Freedom Force vs. Third Reich - rozhovor
zdroj: tisková zpráva

Freedom Force vs. Third Reich - rozhovor

14. 3. 2005 0:00 | Rozhovor | autor: Redakce Games.cz |

Dva týdny po recenzi jsme si popovídali s Kenem Levinem, ředitelem Irrational Games o přednostech jejich taktické RPG s komiksovými superhrdiny a odlišnostech oproti prvnímu dílu Freedom Force.

Autor: Korgull
Publikováno: 14.března 2005


Zvětšit zdroj: tisková zpráva Před pár dny se do zahraničních obchodů dostalo pokračování chytlavé hry s názvem Freedom Force. Jde o taktickou RPG komiksového stylu se silnou dávkou akce, ale také humoru. Vývojem této hry se zabývalo studio Irrational Games, které se rozhodlo, že si nový titul - Freedom Force vs. The Third Reich - tentokrát i samo vydá. Zajímají-li vás, jak své dílo tvůrci vidí, přečtěte si následující rozhovor s jejich šéfem. Názor našeho recenzenta na hru pak naleznete zde.

Můžete se našim čtenářům představit? Jaká byla vaše úloha na projektu Freedom Force vs. The Third Reich?

Jmenuji se Ken Levine a na projektu FFv3R jsem působil jako výkonný ředitel. Také jsem pro hru napsal příběh, stejně jako v případě prvního dílu.

Jak jste byli spokojeni s reakcemi hráčů na první Freedom Force?

Původní Freedom Force byla úspěšná u kritiky i v obchodech. Přesto věc, která nás potěšila asi nejvíce, bylo to, jak se díky této hře ohromně rozrostla fanouškovská základna Irrational Games. Existují doslova stovky fanouškovských stránek věnovaných Freedom Force a nesmírně velká, stále se rozrůstající komunita.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek

Jaké největší změny v hratelnosti oproti původní hře Freedom Force vs. The Third Reich podle vás přinesla?

Zcela přepracován byl multiplayer. Přidali jsme několik nových herních módů a na základě ohlasů na dřívější ne zrovna plynulý systém navigace jsme úplně přepracovali rozhraní in-game hledače, takže je nyní jednodušší a značně usměrněný. Kromě toho jsme do hry začlenili i nový mód, tzv. "Story-Based Multiplayer" (multiplayer s příběhem). I singleplayerová kampaň ale zaznamenala nespočet úprav a vylepšení. Týmová umělá inteligence byla jednou z věcí, které spadají do této kategorie. Postavičky nyní reagují podle svého, takže je není potřeba hlídat.

Byl nějak vylepšen systém generování postav?

Nová verze nástroje pro vytváření charakteru dává hráči mnohem více prostoru pro vytváření hrdiny svých snů. Tentokrát je možné měnit jakýkoliv aspekt všech sil, postav jako takových, ale i efektů. Větší dobrodruzi mohou "Character Tool" využít i k vybavení postaviček novými skiny, animacemi a k vkládání dalších efektů.

Jaké nové super-síly a schopnosti ve hře jsou?

Bez zveličováni, nové super-síly jsou fakt velmi působivé. Je jich příliš mnoho na to, aby to šlo spočítat. Všechny přidané postavičky mají osm až deset úplně nových. Mnohé síly jsou mnohem komplikovanější než ty z původní hry. Velkou výzvou byla například Green Genie. Její síla zvaná "Object Lesson" vám umožní proměnit nepřítele ve vázu plnou květin. Zní to relativně jednoduše, ovšem když pak dovolíte hráči vzít tuto vázu a mrštit jí napříč úrovní, uvědomíte si celou podstatu věci začne to být hned mnohem zajímavější.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Můžete nám trochu přiblížit multiplayerovou část FFv3R?

To je jedna z vlastností hry, ze které jsme v prvním dílu Freedom Force nebyli příliš šťastní. Je třeba říci, že jsme se z toho dost poučili. FFv3R tedy obsahuje několik soupeřivých herních módů, včetně Tag, Deathmatch a několika dalších. Nicméně nejlepším z nových herních módů je "Story-Based Multiplayer". Ten vám dovolí vytvářet jednoduché či složité (jak budete mít chuť) multiplayerové scénáře, které budete moci sdílet s jinými hráči. V podstatě se dá říci, že vám tento mód umožní žít svůj vlastní komiks!

Je v této hře také nějaký kooperativní mód?

Už ze samé podstaty této hry jsme došli k názoru, že bude nejlepší, když se kooperativní hrou zabývat nebudeme. Rozhodli jsme se místo toho zaměřit na vytvoření pořádné singleplayerové kampaně a spousty soupeřivých multiplayerových módů.

Jak byla zdokonalena grafická stránky hry?

Jsou zde tuny vylepšení oproti minulému dílu. Už jen dynamická světla naprosto změnila vzezření hry. Celé to završují i hutná zdokonalení co se týká efektů a textury o vyšším rozlišení.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů

Proč bychom si podle vás měli Freedom Force vs. The Third Reich koupit?

Kvůli hratelnosti, úžasným postavičkám, skvělému příběhu, výrazné vytříbenosti a řadě novinek jako je již několikrát zmíněný "Story-Based Multiplayer" mód.

Díky, že jste si na nás udělali čas. Chtěl byste ještě něco dodat?

FFv3R je pro Irrational Games prvním podnikem v oblasti vydavatelské činnosti. Primární cíl, který jsme si stanovili, když jsme na sebe brali tuto zodpovědnost, byl vytvořit hodnotného nástupce původní hry a potěšit tak naše fanoušky. Víc než kdy předtím jsme oddáni vývoji her pro hardcore PC hráče.

Toto interview vzniklo díky partnerské spolupráci se serverem GGMania.

Stáhněte si: Demo, Trailer, Cheaty...

Související články: Recenze (2/2005), Novinky...

 
Korgull
Korgull spatřil světlo světa před více než 26 lety, protlouká se, jak se dá, a na Tiscali Games píše především novinky. Nejraději hraje adventury (staré dobré Grim Fandago, Neverhood), ale nepohrdne ani dobrou strategií, RPG nebo akcí (všechny články autora)

 
 
Korgull

Nejnovější články