Chrome - rozhovor
zdroj: tisková zpráva

Chrome - rozhovor

15. 6. 2003 0:00 | Rozhovor | autor: Redakce Games.cz |

O chystané futuristické akci Chrome se občas říká, že bude přemožitelem Halo. Zda se skutečně rodí nová legenda, vám prozradí rozhovor s hlavním designérem hry z polské společnosti Techland.

Autor: Kate
Publikováno: 15.června 2003


Obrázek zdroj: tisková zpráva O chystané futuristické akci Chrome se občas říká, že bude přemožitelem Halo ze střední Evropy. Zda se na sever od našich hranic skutečně rodí nová legenda, vám prozradí rozhovor, v kterém jsme si povídali s hlavním designérem hry z polské společnosti Techland.

Tiscali Games: Mohl byste se představit naším čtenářům a prozradit jaká je vaše pozice ve vývojářském týmu? Na kterých projektech jste pracoval před Chrome?

Jmenuju se Bartek Paul. V Techlandu pracuji jako designér a před Chrome jsem se podílel na vývoji Crime Cities a několika dalších menších projektech.

O čem vlastně Chrome bude? Prozraďte nám trošku víc o příběhu a prostředí hry...

Chrome je taktická first-person střílečka. Děj se odehrává ve 22. století v jednom ze vzdálených planetárních systémů. Kolonizace Valkyrie do něj přitáhla jak mnoho obyvatel, kteří zde hledají nový domov tak i různé kriminální živly, pro něž se má nový svět stát útočištěm. Hlavní hrdina se jmenuje Bolt Logan a dříve působil jako elitní člen u Special Forces, dokonce se říká, že byl nejlepší. Ovšem určité události jeho život jednou provždy zcela změnily a nyní se živí jako žoldák - pokouší se tak překonat svou minulost. Spolu se svou kolegyní Carrie přijíždí na Valkyrii, aby si tu našel práci. Jedna ze zakázek ho ovšem vtáhne do bojů mezi tamními korporacemi, piráty, kolonizátory a dalšími zájmovými skupinami.

Do jakých levelů a druhů prostředí se ve hře dostaneme? Kolik jich celkem bude?

Během postupu hrou hráč navštíví několik planet v systému Valkyria stejně jako osídlené měsíce. Chtěli jsme každé planetě vtisknout unikátní podnebí a podmínky. Hráč tak narazí na tropy, pouště, sníh, bláto i mlhu. Některé části hry jsou zasazeny do futuristických interiérů vesmírných stanic nebo průmyslových komplexů. Celkově bude hra obsahovat 16 úrovní.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Jakou má povahu hlavní hrdina hry?

Bolt Logan je žoldák, dřívější člen Special Forces a také expert na vojenské vybavení a bojové techniky. Je to skutečný drsňák, trochu chladný a zahořklý, občas cynický a mrzutý. Ke všemu přistupuje velmi skepticky. Jenže tak působí Logan pouze na první pohled a až události v Chrome postupně ukážou jeho pravou povahu.

Ve hře by se mělo objevit několik implantátů, které Logana zdokonalí. Můžete nám pár z nich popsat?

Hráč bude moci používat několik druhů implantátů, z nichž každý byl stvořen k jiným účelům. Vše bude v podstatě záležet na konkrétní situaci, na druhu zbraně a vybavení, které bude hráč právě používat a také na vybrané taktice. Vylepšování přesnosti při zaměřování (Aiming Zvětšit zdroj: tisková zpráva Enhancement System) by mohlo být docela dobrým příkladem. Kombinací (tohoto implantátu) s vhodnou zbraní (například plasmovou puškou, která má velký dostřel a i sama o sobě je dost přesná, i když není vybavena sniperovacím modem) bude hráč moci odstranit nepřátele i na velké vzdálenosti s prakticky 100% přesností.

Vylepšování reflexů je taky zajímavé. Tento implantát zrychluje Loganovy reakce. Pokud jej používáte, zdá se vám, že nepřátelé reagují pomaleji, zatímco Loganovo tempo se nemění. Vypadá to skvěle. Díky tomuto implantátu může hráč vyváznout i z náročnějších bojů se zdravou kůží. Za normálních podmínek by pro něj totiž taková situace znamenala jistou smrt (ačkoliv hráč může ve hře najít i jiné způsoby, jak se s problémy vypořádat). Počet dostupných implantátů se bude během průběhu hry zvyšovat. Hráč si je ale bude muset vybírat s rozvahou, protože současně ovlivňují Loganův nervový systém. Příliš mnoho aktivovaných implantátů najednou může vyvolat kolaps.

V tiskových materiálech se píše o osmnácti typech zbraní. Můžete nám pár z nich popsat? Zahrnul Techland do hry i nějaké originální zbraně?

Každý hráč, který zrovna příliš neholduje bezduchému střílení, bude mít v Chrome na výběr z celé řady zbraní. Vezměme si za příklad útočnou pušku CAFS. Její hlavní výhodou je všestrannost. Při hraní v Chrome totiž nemůžete nést příliš vybavení najednou, takže na výběru zbraně dost záleží. CAFS je obzvlášť užitečná při boji venku. Je velmi přesná (především když ji použijete spolu s příslušným implantátem) a má velký dostřel. Tato útočná puška je velmi účinná i při boji zblízka, například v úzkých tunelech v koloniích nebo na vesmírných stanicích.

Pistole cCaster AT by také mohla posloužit jako vhodný příklad. Je standardně vybavena termoelektrickým systémem zrychlení střely. Střílí sice pouze 7 ran, po kterých se musí vyměnit baterie, takže její rychlost střelby není zrovna ohromující, nicméně účinnost této zbraně nemá obdoby, a to dokonce ani mezi puškami. Zrychlená střela projde zdmi, krabicemi a většinou štítů.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Jaká vozidla se v Chrome objeví a budou všechna použitelná nebo ovladatelná?

Vozidla mají ve hře klíčovou úlohu. Někdy se dokonce stanou nepostradatelnou součástí při dopravě po zemi i ve vzduchu, a to hlavně při rychlém překonávání velkých vzdáleností. V jiných případech budou pro splnění úkolu nezbytné namontované zbraně na jejich střechách. Vozidla najdete ve většině lokací (jejich konkrétní počet a rozmanitost bude záviset na dané misi) a budou dostupná stejně jako počítači. Hráč bude moci řídit většinu vozidel, která se ve hře objeví.

Jakým protivníkům budeme muset v Chrome čelit?

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Hráč se bude muset v Chrome postavit skutečně mnoha nepřátelům. Někteří z nich budou lidské povahy (žoldáci, vojáci korporace, kyberagenti, různí kriminálníci atd.) a někteří budou roboti nebo různé mašiny (pojízdné, chodící nebo poletující stroje). Fauna a flora na planetách, které bude muset Logan ve hře navštívit, se taky nebude chovat zrovna dvakrát přátelsky. Hráč narazí na několik lokálních predátorů stejně jako na nebezpečné rostliny.

Hlavní hrdina bude bojovat i proti nejúkladnějším nepřátelům, tzv. bossům, na které natrefí vždy v klíčových úsecích hry. I protivníci stejného typu se budou chovat a vypadat rozdílně, a to podle svých zbraní, úrovně charisma a cílů. To je taky důvod, proč můžeme s klidem říct, že seznam nepřátel bude hodně dlouhý a rozmanitý.

Chrome bývá občas přirovnáváno k úspěšnému Halo. Co na taková srovnání říkáte?


Halo je skvělá hra, takže takové přirovnání je pro nás určitě komplimentem. Obě hry mají hodně společného, například možnost zobrazení tak rozlehlých prostranství je mezi FPS téměř revolucí. Stojí za to říct, že naši programátoři v tomto ohledu zašli ještě dále, protože v Halo se většinou pouze díváte, kdežto v Chrome jsou tato otevřená prostranství neustále využívána k samotnému hraní.

Základní rozdíl je však ve stylu hry. Halo je z větší části arkáda, zatímco Chrome od hráče vyžaduje taktiku a kreativní myšlení. Chrome nabízí daleko realističtější svět, kde se musíte najednou postavit řadě nepřátel a pro své potřeby můžete využít systém implantátů.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Inspirovali jste se při vývoji v jiných hrách, filmech atd.? Jak vás vůbec napadla základní myšlenka hry?

Pozadí stejně jako příběh Chrome určitě ovlivněno bylo, ačkoliv samotná hra přímo nesouvisí s žádným specifickým titulem. Hru ovlivnilo několik knih (kyberpunková klasika a tvrdší science fiction), mnoho filmů (určitě série Alien a trošku i Star Wars) a také několik komiksů.

Čím se Chromě odlišuje od ostatních FPS na trhu? Co bylo vaším hlavním cílem?

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Chrome činí unikátní a také ji odlišují od ostatních FPS tři základní prvky. První a nejdůležitější je taktika se zřetelem k používání implantátů. Také věříme, že se hráčům bude líbit prostředí hry, které se snaží odlišit od obvyklých malých a velmi omezených lokací. Prostředí hry není jen rozlehlé, ale také trochu mystreziózní. Hráč bude muset zdolávat nebezpečnou džungli, vyprahlé pouštní kaňony i nebezpečné sněhové vánice.

Třetí zmiňovaný prvek je pak svoboda. Někteří hráči se mohou ve hře bez použití kompasů a scannerů dokonce i ztratit. Stupeň realismu a svobody, který nabídneme, umožní skutečně unikátní zážitek. K tomu, abyste vyhráli, musíte užít jak Loganovy schopnosti tak typické rysy terénu. Toto jsou tedy tři prvky, které mají Chrome odlišit od všech ostatních FPS a zaručit tak hráči úplně nový herní prožitek.

Hra běží na vašem vlastním engine. Můžete nám o něm prozradit něco bližšího?

Jedním z našich hlavních cílů při vývoji Chrome bylo vyobrazení obrovských, zalesněných lokací, které by kontrastovaly s futuristickými budovami a jejich interiéry. Rozhodli jsme se, že nejlepším způsobem, jak toho dosáhnout, bude vývoj vlastního engine.

Krajinu jsme převedli do podoby mapy s indikovanou "nadmořskou" výškou pro každý bod. Jistě, tenhle systém má určitá omezení, ale dají se obejít tím, že na hrubý terén umístíte další 3D objekty. Díky kombinaci pokročilých algoritmů pro vykreslení krajiny z určeného pohledu a inovativních metod komunikace s videokartou můžeme najednou zobrazit opravdu velký kus herního světa. Výsledky jsou velmi realistické, nezávisle na úhlu pohledu - ať už se plazíte u země (detailního záběr na malou plochu), nebo se prolétáte vysoko ve vzduchu (výhled do dálky s velkým množstvím objektů).

Chrome používá velice zajímavou metodu zpracování informací o milionech rostlin, které se ve hře nacházejí. Tato informace je jednoduše popisem hustoty daného druhu v určitém místě. Real-timeové algoritmy pak generují seznam rostlin, které se mohou hráči v příslušném výhledu zobrazovat. Tato metoda šetří paměť a umožňuje hře hladký průběh.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Co můžeme očekávat od umělé inteligence nepřátel, jaké bude jejich IQ?

Zaměřili jsme se “vnímavost” AI, práci ve skupině a využívání možností terénu. Chtěli jsme, aby protivníci vhodně reagovali na situace, které díky hráči nastanou. AI byla vytvořena tak, aby odpovídala jinak i v podobných situacích, a to vždy méně předvídatelným způsobem. Nepřátelé jsou v Chrome skutečně na vysoké úrovni a budou určitě důstojným protivníkem pro každého hráče. Během útoku zaujímají nejvhodnější pozice, kryjí se, mění zbraně podle okolností a používají implantáty - to je výčet jen pár možností.

Prozraďte nám detaily o multiplayerových modech. Kolik lidí se bude moci do MP hry zapojit?
Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Chrome obsahuje šest multiplayerových modů. Zahrajete si Deathmatch stejně jako týmové typy hry, zaměřené více na taktiku (Domination, Total Domination, Assault, Capture the Flag). Najednou bude moci hrát až 32 hráčů.

Jakým způsobem plánujete podporovat komunitu tvůrců modů?

Architektura Chrome byla tvořena tak, aby dovolovala jak modifikace hry samotné tak i tvorbu úplně nových modů. Obtížnost takové modifikace by se dala přirovnat ke stejné práci v Half-Life nebo Unreal Tournamentu. Zatím jsme se ještě nerozhodli, zda všechny potřebné nástroje uvolníme společně s hrou nebo krátce po jejím vydání. V druhém případě bychom měli samozřejmě více času na to, abychom vše udělali uživatelsky přívětivější.

Momentálně je venku pouze demo pro předplatitele FilePlanet - plánujete vydat veřejné hratelné demo ještě dříve, než se plná verze dostane na trh? Kdy by měla vyjít?

Ano, samozřejmě. Nevíme zatím přesný termín, nicméně ještě předtím než se finální verze Chrome dostane do obchodů, si ji budou moci všichni příznivci FPS vyzkoušet. Hra by měla vyjít někdy letos v létě.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry naleznete v sekci screenshotů

Jaké bude mít hra hardwarové nároky?


Chrome poběží bez problémů (a co je důležité, bude dobře vypadat) na Pentium 1 GHz a GeForce 2. Tyto požadavky zas nejsou tak vysoké, zvlášť když si uvědomíte, že některé z chystaných her budou potřebovat nejméně Pentium 2 Ghz.

Chtěl byste něco vzkázat naším čtenářům?

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Opravdu se zajímáme o názory a podněty hráčů, které Chrome zaujala. Pokud chcete své komentáře sdílet, prosím navštivte naše fóra na forum.chromethegame.com nebo napište e-mail na info@techland.com.pl. Díky a mějte se fajn.

Děkujeme za rozhovor.

Stáhněte si: Teaser video, ECTS 2002 trailer, E3 2003 trailer

Související články: Novinky

Kate
autorce je 18 let, kromě studia a psaní pro Tiscali Games se občas mihne v televizním pořadu GamePage, nejspolehlivěji ji k počítači připoutá akce s promakaným příběhem nebo vojenské simulace, volný čas ale tráví i jinak (všechny články autora)

 
 
Kate

Nejnovější články