Autor: Laku Publikováno: 11.srpna 2006 |
![]() Nápadité mise Třeba v úvodní sekvenci jedné z misí se dozvíte o legendě, podle níž v jezeře Tanganylka žije 12 metrů dlouhý nebezpečný krokodýl. A hle, jakmile začnete hrát, uvědomíte si, že na té legendě přeci jen něco bude, protože vaše milovaná zvířátka zrovna přežvykuje přerostlá obluda. Abyste splnili zadání mise, je nutné dát do pořádku polorozpadlý park. Jinde se zapotíte při průzkumu potopených ostatků prehistorického zvířete Basilosauruse a ve výčtu takových neotřelých nápadů by se ještě dalo dlouho pokračovat. ![]() ![]() ![]() TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Zvířata středem pozornosti ![]() Škoda, že většina aktivit je zaměřena spíše na zvířata samotná. Bokem tak zůstávají návštěvníci parku, kteří mohou své peníze utratit pouze v několika málo budovách. Jediným výrazným příjmem vám tak bude vstupné do celého parku. Alespoň, že je možné pořádat různé marketingové akce a nalákat tak dostatečný počet lidí. ![]() ![]() ![]() Můj dojem z hraní by se dal shrnout do jednoduchého konstatování, že autoři vsadili až příliš na realističnost. Teoreticky by to mohlo být k prospěchu věci, ale ve Wildlife Park 2 to spíš otravuje. Za krmivo živočichů zde nestačí zaplatit, nýbrž je nutné jej vyprodukovat. Vše je přitom dotaženo až do takového extrému, že příprava masa musí probíhat v jiné budově než kuchání ryb. A už ani nemluvím o tom, že je nutné ještě výrobní proces řídit - zapomenete-li spustit "výrobu" ovoce, tak se vaši svěřenci jen tak nenadlabou. Mají-li zvířata pít, musíte zase mít studnu. Ani pro umístění jezer do výběhů tu není žádné kouzelné tlačítko, které by vodu jednoduše vytvořilo. Musí se přeci nejprve vyhloubit díra a do ní umístit čerpadlo. Ale to je těžké, kdyby byla hra méně složitá, zase by se jistě našli tací, kteří by kritizovali její primitovnost. ![]() Zaměstnanci mají po vzoru prvního dílu své budovy, dokonce každý svou vlastní, zřejmě proto, aby byl dodržen zákoník práce. Každý z nich má ještě omezený prostor působnosti, asi aby se nepředřel. Když připočítám ještě budovy pro uspokojení potřeb návštěvníků, tak mi místa pro samotné výběhy příliš nezbývá. Naštěstí v režimu volné hry jsou mapy o něco větší než v kampani. Mile mě potěšila bohatá členitost terénu, která není pouze okrasným prvkem, ale také zasahuje do hratelnosti - některá zvířata vyžadují kopce, jiná zase rovinu. Dojde také na změny počasí, když v afrických oblastech nezaprší a nezaprší, zatímco ve švýcarských Alpách spadne nejedna sněhová vločka. Slušná grafika, horší ovládání Ve srovnání se Zoo Tycoonem 2 má grafika realističtější nádech. Posun od infantilně pastelových zpracování, běžných v jiných tycoonech, je ihned patrný. Grafika asi nikoho v dnešní době zvlášť neohromí, ale svůj účel plní a podle mého názoru je o poznání kvalitnější než u Zoo Tycoonu 2, nicméně to je vzhledem k jeho stáří celkem logické. Pohyb ve 3D prostředí je intuitivní a při maximálním přiblížení plynule přechází v pohled z vlastních očí, umožňující projít si vámi vybudovaný komplex, který si můžete zkrášlit různými dekorativními prvky nebo několika destíkami rostlin. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů Uživatelské rozhraní mi připadalo poměrně přeplácané a hlavně bylo v některých ohledech docela nepraktické. Často se mi stávalo, že jsem se v hlavních ikonkách nepříjemně ztrácel. Co se hardware požadavků týče, tak oficiálně jsou stanoveny na Pentium 4 s taktem 2 GHz, paměť 512 MB a grafickou kartu s podporou DirectX 8.0 a pixel&vertex shadery 1.1. Na mém P4 3,2 GHz, 1 GB RAM a GeForce 6600 vše šlapalo naprosto plynule na plné
|
Laku | |
autor je správcem fanouškovské stránky TheSims2.cz a působí ještě na HotGames.cz |