Autor: Korgull Publikováno: 13.října 2002 |
![]() ![]() ![]() Dá se AquaNox 2: Revelation považovat za datadisk k předchozímu titulu? Pokud ne, jaké jsou tedy hlavní rozdíly mezi oběma hrami? Ne, je to naprosto samostatný produkt, plnohodnotný následovník. Vylepšili jsme téměř celou hru. Vedle zřejmých rozdílů v samotném příběhu a hrdinech jsme provedli jisté úpravy také v ovládání, herním interface, způsobu uvádění příběhu, umělé inteligenci, herním enginu a grafice jako takové. Nyní můžeme nabídnout velké množství různých nastavení ovládacích prvků, širokou škálu taktických voleb během misí a mnohem hlubší vztah mezi příběhem a misemi. Na jakých místech se tentokrát bude vše odehrávat? ![]() Nejčastěji se hráč bude zdržovat v Atlantiku a západním Pacifiku. Čas od času se ale podívá i na místa jako Atacama City, El Topo's Asylum a další. Většina misí se však bude odehrávat na otevřeném moři. Jaké typy podmořských plavidel budou ve hře k dispozici? Tentokrát jsme počet ponorek apod. zredukovali a zaměřili se více na taktické rozdíly, takže úplně první plavidlo, které získáte, se může později ve hře ještě znovu hodit. Úplnou novinkou je ta vlastnost hry, že již nemusíte směňovat jednu loď za jinou - můžete si je nechat. Hráč proto může v jednom momentě obsluhovat až čtyři stroje. Jaké zbraně můžeme očekávat v druhém dílu? Zbraňové technologie jsou vždy ve světě Aqua tajnou záležitostí. Jelikož se příběh Revelation odehrává v té samé době jako AquaNox, úplně celý nový balík zbraní by vzbudil nejspíš trochu pochybnosti. I když několik nových kousků máme, ale není jich mnoho. Změny se týkají hlavně vyváženosti zbraní, jejich efektů a režimů střelby zbraní. ![]() ![]() ![]() V porovnání s původním AquaNoxem, jsou zde nějaké důležité změny ve způsobu návrhu a realizaci umělé inteligence? Ano, to rozhodně. AquaNox byl založen na scénáři o občanské válce. Měli jsme tedy spoustu velkých bitev, tudíž musela umělá inteligence odpovídat potřebám těchto velkých klání. AquaNox 2: Revelation vypráví mnohem privátnější příběh. Je to příběh o lovci pokladů, příběh vlastního rozvoje Wiliama Drakeho. V takovém příběhu nenajdete důvod pro velké bitky tak často, takže musíme pozici jednotlivého nepřítele posílit a o trochu víc z něj udělat člověka. Vytvořili jsme proto typické režimy chování pro různé NPC, tedy zvlášť pro strážce, ostřelovače, atd. ![]() Připravili jsme 30 misí lišících se od sebe samotnými bitevními scénami, ale také nějaké tajné mise a podvodní závody. Mise jsou opravdu hodně rozdílné, každá z nich má ale také pár bonusových cílů. Všechny takové bonusy, kterých dosáhnete, vás podpoří nějakou kořistí, např. zbraní, torpédem, někdy také extra misí, aj. Dosažení takového bonusového cíle je ale závislé na způsobu hraní, což se odrazí i na celkovém požitku ze hry. Kolik času asi tak hráčům zabere hraní druhého dílu? To právě dost záleží na způsobu hraní. Když se pokusíte získat všechny bonusy, máte o zábavu postaráno na hodně dlouho. Jestliže jste spíše na přímočařejší hraní, může vám to zabrat asi tak okolo 20ti hodin. Upravovali jste pro AquaNox 2: Revelation nějak svůj Krass engine? Ano, samozřejmě. Vedle opravdu skvělých efektů prostředí jsme nyní schopni renderovat plavidla ve více než 30ti tisících polygonech. Vše je rázem takové hladší a rychlejší. ![]() ![]() ![]() Bude se druhé pokračování nějak odlišovat od původní hry co do vzhledu a celkové nálady? Naše vlastní pocity i reakce veřejnosti podpořily myšlenku udělat hru ještě temnější, náladovější a vůbec ji zdokonalit tak, aby budila skutečně dojem, že jste několik tisíc metrů pod hladinou moře. Také jsme měli pocit, že sídla obyvatel světa Aqua je ve hře potřeba vyjádřit trochu lépe. Proto jsme vytvořili pre-renderovaná animovaná pozadí zobrazující ona obydlí během těch částí, kde hráč vede dialogy a zažívá většinu příběhu. Upřímně řečeno, mezi AquaNoxem a Revelation budou velké rozdíly i ve vzhledu, i v celkové náladě. ![]() Jen se podívejte na zbraně na okolních obrázcích, na to krásné vyobrazení prostředí. Přibyla i spousta nových a velice impresivních explozí. Efekty zbraní jsou sice menší, ale rozhodně neztrácejí na působivosti. Jaký druh hudby bude hráče při objevování krás vašeho Aqua světa doprovázet? Bude to široký výběr mezi orchestrálními skladbami a NuMetalem. Ačkoli si myslíme, že by se do soundtracku hodilo cokoli, co se hodí k určitým situacím během misí. Všimli jsme si, že někteří američtí hráči hodně kritizovali neprofesionální dabing v původní hře. Najali jste si pro AquaNox 2: Revelation nějaké nové dabéry? Všichni herci jsou noví. Hodně jsme se ponaučili v tomto ohledu a hlavně si nyní vedeme nahrávání sami. To bylo předtím řízeno někým z Fishtanku, což byl náš dřívější vydavatel. Všichni dabéři jsou zkušení profesionálové a velí jim herec, který ztvárnil roli Emeralda "Deadeye" Flinta ve vůbec první hře ze světa Aqua: Archimedian Dynasty z roku 1996. Za svůj výkon byl tenkrát pochvalován. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů Bude hra vybavena také multiplayerem? Ne. V současné době je zhola nemožné vytvořit s rozumným množstvím času a peněz hru s mimořádným single-player módem plus s neméně úžasným multiplayerem. AquaNox 2: Revelation se prostě plně soustředí na single-player, což ale neznamená, že multiplayer je pro svět Aqua tím pádem pasé. Jak jste na tom nyní s vývojem hry a kdy čekáte, že by se Revelation měla objevit v obchodech? Asi v polovině října bychom měli být hotovi, takže očekáváme, že v první polovině listopadu se hra dostane i do prodeje. ![]() Bylo mi potěšením. Zůstaňte naladěni na vlnu AquaNox 2: Revelation - určitě to za to stojí. A pokud ještě váháte, zahrajte si demo, které bude vydáno již brzy. Související články: Novinky, AquaNox recenze (12/2001) Stáhněte si: Trailer (8,5 MB), Videa (9 MB nebo 13 MB) |
Korgull připravil: jd |