| Autor: Korgull & jd Publikováno: 28.ledna 2005  | 	
  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Vaším předchozím projektem byla hororově laděná adventura Posel Smrti. Dá se říci, že reakce na ni byly jak doma, tak ve světě vesměs kladné, přesto se zeptám, jak jste s ohlasy spokojeni? Hráči bývají neúprosní kritici, zaskočili (anebo naopak překvapili) vás něčím? Projeví se to nějak na vašich nových projektech?  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Máte pravdu,             hra byla hodnocena pozitivně jak hráči tak kritiky. V některých trzích             jsme dosáhli opravdu mimořádných úspěchů – například v Německu je             Black Mirror nejprodávanější adventurou roku 2004 (v prodejích jsme             předstihli i takové hity jako je např. Broken Sword 3). V ČR jsme             v některých hráčských anketách získali titul adventura roku. V Německu             o nás psal magazín Bild, který má náklad přes 1.000.000 výtisků. To             je myslíme to, co lze označit za úspěch. Hodnocení recenzentů nebylo             až tak pozitivní v USA, ale tam adventury obecně příliš netáhnou.             Na druhou stranu i americké prodeje jsou velmi solidní, takže zklamání             není ani na tomto trhu.Samozřejmě diskuze hráčů a jejich připomínky k našim hrám a adventurám obecně velmi pečlivě sledujemee. Jenom tak se totiž dá zajistit, že naše hry budou takové, jaké je hráči chtějí mít. A my děláme hry pro hráče, takže to je opravdu důležité. Můžete prozradit, kolik kusů hry Posel Smrti se dosud u nás i ve světě prodalo (alespoň řádově)? V jakých zemích byl o hru největší zájem? Jak jsme zmínili v předešlé odpovědi, tak nejlépe si Posel Smrti (v zahraničí prodávaný pod názvem Black Mirror) vedl v Německu. Výborné prodeje jsme pak docílili také ve Francii, Itálii či Anglii. Celkově ale lze říci, že velmi dobře se hra prodává všude. Nemáme k dispozici ještě čísla z vánočních prodejů v jednotlivých teritoriích, ale očekáváme, že jsme již překročili magickou hranici čtvrt milionu prodaných kusů celosvětově.  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Ale nyní k vašemu současnému projektu s názvem NIBIRU: Messenger of the Gods. Proč jste se rozhodli ho pojmout jako částečnou předělávku Posla Bohů? Čím vším se od něj má lišit? Budou hráči znalí Posla Bohů v nějaké výhodě oproti nováčkům? Nejde o částečnou předělávku, ale o úplnou předělávku. Z původní hry zbyl jenom námět, vše ostatní je nové – scénář, hudba, zvuky, grafika, animace... Pravdou ale je, že jsme použili některé puzzly a hádanky z původní hry, takže hráči, kteří si je budou pamatovat, budou mít malou výhodu. Je jich ale jen pár. Hlavním hrdinou hry má být student jménem Martin Holan. Výběr jména byl čistě náhodný, anebo má toto vaše rozhodnutí hlubší podstatu? Bude hráč moci ovládat i další postavy? Co mimochodem znamená to NIBIRU?  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Výběr jména             byl náhodný, jenom jsme přihlíželi k tomu, aby jméno znělo obstojně             jak v češtině, tak v cizině. Hráč ovládá během hry jenom jednu postavu.             Nibiru je hypotetická 12-tá planeta naší sluneční soustavy, která             se podle dávných bájí jednou za tisíce let údajně přiblížuje k planetě             Zemi (díky své oběžné dráze). Podle starodávných odkazů byl její příchod             spojován jednak s katastrofami na Zemi a jednak s příchodem „Bohů“.Na oficiálních stránkách hry se píše, že zde bude v 6 kapitolách 80 lokací. Na jaká místa se v rámci příběhu spolu s hlavním hrdinou dostaneme? Ve hře navštívíte Prahu, les v západních Čechách (kde je objeveno místo, jež Němci za 2. světové války využívali k tajnému výzkumu), Francii a Mexiko, vše v různých denních dobách. Každé místo má svoji vlastní atmosféru - stejně jako tomu bylo v případě Posla smrti, kde tento design, alespoň podle ohlasů hráčů, zdařile zapůsobil. To se jeví jako dobrodružství na více než jeden večer. Kolik hodin by průměrnému hráči měla hra vydržet? Herní doba by se měla pohybovat od 15-20 hodin, podle zkušenosti hráče.  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Můžete nám nastínit, jaké typy logických hádanek a hlavolamů nás v této hře mohou potkat (nejlépe nějaký příklad)? Bude hra obtížnější než Posel Smrti? Obtížnost jsme se snažili nastavit podobnou jako v Poslu smrti. Někteří hráči si stěžovali, že Posel smrti byl příliš obtížný, ale většinou byla obtížnost hodnocena jako správná. Ze začátku hry tedy narazí hráči na lehčí puzzle a hádanky, ale jak se hra bude vyvíjet bude obtížnost stoupat. Z lehčích jmenujme posouvání zámkového mechanismu do určitých poloh, z těch těžších třeba mayské puzzle, kde se musí správně rozmístit kamenné destičky různé délky tak, aby hlavní destička mohla projít ven vytvořeným otvorem. Zní to jednoduše, ale jenoduché to není :)  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Jak             to bude s NPC a komunikací s nimi? A co interakce s prostředím?Celkem je ve hře 36 NPC charakterů, se kterými probíhají dialogy stejně jako v Poslu smrti, přes ikony umístěné v dolní části obrazovky. Interface a ovládání hry zůstaly stejné jako v Poslu smrti - myslíme, že je dostatečně příjemné a intuitivní a osvědčilo se. Jediná změna, která se týká právě ovládání, je v případě Save a Load, kde jsou jednotlivé pozice vyobrazeny graficky podle toho, kde se hráč nacházel v okamžiku Save. Interakce probíhá opět ve stejném duchu jako v Poslu smrti, aktivní předmět změní kurzor, po prozkoumání zmizí, dvojklikem se přesunete rychle do jiné lokace apod. Základem NIBIRU je engine vyvinutý pro Posla Smrti. Jaká (pokud nějaká) vylepšení jste na něm provedli? Změní se hardwarové nároky? Hlavní změnou je zvýšení grafického rozlišení z 800x600 na 1024x768x32bit. Další velikou změnou je přechod ze 2D NPC postav na plně 3D postavy. Myslím, že nám podobně jako němečtí novináři, kteří již hru testovali (v Německu Nibiru vychází v první polovině února) dáte za pravdu, že úroveň postav se velmi výrazně zvýšila. Další změny se pak týkají možnosti zapnout AA, stíny postavy, nebo různých efektů mlhy a podobně. Hardwarové nároky pochopitelně stouply, ale přesto si hru dnes zahraje snad každý.  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Už je jisté, kdo bude dabovat českou verzi hry? Pokud opět půjde o známé herce, můžete prozradit jejich jména? V tuto chvíli probíhají jednání o české verzi, na níž budeme praovat v průběhu února. Nějakou představu máme, samozřejmě opět sáhneme po profesionálech a naším cílem podobně jako v Poslu smrti bude zprostředkovat hráčům díky kvalitním výkonům našich dabérů špičkový dabing. Prozradíme, že pokud jde o hlavní postavu Martina Holana, tak našimi favority jsou pánové Cigánek (dabuje Foxe Muldera) a Vaculík. Záležet bude však na jejich časových možnostech a pochopitelně i finančních požadavcích. Jak je to s vydáním hry u nás a ve světě - kdo je distributorem a jaká bude prodejní cena hry? Pokud jde o celosvětovou distribuci, tak tu si podobně jako u Posla smrti zajišťuje Future Games s.r.o. samo. Máme velké obchodní zkušenosti v oblasti zábavního průmyslu a celosvětový úspěch Posla smrti je jen důkazem toho, že naše pro tento účel založená divize mezinárodní distribuce svoji práci umí na jedničku. Právě na základě úspěchu Posla smrti a díky faktu, že dnes disponujeme celosvětovou sítí silných distribučních partnerů nabízí Future Games s.r.o. své služby v oblasti celosvětové distribuce také ostatním nezávislým vývojářům z České republiky, ale také Slovenska, Maďarska a Polska. Na počátku letošního roku jsme dokonce otevřeli jednání s jedním z německých vývojářů o distribuci jejich připravované hry a jednání se vyvíjejí velmi slibně...  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Pokud jde             o cenu Nibiru, tak ta je ve většině teritorií nastavena na 39,95 EUR.             Vycházet hra bude v průběhu prvního kvartálu 2005, v některých menších             teritoriích pak na počátku druhého čtvrletí 2005. V České republice             by pak hra měla vyjít v průběhu března 2005, ale záleží, zda se nevyskytnou             nějaké komplikace při dabingu - například, že by některý z vybraných             herců byl časově vytížen a my bychom chtěli počkat až se bude moci             dabingu zúčastnit apod. Její cena bude 990,- Kč.Plánujete nějakou propagační kampaň nebo vydání dema (pokud ano, kdy)? Marketingová kampaň je již připravena jak celosvětově, tak pro ČR, kde bude doplněna i o souteže, v případě Nibiru o hodně zajímavé ceny, neboť náš partner, kterým je letecká společnost Smart Wings, nám věnoval do soutěží několik letenek. K dispozici máme pochopitelně i videotrailer, který je v tuto chvíli již na některých místech nasazen - vidět jej mají šanci například cestující autobusových linek provozovaných firmou Student´s Agency či návštěvníci hokejových klání HC Sparta na reklamní videoobrazovce nad ledem (už je k dispozici i u nás - pozn.ed.). Jakmile se přiblíží doba vydání hry v ČR, poskytneme pochopitelně i hratelné demo.  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Na čem dalším pracujete? V jakém stavu vývoje se nachází odkládaný Ron Loo? Máte v úmyslu vytvořit nějakou adventuru kompletně ve 3D? Máme rozpracováno několik projektů. Mohu prozradit i to, že v tuto chvíli jsme v pokročilých stádiích vývoje vlastního 3D engine, nicméně naše nové projekty jsou v přliš ranných fázích vývoje, než abychom o nich mohli nyní říci více než to, že se hráči mají na co těšit! Děkujeme za rozhovor a přejeme mnoho úspěchů. Chcete na závěr našim čtenářům ještě něco vzkázat?  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Děkujeme i Vám a přejeme hodně hodin zábavy u her všeho druhu! Zdeněk Houb a Martin Malík, Future Games s.r.o. Stáhněte si: Trailer, Video... Související články: Novinky, Vše o hře Posel Smrti  | 
| Korgull & jd | |
| editor: jd |