Autor: Korgull Publikováno: 13. prosince 2004 |
Taktický bojový simulátor ALFA Antiterror nechá hráče velet ruským speciálním jednotkám a v kampani o čtyřech epizodách zažít alespoň slabý odvar toho, co zakoušejí skuteční příslušníci týmu Alfa v reálu. Zajímá-li vás tento projekt blíže, přečtěte si následující rozhovor s Yaroslavem Astakhovem z vývojářské společnosti MiST land-South. ![]() ![]() ![]() TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Pojďme se tedy na toto dílo podívat blíže. O čem to vlastně je? ALFA: Antiterror je o ruských zvláštních jednotkách; týmech, které nás každodenně chrání před strašlivými činy terorismu. Na trhu už je řada her, které pojednávají o podobných týmech, ale pro ty, kteří se skutečnou existencí speciálních sil a jejich taktikou zabývají, zde rozdíl je. Naše hra přesně kopíruje bojové operace a strategie používané ruskými speciálními jednotkami ALFA. To ale neznamená, že se ve hře objevuje pouze tento ruský tým. V multiplayerovém módu si budete moci vybrat i z jednotek jiných zemí, jako jsou SAS, SWAT a GSG-9. Jestli vás to zajímá, tak za teroristy si nezahrajete. Které důležité události a konflikty hra zahrnuje? ALFA: Antiterror se zabývá mnohými současnými událostmi. Zahrnuje válku v Afghánistánu (1979-1989), první válku v Čečensku (1994-1996), invazi mezinárodních teroristů do Dagestánu (1999), druhou válku v Čečensku (1999-2000), válku proti Talibanu v Afghánistánu (2001), stejně jako boje na Středním východě v období mezi lety 1983 až 2001. Jak moc se při tvorbě hry a příběhu držíte historických faktů? Snažíme se být historii věrni, jak jen to je možné. Každá mise ve hře se odehrává v té dané době. Také zbraně, jež bude mít hráč k dispozici, budou pouze takové, jaké byly k dostání v onom období historie. Například PP19 "Bizon" byla k dispozici až od roku 1985. Znamená to, že hráč bude moci tuto zbraň použít pouze v misích zasazených do roku 1985 a výš. Pravidelně v průběhu vývoje hry provádíme konzultace se členy týmu ALFA, takže věrných odrazů operací speciálních sil zde bude celá řada. Některé z akcí byly nicméně pozměněny, protože jsou zde stále některé, které jsou považované za tajné. Například známá operace, kdy měl tým ALFA osvobodit rukojmí z letadla zajatého teroristy. Takovou věc kvůli cenzuře mnoha prvků infiltrace ve hře neuvidíte. ![]() ![]() ![]() Kolik misí bude hra obsahovat? Ve hře bude jedna kampaň o čtyřech epizodách. Během jejího hraní se budou postupně zpřístupňovat i samostatné mise. Mělo by tu být celkem něco okolo 15 misí. Jak to bude s vývojem postaviček a jejich profesemi? Každý voják má přidělené určité postavení (útočník, odstřelovač, ženista). Postup hráče v hodnostech a jeho odměňování pak bude závislé na jeho účasti na operaci. Mezi misemi je možné bojovníka poslat trénovat určité schopnosti, takže právě tyto jednotlivé schopnosti se pak zdokonalí. Hráči ale musí mít na paměti, že hodnosti, ocenění a tréninkové možnosti jsou omezeny a podmíněné způsobem, jakým jste prošli misi. Řekněte nám něco více o zbraních. Jaký arzenál pro hráče chystáte? ALFA: Antiterror bude obsahovat více než 100 typů ručních zbraní (70 základních modelů + jejich variace). Mezi těmito zbraněmi najdete standardní kusy užívané armádou a interními ruskými složkami. Budou zde i některé speciální zbraně, které mají k dispozici výhradně zvláštní jednotky. Objeví se rovněž ukázky zahraniční výroby (H&K, Baretta, Glock, FN, Colt, Steyr, S&W). Typy zbraní, které může hráč ve hře očekávat, jsou následující: pistole, lehké kulomety, odstřelovací pušky, útočné pušky, těžké kulomety, granátomety, nemluvě o celé paletě ručních granátů. V ALFA: Antiterror prostě uvidíte množství právě těch zbraní, které byly použity v bojových situacích v letech mezi 1983 až 2001. ![]() ![]() ![]() A co vozidla? Budou zde nějaká a co s nimi bude hráč moci dělat? Bojová vozidla budou výhradně naskriptovaná, což znamená, že se budou pohybovat pouze po dané trase. Možná, že v nějakých příštích hrách navazujících na Alfu uděláme tyto prostředky i hratelné, nicméně v tuto chvíli mají prostě cestu přesně danou. Jak to bude v ALFA: Antiterror se samotnými boji? Je taktická část hry real-time nebo tahová? Ani jedno. Máme něco jako "fázový" systém. Ve fázi plánování hráči (včetně AI oponentů) zadají rozkazy svým bojovníkům a postup je pak vypočítán. Současně hráči sledují, jak byly jejich rozkazy vykonány a co se na bojišti vlastně stalo. Náš systém vám umožňuje využít výhody jak tahového módu, tak real-time módu, takže je tu i dost času na to si ty rozkazy pořádně rozmyslet. Podobné bojové modely byly použity ve hrách jako Laser Squad Nemesis a Combat Mission. Bude mít AI dost sil dostat do prekérní situace třeba i velmi zkušené hráče? Jak to bude s obtížností hry? Budou zde levely s různou obtížností. Každý pohyb v ALFA: Antiterror potrvá 30 vteřin. To znamená, že během těchto 30 vteřin nebudou mít hráči možnost zasáhnout do toho, co se děje na bojišti. Během celého toho 30ti-vteřinového časového úseku budou bojovníci zcela v moci AI, což znamená, že pouze AI bude moci na bojišti rozhodovat. Nicméně i hráč bude mít v jistých situacích k dispozici určité možnosti, jak aktivity AI omezit.
![]() ![]() ![]() Které další herní prvky považujete za důležité nebo unikátní? Bude v této hře něco, co jsme ještě nemohli vidět jinde? ALFA: Antiterror je taktickou hrou, která se snaží napodobit spontánnost skutečných bojových situací, tedy něco neslýchaného v mnoha jiných hrách. Obsahuje celou řadu záležitostí, které jí v tom pomohou, významné propracování a interaktivita prostředí a realistický fyzikální model nám umožňují zprostředkovat realistický boj. Nebudou zde takové ty bitvy robotů, které na vzdálenost tří metrů trvají celé minuty. Vojáci zemřou na jednu povedenou trefu do hlavy nebo hrudníku, stejně jako je to ve skutečnosti, když je někdo slabě vycvičen nebo špatně rozmístěn. Nehledě na taktickou hloubku a realismus spatřujeme největší úspěch v tom, že je ALFA: Antiterror velmi zábavnou hrou. Při sledování akce může hráč zhodnotit z jakéhokoliv úhlu a v jakékoliv rychlosti vše, co se na bojišti odehrálo v kteroukoliv danou fázi. Máme speciální pohotový mód kamery, který dokáže rozlišit situace, jež jsou středem zájmu a přednést je hráči zajímavým a efektivním způsobem. Můžete nám dát nějaký příklad specifické herní mise? Jedna mise je o zničení vůdce teroristického režimu. V tomto levelu se někde v horách vyskytuje malá vesnice. Cílem hráče je zavraždit vůdce teroristů zabarikádovaného v této vesničce. Můžete zorganizovat rychlý střemhlavý úder a riskovat ztrátu jednoho či dvou vojáků využitím útočných oddílů k vymetení teroristů, anebo poslat pouze jediného odstřelovače, aby většinu teroristů odstranil sám a z bezpečné vzdálenosti. Hráč může také vybavit své muže zbraněmi s tlumičem a oponenty zlikvidovat takto nenápadně. Je zde mnoho variant a hráč si může vybrat tu taktiku, kterou zrovna preferuje. ![]() ![]() ![]() Co nám můžete prozradit o enginu, na kterém je hra postavena? Je to náš vlastní engine. Vyvíjeli jsme ho několik minulých let. Je to skutečně působivá ukázka technologie, kterou můžete ohodnotit už po shlédnutí přiložených screenshotů ;) Jaký stroj by hráč měl mít, aby si tento titul pořádně užil? Minimální konfigurace je: 1 GHz procesor, GeForce 3 a 256 MB RAM. Doporučená: 2 GHz procesor, GeForce FX a 512 MB RAM. Bude mít hra také multiplayer? Pokud ano, co bude obsahovat? Jistě! V multiplayerovém módu si hráči budou moci vybrat speciální síly i jiných zemí než pouze ruský ALFA tým!! SAS, SWAT, GSG-9 se zde také vyskytují, a formou oficiálního addonu přibudou ještě další, stejně jako si nějaké budou moci vytvořit i fanouškové. Multiplayer bude zahrnovat několik různých módů, jako obvyklý deathmatch, nebo také mód zvaný "zone control", kde budete mít za úkol zmocnit se a udržet pro vítězství důležité oblasti. Single- i multi-playerové mise si budete moci pro pozdější přehrání a prohlédnutí uložit na disk. ![]() ![]() ![]() Další ukázky naleznete v sekci screenshotů V jakém stádiu se nyní vývoj ALFA: Antiterror nachází? Kdy bude vydána? Projekt je už téměř hotov. V Rusku ALFA vyjde v polovině listopadu a v prvním čtvrtletí příštího roku pak ve zbytku světa. Plánujete vydat hratelné demo? Ano, máme to v plánu. Vyjít by mělo zároveň s uvedením hry do USA. ![]() Ano. Věříme, že to bude fantastická hra. Každým dnem ji máme raději víc a víc. Většinou se stává, že jakmile hra opustí vývojářské studio, jsou její tvůrci příliš unaveni na to, aby si své dílo sami zahráli. To ale není případ ALFA: Antiterror. Doufáme, že stejně tak jako ta hra baví nás, a my ji po jejím dokončení hrát rozhodně budeme, bude bavit i všechny ostatní hráče. Související články: Novinky, Screenshoty |
Korgull | |
Korgull spatřil světlo světa před více než 25 lety, protlouká se, jak se dá, a na Tiscali Games píše především novinky. Nejraději hraje adventury (staré dobré Grim Fandago, Neverhood), ale nepohrdne ani dobrou strategií, RPG nebo akcí (všechny články autora) |