) |