zdroj:
tisková zpráva
Gabriel Dobrev z Haemimont Games vám v tomto rozhovoru prozradí, co můžete očekávat od historické real-time strategie Celtic Kings: The Punic Wars. Hra je v současné době již hotova a už záleží jen na lokalizačních týmech, kdy dokončí svou práci. Můžete se našim čtenářům trochu představit?
GD: Jmenuji se Gabriel Dobrev a jsem hlavním designérem a tvůrcem hry The Punic Wars, která navazuje na sérii Celtic Kings.
Povězte nám něco o The Punic Wars. O čem tato hra pojednává?
GD: Je to strategická hra o válkách mezi Římem a Kartágem před více než 2000 lety. Zahrnuje i dobytí Hispánska (Španělska), Hannibalovo tažení na Itálii a také zničení Kartága. Vyprávíme v ní příběh o dvou velkých generálech - Hannibal a Scipio Africanus, kteří proti sobě bojovali v jednom z největších konfliktů ve starověké historii.
Potěšily vás reakce na původní Celtic Kings?
GD:Celtic Kings se těšila poměrně pěknému zájmu už během svého vývoje a recenze na ni byly také hodně pozitivní. Takže po přečtení těchto článků můžeme říct, že se tisku naše hra líbila. Kromě toho jsme také sledovali prodejnost původní CK a musím přiznat, že její úspěch byl tak dobrý, abychom mohli začít dělat na jejím pokračování. Takže, ano, docela dobré reakce - byli a jsme šťastni, jak můžete vidět :)
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Kde jste hledali inspiraci pro The Punic Wars?
GD: Historické události jsou vždy dobrým zdrojem inspirace - pro knihy, filmy i počítačové hry. Ani TPW není v tomto ohledu výjimkou - dva významné národy proti sobě bojovaly o nadvládu nad oblastí Středomoří - dva velcí generálové, na které se vzpomíná i po více než 2000 letech. Bylo pro nás radostí si představit a zrekonstruovat onen rozsáhlý starověký konflikt a byla by chyba zapomenout pokrýt toto historické období.
Jaké mise budou součástí single-playerové hry? Kolik levelů celkem si budeme moci zahrát?
zdroj:
tisková zpráva
GD: Single-playerová část hry sestává ze dvou hlavních kampaní - jedné za Řím a druhé za Kartágo. Tyto dvě kampaně skýtají různý pohled na ty samé události a ukazují, jak se každá ze stran snažila porazit tu druhou, za použití různých strategií v bitvách a za využití jiných jednotek, atd. Některé bitvy, které v kampani uvidíte, jsou k dispozici i v oddělených mapách, na kterých hráči budou moci hrát i za ty strany, proti kterým bojovali v kampani.
Kolik různých druhů jednotek se ve hře vyskytuje a jak se budou lišit jednotlivé strany? Máte vy sám nějaké oblíbené jednotky?
GD: Jak jistě víte, počet jednotek v původní hře byl skutečně veliký, měli jsme právě dva národy, které oplývaly velmi rozdílnými vojáky. V TPW jsme počet jednotek ještě zdvojnásobili. Nové národy jsou nesmírně odlišné od těch starých a poskytují nové způsoby, jak - nabízeje něco nového co do hratelnosti - vyniknout na bojišti. Nová hra by měla, alespoň podle dostupných informací, obsahovat méně RPG prvků něž ta původní. Proč jste se rozhodli tentokrát soustředit hlavně na RTS část hry?
GD: Nechtěli jsme jen tak zopakovat to, co se objevilo v původní hře, tak jsme se při práci na naší další hře podívali po něčem čerstvém a novém. Rozhodli jsme se budovat single-player mise na myšlence strategických situací, které hráč musí prozkoumat.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
další ukázky naleznete v sekci screenshotů Po vydání původních Celtic Kings jste museli obdržet nějaké reakce hráčů na umělou inteligenci ve hře. Jaká zdokonalení v tomto ohledu chystáte v The Punic Wars?
GD: Přichystali jsme mnohem agresivnější AI, i při zachování její síly - musíte mít na paměti, že AI musí být dost silná na to, aby uspokojila ty hráče, kteří v single-playeru hledají soupeřivého oponenta znalého nových taktik a schopného čas od času projevit svou lstivost. Zároveň ale nesmíme zapomenout na "běžné" hráče, kteří chtějí vyhrát bitvy vedené s umělou inteligencí. Celkem vzato, naše nová AI by měla do téhle myšlenky zapadat a lze i říci, že je proti ní hraní mnohem zábavnější. Nicméně, budou to hráči, kdo rozhodnou, zda se nám podařilo naučit počítač jednat tak jako člověk nebo ne.
Co nám můžete říci o enginu? Stále zůstáváte u 2D grafiky?
zdroj:
tisková zpráva
GD: Měli jsme pocit, že by v The Punic Wars měla být zachována stejná měřítka jako v Celtic King, tak jsme se rozhodli použít stejný postup jako v původní hře. Grafický engine obsahuje některá vylepšení ve výkonu. Podstatou je 2D izometrický engine s 3D terénem.
Jaké má hra hardwarové požadavky?
GD: Minimální požadavky jsou 400MHz Pentium III CPU se 128 MB RAM. Pro nejlepší výkon však doporučujeme 600MHz CPU s 256 MB RAM.
V jakém stádiu se hra nachází a kdy bude vydána?
GD: Hra už je vlastně hotova, zbytek už je na lokalizačních týmech. Hra je v některých zemích dokonce už v prodeji. Takže ji nezapomeňte vyhlížet i ve vašich obchodech! :) Stáhněte si: Demo
Související články: Novinky
Toto interview vzniklo díky partnerské spolupráci se serverem GGMania
|