Autor: Lichtenberg Publikováno: 5.února 2008 | Verze hry: finální/PC/anglická Doba recenzování: 1 týden |
Mise se dělí na dvě části. V první variantě ovládáte velkého medvěda a procházíte věčně zmrzlým Severem. Druhou možností je ovládat samotnou holčičku Lyru, která se potuluje buď někde v obskurních lokacích nebo kolem domů. Mise s medvědem spočívají v klasickém procházení ohraničených lokací a postupným zabíjením lovců nebo vlků, kteří by rádi viděli bílé medvědí maso ve své tlamě. Tuto část hry neskutečně omezuje dementně nastavené ovládání, které využívá v podstatě jen tři akční tlačítka. Kromě směrových šipek jsou totiž funkční jen obě dvě myšítka a tzv. klávesa pro interakci, což je primárně E a používá se naprosto ke všemu. Po jejím stisknutí váš medvěd automaticky přeskočí překážku, rozdá s ní silný úder, probourá stěnu atd. Myš slouží vlastně jen k obyčejné ráně a krytí, které je naprosto zbytečné i neúčinné. Díky tlačítku „na všechno“ jsem měl dojem, že za měhra vlastně dělá téměř cokoliv a jen se prokousávám k dalšímu hernímu videu. Mise za holčičku Lyru jsou snad ale ještě nudnější. Nejčastějším úkolem je vyvažovat Lyřinu rovnováhu, když leze po nějaké úzké překážce a přitom jde tak pomalu, že si doslova říká o spadnutí. Druhým extrémem je přesvědčování ostatních lidí. To spočívá v tom, že oslovíte člověka (oním jediným akčním tlačítkem samozřejmě), ten půl minuty cosi nepodstatného blábolí a poté se spustí krátká minihra. Má většinou dobré tři sekundy a spočívá v takových nezábavnostech, jako je chytání zelených puntíků padající z horní části obrazovky, vyhýbání se červeným puntíkům a v samých podobných volovinách. Zvládnete minihru. Další dlouhé slovo. Minihra. Další slovo a přesvědčování je u konce. Toto si zopakujte ještě tak desetkrát a je konec jedné z misí. Čekání na to, než skutečně něco nebo někdo přijde a vysvobodí vás z toho striktně lineárního a neoriginálního světa Zlatého kompasu, je naprosto marné. Nepřekvapí vás proto ani klasické stížnosti na kameru, která je naprosto statická a hráč ji nemůže ovlivnit. To je veselé například v jedné „kvazi“ stealth-misi, při níž se s Lyrou potulujete po zámku a nesmí vás přitom vidět nikdo ze sluhů. Ti mají pochopitelně oči i na zádech, a pokud se v čas neschováte na předem vyznačená místa (akčním tlačítkem), můžete celou misi začít znovu. Už jen samotné vzpomínání a reprodukování zážitku ve mně vyvolává husí kůži :) Posledním hřebíčkem do rakve je v PC verzi nepěkné technické zpracování. Grafika se podobá prvním hrám pro Playstation 2 a postrádá jakoukoli jiskru roztomilosti nebo alespoň zdravého vkusu. Ztvárnění medvěda Iorka a většiny NPC postav ještě celkem uchází, ale okolní prostředí je jen změtí podivných a špatně vymodelovaných objektů. další obrázky z této hry v galerii Za jediný považuji povedenou hudbu, která je "vyloupena" z filmové předlohy. Dlouhé melodie jsou přesně takové, jaké byste od filmu takových rozměrů očekávali a ve hře plní svojí funkci. Totéž se bohužel nedá říct o anglickém dabingu, který, ač se na něm podíleli herci, je velice mdlý a technicky nekvalitní. U nás hra vyšla v české verzi. Zlatým kompas jsem testoval na stroji s CPU 2,66GHz Dual Core, 2 GB RAM, GeForce 8800 GTX a i na něm byly znát četné bugy, jako pozdní vykreslování vedlejších lokací a spousty dalších grafických nedodělků. S tímto souvisí i slabší optimalizace, díky které se hra i přes své průměrné vzezření na některých strojích nespustí v pořádku. zdroj: Archiv Stáhněte si: Trailer Související články: Novinky, Recenze filmu na Tiscali |
Lichtenberg | |