Area 51 - rozhovor
zdroj: tisková zpráva

Area 51 - rozhovor

29. 4. 2005 0:00 | Rozhovor | autor: Redakce Games.cz |

Na dveře pomalu klepe nadějná first-person akce, ve které budete vysláni do tajné vojenské základny Area 51, kde záhadné potvory šíří mimozemský virus. Jak na ně? To prozrazuje designérka Area 51 v tomto interview.

Autor: Korgull
Publikováno: 29.dubna 2005

Obrázek zdroj: tisková zpráva
Někdy během května se začne prodávat nová sci-fi first-person střílečka s názvem Area 51. Jejím vývojem se zabývalo studio Midway Games, které nám prostřednictvím své zástupkyně Erin Anthonyové poskytlo rozhovor, který přináší zajímavé informace o náplni i stylu hry.

Představte se prosím našim čtenářům.

Jmenuji se Erin Anthony a jsem herní designérkou Area 51. S odpověďmi na otázky v tomto rozhovoru mi ale pomůže i pár dalších lidí z našeho týmu. Ráda bych tedy uvedla ještě tato jména: Steve Broumley, Darrin Stewart, Ken Anderson a Bey Bickerton.

Povězte nám něco o vývojářském týmu, který na Area 51 pracuje.

PC verze hry je vyvíjena studiem Mock Science, vedeným Johnem Talleyem. John předtím pracoval ve společnostech Origin a Ion Storm, které se obě nacházejí tady v Austinu. Na projektu s ním pracují také Alex Duran a Doug Gesler. Jsme velmi hrdí na to, co už jsme viděli a překvapeni kvalitou jejich práce.

Mohla byste nám na začátek krátce shrnout, o čem Area 51 je?

Stanete se členem týmu Hazmat, který byl vyslán, aby provedl čistku v tajné vojenské základně Area 51. Po příjezdu ale zjistíte, že to není pouze rutinní mise...

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek

Jaké typy misí nás čekají v singleplayeru? Můžete nám dát konkrétní příklad?

Abychom vytvořili širokou škálu misí, využili jsme všechny hráčské prostředky - lidské zbraně, mimozemské zbraně, schopnosti mutantů a sadu pohybů pro hráče. V první misi vám v boji proti hordám zmutovaných lidí pomůže celá jednotka. Mise se budou postupně měnit, jak budete hlouběji pronikat do základny v Area 51. Proti superinteligentním silám Black Op budete muset využít více strategického myšlení. Taktické zacházení s vašimi mutantími schopnostmi bude v těchto místech klíčové.

Jaké zbraně budeme moci ve hře používat?

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Zbraně byly navrženy tak, aby hráče posílily a poskytly jim nástroj pro každou příležitost. Nepřátelé jsou nároční a neúprosní - výběr správné zbraně může být pro přežití klíčový. Naší prioritou ale bylo vyrobit hlavně takové zbraně, které bude hráč rád a s potěšením používat. Zabralo to měsíce práce, než jsme tohoto cíle dosáhli, ale výsledek za to stojí.

V Area 51 je ta nejvýkonnější brokovnice, jakou kdy bylo možné v nějaké FPS vidět. Jen jedna střela stačí k úplnému odrovnání nepřítele a my vám dáme samozřejmě dvě. Pokud to ale nestačí, aby to vyloudilo úsměv na vaší tváři, nabízíme ještě alternativní palebný mód, který najednou vysype celou dávku na kteréhokoliv ubožáka, jenž se vám postaví do cesty. Mezi mé osobní favority jinak patří i rychlopalná pistole!

Více kreativity a svobody jsme mohli uplatnit při navrhování zbraní nepřátel. Odrážející se střely z BBG mohou být příčinou mnoha zábavných situací - zvlášť v multiplayeru. Nic netušící hráč, schovaný za rohem, může být zasažen, aniž by se vystavoval nějakému nebezpečí. Stejně tak lze tyto techniky použít i v single-playeru. Odrážející se střely se nalepí na svůj cíl a po několika vteřinách explodují. Je to sranda to použít proti nepřátelům, kteří běží přímo na vás. Ti po zasažení v běhu neustávají, ani netuší, že je jejich útok už marný a pak, jak kulka exploduje, vám padnou k nohám.
Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Jaké typy nepřátel tedy ve hře potkáme?

Řekněme jen, že kreatur pobíhajících volně po vládním zařízení je dost na to, aby vyřídili polovinu všech amerických vojenských jednotek a speciálních sil (z nichž už většina stejně padla za oběť mimozemskému viru). V Area 51 je spousta záhadných potvor, které se skrývají v temných koutech a šíří mimozemský virus na vše, co se jim dostane do rukou. Hráč bude bojovat s lidmi v nejrůznějších stádiích mutace a dost možná se i setká přímo s původci onoho viru.

Bude umělá inteligence dost dobrá na to, aby dostala do prekérní situace i velmi zkušené hráče?

Area 51 nabízí tři stupně obtížnosti: easy, medium a hard. Poradit si se hrou v nejvyšší obtížnosti bude bez zveličování strhující a podnětné. V této úrovni hry působí AI nepřátelé mnohem více škody a je o dost těžší je sejmout. Ale i na normální obtížnost dá umělá inteligence pěkně zabrat. Zvlášť náročná je AI simulující lidské chování, protože je velmi vnímavá a dokáže hráče často překvapit nepřipraveného. Například, schovávání se za rohem, když Black Ops o vás vědí, je dosti riskantní, neboť vám také může u nohou přistát granát.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Půjde ve hře používat nějaká vozidla?

Protože se většina hry odehrává uvnitř vojenské základny, měli jsme dojem, že to není to pravé místo pro používání vozidel.

Můžete nám prozradit něco o 3D enginu, na kterém je titul postaven?

Zvětšit zdroj: tisková zpráva 3D engine, který používáme, je původně z PCéčka, ale později si našel cestu i na konzole, přičemž byl posílen a obohacen o řadu nových funkcí a vlastností. Jakmile byla podpora Xboxu ustálena, byla kvůli začlenění všech těch novinek, které jsme přidali, kompletně přepracována i jeho PC verze. Mimoto, naši programátoři pracovali opravdu těžce, aby využili možností moderních grafických karet. Textury jsou větší a detailnější než jejich protějšky v konzolové verzi, takže hra vypadá skvěle, když ji pustíte ve vyšším rozlišení. Konečný produkt plně využívá stínů, detailních map a dynamických světel, to vše při udržení dobrého frame-rate.

V poslední době si first-person střílečky zakládají hodně na fyzice a interaktivitě prostředí. Jak je na tom v tomto ohledu Area 51?

Samozřejmě každá FPS by měla disponovat působivým systémem zvaným "rag doll" a Area 51 není v tomto ohledu výjimkou. Vyvinuli jsme systém, který se nenásilně prosazuje tehdy, když vypálíte a zabijete nějakou herní postavičku zbraní či výbuchem granátu. Střelte vetřelce do hlavy a sledujte, jak ji to odhodí vzad a jak žuchne bezvládně na zem. Hoďte granát do houfu vetřelců a dívejte se, jak je smrtící exploze rozhodí do vzduchu - to je velmi uspokojivý pocit!

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Co se týče prostředí, rozstřílet nebo odtlačit můžete různé objekty, jako barely, židle, apod. (dokonce si můžete pohrát i s plechovkami z prodejního automatu). Je zde i spousta látkových předmětů, jako vlajky, nemocniční povlečení, aj., které nejenže jdou prostřílet, ale také jsou použity pro různé dramatické efekty, jako například v úrovni zvané "DrCray", ve které na vás náhle vyskočí nepřátelé zpoza závěsů u nemocničních lůžek, realisticky je rozhrnujíc.

Množství předmětů je zničitelných tak, že projdou několika stupni destrukce, s působivým systémem částic/sutin. V průběhu hry narazíte na spoustu objektů, které půjde zničit či nechat vybuchnout - u některých to je jen tak pro zábavu, u jiných jde o součást mise - už jste někdy mimochodem vyhodili do vzduchu pohon UFO? - teď budete mít šanci!

Area 51 je vyvíjena pro PC a konzole. Budou mezi těmito verzemi velké rozdíly?

Vizuálně bude PC verze mnohem kvalitnější a bude mít detailnější textury.
Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Co plánujete v oblasti multiplayeru?

Celkem je ve hře pět různých módů - Deathmatch, Team Deathmatch, Capture the Flag, Capture and Hold a jeden úplně nový zvaný Infection. Každý z těchto módů podporuje hru až 16 hráčů a jsou v nich představeny všechny zbraně ze single-playeru. Jednou z vlastností, kterou bych ráda naťukla, je tzv. Per Player Zoning (PPZ). V podstatě jde o to, že se v závislosti na momentálním množství hráčů rozšiřuje nebo smršťuje mapa. Například, když začnete hru v osmi lidech, bude otevřeno 50 % celé mapy. Jakmile se počet hráčů zvýší, dveře a silová pole se otevřou a umožní vám přístup dále. Pomáhá to udržet akci dost intenzivní bez ohledu na to, kolik hráčů je k serveru připojeno.

Kolik multiplayerových map bude hra obsahovat? Budou to stejné lokace jako v singleplayeru?

Celkem to je 18 map. Mnohé z nich jsou odrazem těch, které spatříte v kampani (akorát upravené pro multiplayer), ale jsou zde i některé pro multiplayer specifické.

Bude tu i kooperativní mód?

Cítili jsme, že kdybychom se věnovali technologii pro vytvoření kooperativního módu, mohli bychom se příliš odvrátit od našich plánů ohledně single- a multi-playeru.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry naleznete v sekci screenshotů

Co je podle vašeho názoru nejzajímavějším aspektem Area 51?

Wow, to je těžká otázka, v této hře je toho mnoho, co se mi opravdu líbí. Od krvavě pitevních scén po děsivě černočerné chodby, hra vás bude mít pokaždé čím překvapit. Po pravdě řečeno, nechci toho odhalit příliš mnoho! Zajděte si hru koupit a uvidíte sami!

Kdy bude Area 51 k mání?

Konzolová verze se začne prodávat na přelomu dubna a května, zatímco PC verze na pulty dorazí kolem 20. května.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Děkujeme, že jste si udělali čas na tento rozhovor. Chcete ještě něco dodat?

Pokud jste fanouškem first-person stříleček, anebo jste třeba jen fascinováni teoriemi o mimozemšťanech a spiknutích, určitě si hru oblíbíte. Kupte si ji a uvidíte!

Toto interview vzniklo díky partnerské spolupráci se serverem GGMania.

Stáhněte si: Trailer, Videa...

Související články: Novinky...

 
Korgull
Korgull spatřil světlo světa před více než 26 lety, protlouká se, jak se dá, a na Tiscali Games píše především novinky. Nejraději hraje adventury (staré dobré Grim Fandago, Neverhood), ale nepohrdne ani dobrou strategií, RPG nebo akcí (všechny články autora)

 
 
Korgull

Nejnovější články