C&C: Generals - rozhovor
zdroj: tisková zpráva

C&C: Generals - rozhovor

12. 6. 2002 0:00 | Rozhovor | autor: Redakce Games.cz |

Povídali jsme si s Markem Skaggsem z pacifické divize Electronic Arts o nadcházející hře Command & Conquer: Generals a převratných novinkách, které do žánru real-time strategií koncem roku přinese.

Autor: Levis
Publikováno: 12.června 2002


Zvětšit zdroj: tisková zpráva Command and Conquer: Generals, zbrusu nová hra od EA Pacific/Westwoodu, byla poprvé představena zhruba před dvěma měsíci a vyvolala velký rozruch nejen mezi fanoušky real-time strategií díky zajímavému fiktivnímu příběhu z budoucnosti, různorodosti jednotek a úžasnému 3D enginu. Krátce po skončení veletrhu Electronic Entertainment Expo (E3) poskytoval generální ředitel divize EA Pacific Mark Skaggs jeden rozhovor za druhým, a tak jsme byli rádi, že se dostalo i na zodpovězení několika málo otázek o této nadcházející herní bombě i pro nás.

Tiscali Games: Co nám můžete prozradit o příběhu hry?

Mark Skaggs: Dali jsme si záležet, aby svět Generals obsahoval nové jednotky, způsoby boje, technologie položené na dnešních předlohách (respektive dnešních ideách budoucích technologií) a samozřejmě zbrusu nový příběh.

Generals se rozkládají mezi dneškem a rokem 2020. Tři země bojují o nadvládu nad naší planetou - Spojené státy, Čína a sdružení nejvýznamnějších teroristických organizací, Global Liberization Army. Každá z nich má k válce jiný vztah. USA záleží na každém lidském životě, snaží se jej bránit za každou cenu. Na rozdíl od Číny má do počtu sice menší, ale velice schopné pozemní jednotky. Asijský stát se honosí velice početnou armádou, která spíše než kvalitou ohromí kvantitou. Velice blízký vztah mají Číňané k ohni, který také používají při všech příležitostech (viz screenshoty). GLA místo otevřeného střetu volí spíše neviděné atentátníky, lstivé taktiky a útoky v menších skupinkách. Proto je velice těžké je najít a ještě težší je zabít.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Čím se Generals budou lišit od předchozích RTS ze série Command & Conquer?

Myslím ,že asi nejvýznamnější a zajisté nejvíce zřejmý, je kompletní přechod do 3D, který hráči umožňuje vžít se do bitvy jako nikdy jindy a mít ještě lepší přehled nad bojištěm. Engine hry navíc, kromě okouzlujícího grafického zpracování, umožňuje použít některé unikátní a dosud nevídané herní vlastnosti. Jednou z nich je volba generála - každý generál se liší stylem taktiky a strategie proti protivníkovi. Do hry jsme ale přidali i spoustu dalších vylepšení - vzdušné souboje, nové způsoby těžení surovin a různé možnosti budování základny. Engine také umožňuje některé dechberoucí efekty, jako jsou hořící barikády, efekty zbraní a možnost zdeformovat terén nebo zničit všechny budovy ve hře - možná i ty neutrální, tedy například budete moci vyhladit celé město, které najdete na mapě.

Kolik misí bude obsahovat hra pro jednoho hráče?

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Navrhli jsme dvacet sedm singleplayerových misí, které budou zařazeny do lineárního příběhu, vyprávěného částečně ze všech tří stran (Generals tedy budou zřejmě zpracovány stylem StarCraftu, kdy budete muset pro dokončení hry odehrát kampaně za všechny tři strany - pozn.ed.). Jednotlivé úrovně ještě nebyly podrobněji vyladěny, takže nemůžu být specifičtější, ale můžete očekávat některé v RTS dosud nepoužité nápady.

Jaké novinky přinesou Generals do žánru real-time strategii?

Co se týče vylepšování klasického RTS pojetí, myslím, že jsme udělali veliký krok směrem kupředu - museli jsme hru vybalancovat tak, aby do ní hráči mohli hned vstoupit a bavit se již od začátku. Zároveň jsme chtěli, aby postupovali novými a inovativnějšími cestami. Jedna z velkých změn pro všechny fanoušky C&C série je to, že jsme interface hry přesunuli ze strany obrazovky na její spodek; důvodem bylo, že ve spodní části obrazovky je k dispozici více místa, které jsme potřebovali pro zařazení nových vlastností a možností ovládání ke každé jednotce. Přidejte si tyto vylepšení ke kompletně obnovenému zbrojovému arzenálu, novým jednotkám a možností vybrat si vlastního generála, a hned máte představu o tom, jak budou Generals odlišné.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Bude hra obsahovat nějaké unikátní charaktery, například obdobů hrdinů z Warcraftu III?

Máme připravenou kombinaci zvláštních vlastností, které budou trochu odlišné od klasických „hrdinů“ z jiných RTS her. Stále jsou tu „hrdinové“ podobní Tanye, Yurimu či Borisovi z Red Alertu 2 a Yuri’s Revenge, avšak nyní je k dispozici i generál, kterého si zvolíte před každou misí. Generál je v boji schopnou jednotkou, ale důležitější je, že vás zásobuje specializovanými jednotkami, upgrady, ekonomickými bonusy a jedinečnými schopnostmi - proto se vyplatí ho spíše držet v postraní a využívat takticky, než ho nasazovat do přímého boje.

Na jaké jednotky a budovy se ve hře můžeme těšit?

Při designování jednotek, vozidel a budov v C&C Generals jsme si jako předlohu brali momentální technické vybavení těch vyspělejších zemí světa. Seznam jednotek ještě není úplně dokončen, ale již teď vám o několika z nich mohu něco říci. Moje oblíbená jednotka je Aurora Strike Fighter, americký letoun, pohybující se nadzvukovou rychlostí, která mu umožňuje rychlé přemístění a házení destruktivních bomb na nepřátelské základny. Čína má zase Dragon tank, který před sebou na bojišti chrlí oheň, přičemž hackeři pro změnu způsobí zmatek v infrastruktuře nepřítele. GLA vynikne rozzlobeným davem protestantů, který se díky podzemním chodbám v některých mapách může objevit kdekoliv a způsobit pořádný zmatek. Jakmile dokončíme kompletní seznam jednotek a budov, budeme moci o každé poskytnout více informací.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Na jakých místech se hra bude odehrávat?

Herní lokace ještě stále doděláváme, ale již teď mohu říci, že hráči budou bojovat na rozličných bitevních polí po Asii a Evropě. Souboje budou probíhat na různorodém terénu - městskými krajinami počínaje a nekonečnými pouštěmi konče.

Jaké herní prvky se vám osobně nejvíce líbí?

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Generals se mi zamlouvají jako celek - líbí se mi tři strany s rozdílnými vlastnostmi a způsoby boje. Samozřejmě že mám také vlastní zkušenosti z hraní a jiné oblíbené věci z Generals, o kterých tu teď ale bohužel nesmím mluvit :)

Děkujeme za rozhovor.

Stáhněte si: E3 trailer (2 MB), Gameshot video (20 MB), Screenshoty
Související články: Preview (03/2002)

 
Levis
připravil: jd


 
 

Nejnovější články