| Autor: Martin Blatný Publikováno: 21.června 2004 | Verze hry: finální/anglická Doba recenzování: 2 týdny |
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Většina misí z WBC3 má klasickou náplň – zničit všechny nepřátelské budovy a jednotky. Začínáte obvykle v rohu mapy, chráněni několika obrannými věžemi a pouze s malým počtem jednotek. Pokud se ubráníte počátečním útokům, postavíte výrobní budovy a vybudujete vojenské jednotky, s jejichž pomocí prozkoumáte zbytek mapy a nemilosrdně vyhladíte protivníka z povrchu zemského. V několika misích ovšem nemáte možnost stavět budovy a musíte si vystačit s jednotkami, které dostanete přiděleny. Některé mise lze hrát opakovaně, což je vhodné pro zvyšování úrovně hrdiny či pro rozšíření sbírky magických artefaktů.
zdroj:
tisková zpráva
Kromě tutorialu a klasické kampaně (v průběhu které budete hrát nejen za svou rasu, ale několikrát i za rasy spřátelené) je dále k dispozici i skirmish mód, klasický multiplayer a editor misí. Do skirmish modu si můžete importovat svého hrdinu, což rozhodně potěší. Pokud se dostatečně vyřádíte v kampani a skirmish modu, čeká vás ještě pořádná porce zábavy v mnoha multiplayerových misích až pro šest hráčů po modemu, LAN síti či internetu, i když se síťovou hrou mají někteří lidé velké problémy.Prolínání žánrů je v herním světě věc více než běžná a na akční adventuru, střílečku s logickými hádankami či strategii s prvky RPG narážíme na každém kroku. Ani Warlords Battlecry III není v tomto směru výjimkou - ostatně i v předchozích dvou dílech byla RPG složka přítomna, ve třetím díle se pak její zastoupení ještě zvýšilo. V tomto ohledu snese třetí díl Warlords Battlecry srovnání například se třetím dílem série Warcraft.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
A tak možná již nikoho nepřekvapí, že začít hru znamená vybrat si svého hrdinu, včetně vzhledu, rasy, povolání a mnoha dalších atributů, známých především z RPG her. Celkem je k dispozici 16 ras a 28 povolání, což dohromady dává slušný počet kombinací a různorodou hratelnost. Během hry pak hrdina získává zkušenostní body, které následně použije na zlepšení svých dovedností. Samozřejmostí je inventář, kde hrdina přechovává svou výzbroj a výstroj, nalezené magické předměty, kouzelné svitky a další harampádí tvořící kolorit fantasy her. Nechybí ani postranní questy, prodlužující čas hraní a přinášející možnost získat další kouzelné či jinak důležité předměty, které najdou později řádného uplatnění. Hrdina středem veškerého dění
zdroj:
tisková zpráva
Hrdinou je většinou nejsilnější jednotka ve hře. Jako jedna z mála dokáže kouzlit, zabírat pro sebe neutrální či nepřátelské doly a prohledávat truhlice s magickými předměty, které jsou většinou objeveny po vyhrané bitvě či zabití obzvlášť silné protivníkovy jednotky. Hrdina má kladný vliv na morálku ostatních jednotek své družiny a samozřejmě je nutné jej chránit jako oko v hlavě, neboť jeho smrt znamená neúspěšný konec mise. Po vítězném konci samozřejmě hrdina přechází do další mise. Hrdina také může navštěvovat chrámy a dostávat tam postraní úkoly prodlužující hraní, po jejichž splnění získá většinou větší množství surovin, hotovost ve zlatě či magický artefakt.Nepolehněte ovšem představě, že s dostatečně nabušeným hrdinou je celá hra procházka růžovým sadem. Ani sebevíc silný hrdina sám proti početně silnému nepříteli nic nezmůže. Je proto nutná podpora ostatních jednotek a vhodně poskládaná družina, která je pak schopna vypořádat se se všemi nebezpečími. A tak dojdou uplatnění jednotky pro boj zblízka i zdálky, letecké či průzkumné jednotky, obléhací stroje atd. Funguje zde známý princip "kámen - nůžky - papír", díky kterému se nevyplácí vyrábět třeba jen jeden nejsilnější druh jednotek.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Zvláštně je řešeno přenášení ostatních jednotek do dalších misí. Čas od času máte možnost přidat si nějakou silnější jednotku do pomyslného zásobníku, který máte k dispozici pro vytváření družiny pro další mise. Na začátku každé mise se pak (s určitými omezeními) dá vybrat sestava jednotek, které budou hrdinu do mise doprovázet. Je jen na hráči, jestli zvolí spíše více slabších jednotek nebo pár jednotek silnějších. Limit je dokonce možné (za určitý finanční obnos) pro danou misi zvýšit. Kromě toho si můžete občas některé jednotky i najmout, pokud ovšem zaplatíte příslušnou částku.
Klasické RTS prvky
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Může mít dnes 2D hra úspěch? Zcela určitě může. Módní přechod ke třetímu rozměru se naštěstí Warlords Battlecry III vyhnul a dle mého názoru to ničemu nevadí. Pěkné ručně prokreslené pozadí je doplněno renderovanými pseudo-3D postavami jednotek a celkový výsledek je opravdu ke koukání. Hra je vcelku dobře přehledná (i když možná trochu nešťastně zvolená barevná paleta přehlednost mírně snižuje), hráč má v každý okamžik přehled o situaci na bojišti a nemusí zápolit s ovládáním kamery, otáčením pohledu atd. Možná to v dnešní době zní trochu buřičsky, ale Warlords Battlecry III je názorným příkladem, že strategie v podstatě třetí rozměr nepotřebují (i když nepochybuji o tom, že další díl série Warlords Battlecry bude plně 3D, už kvůli marketingu a tlaku konkurenčních titulů). Zdá se, že máte možnost pokochat se jedním z posledních skvostů ze staré školy, kde hratelnost a zábava mají přednost před vizuální stránkou a ohromováním technickou propracovaností. To ovšem neznamená, že by ve Warlords Battlecry III byla technická stránka nějak podceněna. O grafické podobě již byla řeč, taktéž ovládání je vcelku intuitivní a bezproblémové. Animace by mohly být lepší, pohyb jednotek působí místy mírně nepřirozeně a po lomené trajektorii letící kámen vržený z katapultu poněkud překvapí.
zdroj:
tisková zpráva
Filmečky mezi misemi zcela chybí, předčítání příběhu ze zažloutlého svitku je jen chabou náhražkou. In-game animace sice ve hře zastoupeny jsou (na začátku mise nebo při důležité změně), většinou se však odehrávají v rovině zobrazení obličeje mluvící postavy a rámečku s textem - zde má samozřejmě 2D koncept svá omezení. Pochválit můžeme vizuální efekty (blesky, oheň, déšť, magické události atd.). Stabilita hry je slušná, jak instalace, tak samotné hraní bylo bez potíží. Hardwarové nároky jsou na dnešní dobu rozumné a troufám si tvrdit, že na drtivé většině počítačů poběží Warlords Battlecry III svižně a bez zádrhelů.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Zvukovou stránku hry je ovšem nutno bezpodmínečně vyzdvihnout. Samotné zvuky asi nikoho nepřekvapí, taktéž namluvení jednotek je vcelku standardní a opakující se hlášky po čase možná začnou obtěžovat. Zato hudební doprovod je bezesporu jedním z největších kladů hry. Setkáváme se zde s monumentálními chorály, líbeznými melodiemi ve chvílích klidu i údernými skladbami podmalovávajícími bojové scény, takže atmosféra je vskutku skvostná. Je co zlepšovat Nicméně ani této hře se nevyhnuly drobné mušky - o podivných animacích jsem je již zmínil, občas také narazíte na větší, víceméně pusté oblasti jen s pár jednotkami či budovami. Ve hře je poněkud nešťastně vyřešeno ukládání - je k dispozici pouze jedna pozice, která se tak přepisuje. Uložená pozice se navíc po přechodu do další mise zneplatní, takže ji již nelze nikdy použít.
zdroj:
tisková zpráva
I přes těchto pár mušek na kráse se bezpochyby jedná o kvalitní hru, která sice nepřináší nic revolučního, všechny fungující prvky však vylepšuje a skládá do kompaktního celku, který se velmi dobře hraje. Hra zůstává věrna světu Warlords a do žánru fantasy strategií přináší další dobrý kousek.Stáhněte si: Demo, Cheaty.. Související články: Novinky a recenze minulých dílů | ||
| Martin Blatný | |
| autorovi je 36 let, pracuje jako programátor-analytik, má v oblibě především logické hry a budovatelské strategie, ale nepohrdne výbornou hrou jakéhokoliv žánru |