| Autor: Pavel Dobrovský Publikováno: 25.března 2002 |
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Hlavní přínos druhého dílu, či spíše obsáhlejšího datadisku, je v propracovanější RPG části, kdy se dá nejen zvolit mezi dvanácti rasami (neobvyklý je snad jen Fey - fanatik, Démon a několik druhů elfů; oblíbení trpaslíci, orci a minotauři tu pochopitelně jsou) a dvaceti profesemi, ale dokonce hrdinu specializovat a po každém dosaženém levelu rozdělovat body mezi až sto vlastností a vybírat ze stovky kouzel, pakliže je kombinace rasa/povolání připouští. Body pro osobní růst hrdiny získáváte z každé úspěšně zakončené mise. Válkou zmítaná Etheria
zdroj:
tisková zpráva
Opravdový hrdina je jen jeden, o to pečlivěji se o něj staráte. Můj je ork, jmenuje se Apatyt a je to zloděj záškodník, přitom vesele mává sekerou jako barbar válečník. Mezi misemi má možnost verbovat silné kreatury a utvořit tak obdobu RPG skupinky silných osobností, které se postarají o zabezpečení slabé armády na začátku mise. Různorodost vojáků je překvapující, ale skutečnost, že stačí zjistit, která jednotka je nejsilnější a s ní pak provést genocidu nepřítele, staví stovku roztomile animovaných vojáků do pozadí.Při tažení proti všem se nabízí otázka, proč už někdo v té Etherii neudělá pořádek, aby se každý rok nemusela vybojovávat zbytečně krvavá (a kostěná) válka. Mapa je rozdělena na množství drobných území, které při obsazení přinášejí drobné bonusy k vlastnostem nebo síle základních jednotek. Obsah misí se nese se v duchu „když se to hýbe, tak se to dá zabít“. Dramatická krajina kompenzuje jednoduchost misí a AI nepřítele se dá považovat za rozumně inteligentní a ne maniakálně vražednou, kdy by se namísto poklidného budování základny jen odrážely vlny nepřátelských jednotek.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Zpracování Detailní rozpracovanost se promítá také do samotné hratelnosti a k nalezení jsou desítky drobností: bouřka přináší blesky na určité místo - stačí tam nalákat nepřítele. Na sněhu zůstávají stopy pro stopování; v hustých stromech můžete schovat partyzánskou jednotku a elektrické střely účinkují lépe v dešti. To stejné platí o fantasticky dekorativní hudbě, která se k fantasy říši hodí dokonale (při hře za orky zpívala elfka, ale budiž) a melodie jsou natolik dlouhé, aby neustálým opakováním nedokázaly zhnusit. Ruku v ruce s hudbou a hratelností kráčí renderovaná grafika (v rozlišení max 1600*1200) a ručně dopracované animace soubojů. Jelikož se engine nepočítá během hraní, nejsou požadavky na schopnosti grafické karty příliš velké a bez problémů si zahrají majitelé starších počítačů.
zdroj:
tisková zpráva
Nakonec, Warlords Battlecry 2 je sice pěkná, ale ničím originální hra. Stejně jako ve Warcraft jde o vybudování co nejsilnější základny a shromáždění co nejsilnější armády. Warlords Battlecry 2 důstojně navazuje na předchozí díly a jestli jste vysazeni na RTS nebo fantasy strategie, případně jste nikdy s Warlords nepřišli do kontaktu, tak se připravte na úžasnou a krásně hratelnou strategii. Ostatní hráči, permanentní odpůrci fantasy a nepřátelé dojných krav se příliš nepobaví.Více se o Warlords Battlecry II dočtete v prvních dojmech od Lucie. Zarputilé příznivce této série jistě potěší zpráva, že se chystá čtvrtý díl Warlords, který budou návratem k dřívějším tahovým strategiím - více informací. Stáhněte si: Demo (100 MB), Patch (3 MB), Cheaty Související články: Warlords Battlecry recenze (srpen 2000) |
| Pavel Dobrovský připravil: jd |