Celtic Kings: The Punic Wars - rozhovor
zdroj: tisková zpráva

Celtic Kings: The Punic Wars - rozhovor

24. 2. 2004 0:00 | Rozhovor | autor: Redakce Games.cz |

Gabriel Dobrev z bulharských Haemimont Games vám v tomto rozhovoru prozradí, co můžete očekávat od real-time strategie Celtic Kings: The Punic Wars o válkách mezi Římem a Kartágem před více než 2000 lety.

Autor: Korgull
Publikováno: 24. února 2004

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Gabriel Dobrev z Haemimont Games vám v tomto rozhovoru prozradí, co můžete očekávat od historické real-time strategie Celtic Kings: The Punic Wars. Hra je v současné době již hotova a už záleží jen na lokalizačních týmech, kdy dokončí svou práci.

Můžete se našim čtenářům trochu představit?

GD: Jmenuji se Gabriel Dobrev a jsem hlavním designérem a tvůrcem hry The Punic Wars, která navazuje na sérii Celtic Kings.

Povězte nám něco o The Punic Wars. O čem tato hra pojednává?

GD: Je to strategická hra o válkách mezi Římem a Kartágem před více než 2000 lety. Zahrnuje i dobytí Hispánska (Španělska), Hannibalovo tažení na Itálii a také zničení Kartága. Vyprávíme v ní příběh o dvou velkých generálech - Hannibal a Scipio Africanus, kteří proti sobě bojovali v jednom z největších konfliktů ve starověké historii.

Potěšily vás reakce na původní Celtic Kings?

GD:Celtic Kings se těšila poměrně pěknému zájmu už během svého vývoje a recenze na ni byly také hodně pozitivní. Takže po přečtení těchto článků můžeme říct, že se tisku naše hra líbila. Kromě toho jsme také sledovali prodejnost původní CK a musím přiznat, že její úspěch byl tak dobrý, abychom mohli začít dělat na jejím pokračování. Takže, ano, docela dobré reakce - byli a jsme šťastni, jak můžete vidět :)

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Kde jste hledali inspiraci pro The Punic Wars?

GD: Historické události jsou vždy dobrým zdrojem inspirace - pro knihy, filmy i počítačové hry. Ani TPW není v tomto ohledu výjimkou - dva významné národy proti sobě bojovaly o nadvládu nad oblastí Středomoří - dva velcí generálové, na které se vzpomíná i po více než 2000 letech. Bylo pro nás radostí si představit a zrekonstruovat onen rozsáhlý starověký konflikt a byla by chyba zapomenout pokrýt toto historické období.

Jaké mise budou součástí single-playerové hry? Kolik levelů celkem si budeme moci zahrát?

Zvětšit zdroj: tisková zpráva GD: Single-playerová část hry sestává ze dvou hlavních kampaní - jedné za Řím a druhé za Kartágo. Tyto dvě kampaně skýtají různý pohled na ty samé události a ukazují, jak se každá ze stran snažila porazit tu druhou, za použití různých strategií v bitvách a za využití jiných jednotek, atd. Některé bitvy, které v kampani uvidíte, jsou k dispozici i v oddělených mapách, na kterých hráči budou moci hrát i za ty strany, proti kterým bojovali v kampani.

Kolik různých druhů jednotek se ve hře vyskytuje a jak se budou lišit jednotlivé strany? Máte vy sám nějaké oblíbené jednotky?

GD: Jak jistě víte, počet jednotek v původní hře byl skutečně veliký, měli jsme právě dva národy, které oplývaly velmi rozdílnými vojáky. V TPW jsme počet jednotek ještě zdvojnásobili. Nové národy jsou nesmírně odlišné od těch starých a poskytují nové způsoby, jak - nabízeje něco nového co do hratelnosti - vyniknout na bojišti.

Nová hra by měla, alespoň podle dostupných informací, obsahovat méně RPG prvků něž ta původní. Proč jste se rozhodli tentokrát soustředit hlavně na RTS část hry?

GD: Nechtěli jsme jen tak zopakovat to, co se objevilo v původní hře, tak jsme se při práci na naší další hře podívali po něčem čerstvém a novém. Rozhodli jsme se budovat single-player mise na myšlence strategických situací, které hráč musí prozkoumat.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další ukázky naleznete v sekci screenshotů

Po vydání původních Celtic Kings jste museli obdržet nějaké reakce hráčů na umělou inteligenci ve hře. Jaká zdokonalení v tomto ohledu chystáte v The Punic Wars?

GD: Přichystali jsme mnohem agresivnější AI, i při zachování její síly - musíte mít na paměti, že AI musí být dost silná na to, aby uspokojila ty hráče, kteří v single-playeru hledají soupeřivého oponenta znalého nových taktik a schopného čas od času projevit svou lstivost. Zároveň ale nesmíme zapomenout na "běžné" hráče, kteří chtějí vyhrát bitvy vedené s umělou inteligencí. Celkem vzato, naše nová AI by měla do téhle myšlenky zapadat a lze i říci, že je proti ní hraní mnohem zábavnější. Nicméně, budou to hráči, kdo rozhodnou, zda se nám podařilo naučit počítač jednat tak jako člověk nebo ne.

Co nám můžete říci o enginu? Stále zůstáváte u 2D grafiky?

Zvětšit zdroj: tisková zpráva GD: Měli jsme pocit, že by v The Punic Wars měla být zachována stejná měřítka jako v Celtic King, tak jsme se rozhodli použít stejný postup jako v původní hře. Grafický engine obsahuje některá vylepšení ve výkonu. Podstatou je 2D izometrický engine  s 3D terénem.

Jaké má hra hardwarové požadavky?

GD: Minimální požadavky jsou 400MHz Pentium III CPU se 128 MB RAM. Pro nejlepší výkon však doporučujeme 600MHz CPU s 256 MB RAM.

V jakém stádiu se hra nachází a kdy bude vydána?

GD: Hra už je vlastně hotova, zbytek už je na lokalizačních týmech. Hra je v některých zemích dokonce už v prodeji. Takže ji nezapomeňte vyhlížet i ve vašich obchodech! :)

Stáhněte si: Demo

Související články: Novinky

Toto interview vzniklo díky partnerské spolupráci se serverem GGMania

Korgull
Korgull spatřil světlo světa před více než 24 lety, protlouká se, jak se dá, a na Tiscali Games píše především novinky. Nejraději hraje adventury (staré dobré Grim Fandago, Neverhood), ale nepohrdne ani dobrou strategií, RPG nebo akcí (všechny články autora)

 
 
Korgull
Smarty.cz

Nejnovější články