Dwarf Fortress - rozhovor
zdroj: tisková zpráva

Dwarf Fortress - rozhovor

6. 7. 2010 0:00 | Rozhovor | autor: Redakce Games.cz |

Co může být lepším důkazem o propracovanosti výstřední ASCII hry než to, že trpaslíci svým chováním překvapili i vývojáře? Odpověděl nám na pár otázek.

Autor: Agarwel Idiriz
Publikováno: 6. července 2010


Zvětšit zdroj: tisková zpráva Tarn Adams, tvůrce výstřední ASCII hry Dwarf Fortress, kterou jsme před časem obšírně rozpitvali, se uvolil a pro TISCALI zodpověděl pár všetečných otázek:

Nedávno jsi do světa vypustil obří update zahrnující úpravy soubojů a armád. Jsi schopen prozradit na čem pracuješ teď, krom opravování nových chyb? Případně na co se chystáš, až současné plány dokončíš?

Tarn Adams: V nejbližší době se chystám umožnit hráčům používat více skillů v Adventurer módu, vylepšit nájezdy nepřátel na vaši pevnost a potom se vrhnu na deset vítězných návrhů, které zvolili fanoušci v hlasování. Lepší obléhání pevnosti zabere více času, protože vyžaduje rozsáhlejší změny v celkovém zpracování chování jednotlivých civilizací. Co přijde poté, si netroufám říct. Vylepšení putovních obchodníků a reálnější nakládání se surovinami na globální mapě nade mnou již visí dlouho. Takže se nejspíš vrhnu tímto směrem.

Do hry zahrnuješ šílenosti jako simulace růstu vlasů a nehtů. Mnoho hráčů určitě zajímá, zda se projevují pouze v popisku postavy, nebo zda tyto statistiky ovlivňují některé činnosti jako vážnost škrábnutí při souboji apod.?

Jak co. Například různé účesy neovlivňují nic krom popisku. Ale růst různých kusů těla již například ovlivňuje celkovou hmotnost jedince, která se používá v soubojích apod. Růst nehtů je ale v současné verzi vypnut, protože teprve musím trpaslíky naučit, aby si je stříhali.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Očekáváš, že jednoho dne budeš hru schopen označit za hotovou a říct si: "Uf. Tak mám hotovo. Jdu začít druhý díl"? A máš kdyžtak představu kdy by k tomu mohlo dojít? Nebo nad tímhle moc nepřemýšlíš a improvizuješ s novinkami z měsíce na měsíc?

Mám poměrně přesnou představu o funkcích, které chci do hry implementovat. Jejich detailní popis mohou hráči najít na stránkách hry. Ale nemám žádný časový rozvrh, do kdy musí být která část hotová. 2020 by mohlo znít reálně. I když vývoj mi většinou zabere více času, než kolik očekávám.

I když nemáš přesně rozvržený čas, máš alespoň hrubou představu, kdy se do hry dostanou nějaké tutoriály a nápověda? Právě tyto novinky by mohly zpřístupnit hru širšímu publiku.

Vytvořit přístupnější herní rozhraní je určitě v plánu, ale zatím nevím přesně kdy. Naopak lepší podporu pro grafické mody plánuji v blízké budoucnosti.

Uvážíme-li, kolik času strávíš vývojem, opravováním zapeklitých bugů a že znáš všechny detaily a souvislosti, baví tě Dwarf Fortress vůbec? Zahraješ si ho někdy jen tak pro zábavu, nebo jsi si vytvořil svou hru snů, kterou už ani nemůžeš vidět?

Obrázek zdroj: tisková zpráva He he he. Těžko říct, protože jsem vlastně žádnou jinou hru nehrál přes osm let. Takže celou dobu, kterou trávím s Dwarf Fortress. Je docela náročné ke hře normálně sednout a začít jen tak budovat pevnost od začátku. Hlavně, protože mám pořád co vylepšovat a není moc volného času nazbyt. Ale věřím, že až dopracuji Adventurer mod do hratelnější podoby, tak si s ním budu schopen užít pár chvil zábavy.

Tvoje hra je zdarma a žiješ pouze z dotací fanoušků. Přesto neumíráš hlady. Myslíš, že podobný způsob distribuce je realizovatelný i pro větší projekty? Zejména pro ty, které jsou také neustále ve vývoji. Například série The Sims. Sice potřebují větší příjmy, ale zároveň mají mnohem víc fanoušků. Nemluvě o tom, že placení za PC hry je, z jistého úhlu pohledu, dobrovolné tak jako tak.

Myslím, že teoreticky by to fungovat mohlo, ale žádná větší společnost do podobného modelu nepůjde, protože se bude bát nižších zisků. Sims sice mají pokračování a mraky datadisků, ale jedná se o dokončené produkty. Nejspíš by přišli o peníze, pokud by Sims uvolnili zadarmo a potom požádali o peníze na vývoj dalších přídavků. I když kdo ví. Mě osobně systém dotací přijde nejlepší, protože Dwarf Fortress není stále dokončen a vyladěn. Takže by bylo divné jej prodávat. Možná bych mohl zavést pravidelné poplatky, jako někteří jiní Indie vývojáři. Ale nemám důvod, protože současný model funguje bez problémů a hra se alespoň dostane k více lidem.

Obrázek zdroj: tisková zpráva No a na závěr, mohl bys dát do placu nějakou vtipnou příhodu, kterou tě tvoji trpaslíci překvapili a pobavili? Něco, cos ani jako autor nečekal, že provedou?

Mé oblíbené historky se týkají trpaslíka, který vyrazil na farmu zasadit svou postel, místo běžných semínek. A popravčího, který někde zašantročil své obří popravčí kladivo. A proto své oběti začal kousat, nějakým způsobem jim uhryzal končetiny a ty pak s sebou všude nosil v zubech.

O Dwarf Fortress připravujeme další článek s tipy a nejlepšími modifikacemi.

Související články: Recenze Dwarf Fortress 2010

Agarwel Idiriz



 
 
Smarty.cz

Nejnovější články