Autor: Korgull Publikováno: 14. září 2004 |
Společnosti Zuxxez Entertainment a Reality Pump připravují další pokračování řady strategií Earth - Earth 2160. Teď v létě měl tento projekt dosáhnout fáze beta, jeho vydání je naplánováno na poslední čtvrtletí tohoto roku. V Evropě bude Earth 2160 vydána prostřednictvím společnosti DeepSilver spadající pod Koch Media. Ve dnech 19. až 22. srpna ji měli možnost spatřit na vlastní oči návštěvníci dalšího ročníku Game Convention v Lipsku. Více vám o nové hře odhalí následující rozhovor se zástupci vydavatele i vývojářů. Začněme prosím vaším představením. Odpovědi na otázky jsou výsledkem spolupráce mezi Dirkem Hassingerem, výkonným ředitelem Zuxxez Entertainment a projektu Earth 2160, Mirkem Dymkem, vedoucím projektu a technickým ředitelem Reality Pump Studios a Timem Wilsonem, který má v Zuxxez na starosti kontakt s tiskem a lokalizace. Kdo Earth 2160 vyvíjí? Jde o stejný tým lidí, který pracoval i na předchozích hrách série Earth? To jediné dost kvalifikované vývojářské studio tvoří Mirek Dymek, vedoucí projektu a technický ředitel Reality Pump a jeho velmi talentovaný a schopný tým dam a pánů, kteří nám přinesli i všechny předchozí hry této série. O čem Earth 2160 vlastně je? Earth 2160 má přímé spojení s únikem z modré planety. Neustálé podněcování válek vedlo k vychýlení planety z její vesmírné dráhy okolo Slunce, což mělo za následek to, že jakákoliv další existence zde se stala nemožnou. Posledních pár tisíc představitelů lidského pokolení Zemi opustilo a zamířilo na Mars, Rudou planetu, doufaje v odvrácení totálního zániku lidstva. A právě zde příběh pokračuje. Budou staré války mezi lidmi pokračovat nebo se těch pár posledních semkne dohromady pro společný boj o přežití proti zatím neznámé hrozbě? ![]() ![]() ![]() Jak plánujete hráčské publikum opět zaujmout? Fanouškové série Earth a příznivci real-time strategií obecně zde budou mít k dispozici tolik možností a voleb, skvělou grafiku a tak neobyčejné, ohromující dějiště, že už se touto otázkou ani nezabýváme. Hra nemá žádný lineární příběh, jestli myslíte tohle. Děj se bude odvíjet podle toho, jaká bude volba hráče nebo hráčů. Opět! Tři frakce jsou již známy z Earth 2150 - Lunar Corporation, Eurasian Dynasty a United Civilised States. Máme také ještě jako čtvrtou frakci skupinu bytostí nám velmi cizí, známou jako Aliens (Vetřelci), kteří se dokáží měnit. Na Marsu jsme ale všichni vetřelci. Nemáme ještě konkrétní informace o počtu, ale můžeme vás ujistit, že všichni hráči a fanouškové budou více než dost zaměstnáni a připoutáni ke hře na velmi dlouhou dobu. Co se týče různorodosti, s tolika možnostmi, která tato hra nabízí, skutečně není prostor pro nějaké opakování se. ![]() ![]() ![]() Kolik druhů jednotek bude ve hře? Asi nejlepší odpověď na tuto otázku je taková, že rozmanitost jednotek je v podstatě nevyčíslitelná, pokud tedy provádíte výzkum a využíváte všech možností, které hra nabízí. Jaké upgrady můžeme v Earth 2160 očekávat? Earth 2160 obsahuje mnoho druhů upgradů, které můžete aplikovat na budovy, vozidla a zbraně. Velmi to ale záleží na čase a energii věnované výzkumu. Jsou tři typy zdrojů - voda, kovy a křemík. Každá frakce má přístup pouze ke dvěma z nich. Kovy a křemík mohou být těženy, kov recyklován a voda je získávána ve všech jejích fyzikálních skupenstvích. Využíváno zde může být až sedm různých forem zdrojů. Je jen jediná výjimka v tomto počtu dostupných surovin bojujících stran, a to je ta cizí rasa, která dokáže upotřebit všechny typy. Dostupnost a umístění zdrojů může vytvořit zajímavé strategické situace. Když už by téměř všechny zdroje na mapě byly vytěženy, vždycky se ještě najdou nějaké malé rezervy někde blízko nepřátelské základny, protože oni je buď nepoužívali, nemohli používat nebo nemohou sebrat. Dopadnout to pak může různě. Jak se věci semelou, přesto hodně záleží na hráči nebo hráčích. ![]() ![]() ![]() Jak jsou vyřešeny souboje? Souboje jsou součástí strategie do té míry jako výběr směru vývoje nebo možností v oblasti konstrukce jednotek. Tentokrát, vzhledem k tomu, že máme ve hře čtyři frakce, se bitvy nebudou odehrávat pouze na Marsu, ale také na různých Měsících a satelitech jiných planet. Boje budou vysoce komplexní, rozmanité a jejich výsledky budou rozhodující. Rozhodně zde některé významné změny jsou, ale tato informace je stále ještě částečně tajná. Ten čas, kdy vám budeme moci říci vše, teprve přijde. Do té doby nám prosím dovolte uchovat některá tajemství. Ne, ještě ne. Především, studio Reality Pump vypustilo zatím pouze velmi málo informací, které navíc nejsou ještě dost zralé pro veřejnost. Brzy se na vás ale ze všech stran pohrnou nějaká ta tisková prohlášení a novinky. Důležitý a unikátní je stupeň výzkumu, kterého lze dosáhnout, rozsáhlé možnosti v kombinování modulů pro jednotky. A co jste ještě nikdy neviděli? Pro začátek asi takový stupeň detailů a ingame grafiky v RTS. ![]() ![]() ![]() Jaký engine používáte při tvorbě hry? Mohou hráči očekávat velká vylepšení v grafice? Na jaře 2003 jsme začali pracovat na našem novém enginu - Earth-4, což je vysokorychlostní engine navržený pouze pro grafické karty podporující Per Pixel Shader. Využitím stínovací technologie 1.0, 1.2, 2.0 a 3.0 můžeme hráčům ukázat takový stupeň grafiky, jaký ještě v tomto žánru neviděli. Podobnosti zde budou, to ano. V mnoha aspektech je hra také hodně vylepšena, což vedlo k úpravě vzhledu jiných částí. Milostné písně starověkých Himalájanů a balady vysokohorských zemědělců pěstujících rebarboru! Ne, to kecám, hudba pro hru je právě nyní exkluzivně komponována Gerdem Hoffmanem a Joachimem Schäferem, kteří dopomáhali instrumentálem i v soundtracku pro Earth 2150. Parametry byly zadány, ale zatím ještě nikdo nic neslyšel. Osobně bych rád doporučil třeba klasiku "Mars, the Bringer of War" od Holsta, jenže mám v těchto záležitostech velmi malý vliv. Na co se mají hráči připravit pokud jde o hardwarové požadavky? Jestli hráči chtějí hrát na standardním kancelářském PC, tak na to ať rovnou zapomenou. Systémové požadavky jsou docela vysoké. Hráči budou potřebovat P4 2 GHz nebo jiný odpovídající procesor, 512 MB RAM, ATI Radeon nebo GF 4Ti. Je možné hru ukládat pro pozdější návrat do ní. A co je také možné, je uložení hry a připojení se k jinému rozehranému utkání. Do multiplayerových voleb byly vloženy kooperativní hry a kombinace týmů vs. AI nebo tým vs. tým v různých herních typech. ![]() ![]() ![]() Můžete nám multiplayerové módy přiblížit trochu více? Zejména ty "Destroy Structures" a "Limited Cost Battle"? Podrobnosti o tomto tématu budou veřejnosti poskytnuty někdy později. Co mohu říci, že hráč v pozici hostitele bude moci nastavovat řadu různých parametrů, jako například rychlost vývoje, počet počítačových protivníků a spojenců. MOD týmy budou také moci vytvářet vlastní modifikace. Odpověď je ano, obojí. V současnosti jsme ve stádiu před alfa fází a každý, kdo je do vývoje zapojený, pracuje do sedření kůže z rukou, aby dosáhl dalšího kroku. Je toho ještě mnoho, co je potřeba udělat, než bude na podzim 2004 vydána, a to ve všech aspektech hry. Kdybyste po mě chtěli seznam všech těchto záležitostí, potřebovali bychom spis o rozsahu Zlatých stránek. Je to část naší politiky vydat skutečně žhavé demo před tím, než hra doputuje do obchodů. Nejvíce rozhodně na úplně nový Earth-4 engine, ale každý, kdo do hry přispěl, může být hrdý na všechny nové aspekty, od designu, po včlenění různých nových technologií. ![]() ![]() ![]() Další ukázky naleznete v sekci screenshotů Všimli jsme si, že jste už zaregistrovali doménu Earth2170.com. Můžete prozradit něco k onomu možnému pokračování? To může trvat i pět let, než budou k zveřejnění připraveny nějaké konkrétní plány. Vše, co mohu říci, je, že máme v úmyslu dosáhnout dalšího mezníku. Ano, zůstaňte ve střehu a čekejte na další novinky ohledně vývoje. Máme pro fanoušky RTS i hráče, kteří tento žánr teprve objevují, něco fakt hodně velkého. Související články: Novinky, Screenshoty, Trailer |
Korgull | |
Korgull spatřil světlo světa před více než 25 lety, protlouká se, jak se dá, a na Tiscali Games píše především novinky. Nejraději hraje adventury (staré dobré Grim Fandago, Neverhood), ale nepohrdne ani dobrou strategií, RPG nebo akcí (všechny články autora) |