Chris Sawyer o Rollercoaster Tycoon
zdroj: tisková zpráva

Chris Sawyer o Rollercoaster Tycoon

15. 2. 2000 0:00 | Rozhovor | autor: Redakce Games.cz |

Rozhovor s Chrisem SawyeremNení pochyb o tom, že Chris Sawyer patří mezi nejvíce...


Rozhovor s Chrisem Sawyerem

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Není pochyb o tom, že Chris Sawyer patří mezi nejvíce kreativní vývojáře v herní branži. Jeho tituly jako Transport Tycoon či Rollercoaster Tycoon si vysloužily mimořádný zájem hráčů a také změnily rozšířený názor, že úspěšné hry musí nutně mít dokonalou 3D grafiku. Naopak - především skvělá hratelnost je to, co způsobilo umístění Rollercoaster Tycoonu na předních příčkách mezi nejprodávanějšími hrami minulého roku. Nedávno jsme se proto zeptali Chrise Sawyera, jak se dívá na minulost a zároveň budoucnost her.

WOL: Transport Tycoon se prodával výjimečně dobře a stále je velice populární. Řadí se vedle Dooma nebo Civilizace do zlatého fondu her, které hrajeme i mnoho let po jejich vydání. Očekával jsi něco takového když jsi na Transport Tycoonu začal pracovat?

Chris Sawyer: Ano, když jsem hru začínal připravovat, měl jsem velké ambice. V té době slavil úspěch první Railroad Tycoon a já jsem doufal, že moje připravovaná hra dokáže posunout tento žánr do nového 3D isometrického pohledu. Navíc jsem chtěl aby byla obsažena i jiná doprava než železniční a kde bude také nezbytné soutěžit s konkurencí. Každopádně jsem ale neočekával tak velký úspěch, mé optimistické naděje doufaly v několik tisíc prodaných kusů, rozhodně jsem nepředpokládal že se prodá celých 600 tisíc kopií hry.

WOL: Po vydání Transport Tycoonu následovala Deluxe verze, ale potom se po tobě jako by slehla země. Začal jsi už v té době připravovat Rollercoaster Tycoon?

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Chris Sawyer: Koncem roku 1995, kdy vyšel Transport Tycoon Deluxe, jsem dlouho uvažoval nad dalšími projekty. Skoro celý rok 1996 jsem strávil u programování Transport Tycoonu 2, ale nějak se mě to nedařilo a tak jsem práci na tomto projektu zastavil (nebo možná jen odložil) a použil většinu rozpracovaného kódu do Rollercoaster Tycoonu, na němž jsem pracoval po celou dobu až do jeho vydání v březnu 1999.

WOL: Dozvěděli jsme se, že jiná společnost připravuje pokračování Transport Tycoonu. Proč se na tom nijak nepodílíš?

Chris Sawyer: Pokud se nemýlím, v současné době se připravují asi tři klony Transport Tycoona od jiných firem. Během posledních let se objevily i jiné napodobeniny jako například Industry Giant nebo Railroad Tycoon 2. Nepodílel jsem se nikdy na žádném z těchto projektů, pokud bych se pustil od pokračování Transport Tycoonu, udělal bych to sám, nezávisle na ostatních společnostech.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva WOL: Tvoje poslední hra Rollercoaster Tycoon sklidila ještě větší úspěch než Transport Tycoon. Jak si to nyní, v době masivně rozšířených 3D stříleček, vysvětluješ?

Chris Sawyer: Je to jednoduché, je to díky třem hlavním faktorům. Hra je založena především na stavění, což baví skoro každého. Druhou věcí je pak celková atmosféra, která vrhne hráče doprostřed dění a nutí ho udržovat svůj park. A konečně posledním důvodem úspěchu je téma horských drah, které mají všichni rádi a dobře se na nich baví. Celá hra je přesným opakem současných her plných zabíjení a násilí, v Transport Tycoonu máte cíl kladný a to vytvořit úspěšný park kde se všichni dobře baví.

pokračování



Nejnovější články