Warlords Battlecry II - recenze
5/10
zdroj: Archiv

Warlords Battlecry II - recenze

Vývojář:
Vydavatel:
Platformy:
Detail hry

25. 3. 2002 0:00 | Recenze | autor: Redakce Games.cz |

V druhém dílu real-time strategie Warlords Battlecry II se již popáté vrátíte do válkou zmítané země Etheria, abyste tam se svými hrdiny konečně nastolili mír mezi několika fantasy rasami.

Autor: Pavel Dobrovský
Publikováno: 25.března 2002


Obrázek zdroj: Archiv Podobá se to klonování. Máte jednu ovci a během několika měsíců máte dvě ovce ze stejného buněčného základu. Máte jednou Warlords a hned máte Warlords 2. Máte Warlords Battlecry a neuplyne příliš dlouhá doba a je tu Warlords Battlecry 2. Liší se od sebe asi jako ony naklonované ovce: na pohled ničím, ale vědecké (vývojářské) kruhy omdlévají při představě neuvěřitelně složitého procesu dělení buňky (staré nápady ve vyšším rozlišení) a vybudování nového organismu (drzé tvrzení, že jde o novou hru). Jak dalece sahá má paměť podpořená Bergyho recenzí, byla fantasy země Etheria osídlená několika typickými fantasy rasami a v realtimeové strategii Warlords Battlecry šlo o kompletní anihilaci nepřátel, a to v módech počítač vs. člověk, člověk vs. kampaň a síťová hra.

 Hrdina jako základ všeho
Hlavní slovo měl hrdina, obvykle v nadlidské velikosti se speciálními schopnostmi. Na hrdinech všechny čtyři díly stály. Jednak podporují ve vojsku pozitivní přístup k boji, pak jsou sami o sobě smrtícími stroji a hlavně mohou plnit úkoly zadávané ve svatyních a speciálních místech na mapě. Úkoly, limitované časem, vynesou hrdinovi speciální předmět do inventoráře anebo neobvyklé jednotky.

Variace na „jdi do lesa a přines klerikovi svítící houby, za které dostaneš stříbrný meč“ obsahuje dokonce vynikající interaktivní hříčku známou z předešlých dílů: hádanky. Odpověď na otázku nevybíráte časopiseckým stylem ze tří možností, ale musíte na ní skutečně přijít a napsat jí (anglicky) do textového pole. Na okamžik přestanete mít situaci pod kontrolou, jakoby programátoři vykoukli zpoza opony a zamrkali:“Hele, nemysli si, že si v naší hře můžeš dělat co chceš!“

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

Hlavní přínos druhého dílu, či spíše obsáhlejšího datadisku, je v propracovanější RPG části, kdy se dá nejen zvolit mezi dvanácti rasami (neobvyklý je snad jen Fey - fanatik, Démon a několik druhů elfů; oblíbení trpaslíci, orci a minotauři tu pochopitelně jsou) a dvaceti profesemi, ale dokonce hrdinu specializovat a po každém dosaženém levelu rozdělovat body mezi až sto vlastností a vybírat ze stovky kouzel, pakliže je kombinace rasa/povolání připouští. Body pro osobní růst hrdiny získáváte z každé úspěšně zakončené mise.

 Válkou zmítaná Etheria
Zvětšit zdroj: Archiv Opravdový hrdina je jen jeden, o to pečlivěji se o něj staráte. Můj je ork, jmenuje se Apatyt a je to zloděj záškodník, přitom vesele mává sekerou jako barbar válečník. Mezi misemi má možnost verbovat silné kreatury a utvořit tak obdobu RPG skupinky silných osobností, které se postarají o zabezpečení slabé armády na začátku mise. Různorodost vojáků je překvapující, ale skutečnost, že stačí zjistit, která jednotka je nejsilnější a s ní pak provést genocidu nepřítele, staví stovku roztomile animovaných vojáků do pozadí.

Při tažení proti všem se nabízí otázka, proč už někdo v té Etherii neudělá pořádek, aby se každý rok nemusela vybojovávat zbytečně krvavá (a kostěná) válka. Mapa je rozdělena na množství drobných území, které při obsazení přinášejí drobné bonusy k vlastnostem nebo síle základních jednotek. Obsah misí se nese se v duchu „když se to hýbe, tak se to dá zabít“. Dramatická krajina kompenzuje jednoduchost misí a AI nepřítele se dá považovat za rozumně inteligentní a ne maniakálně vražednou, kdy by se namísto poklidného budování základny jen odrážely vlny nepřátelských jednotek.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

 Zpracování
Detailní rozpracovanost se promítá také do samotné hratelnosti a k nalezení jsou desítky drobností: bouřka přináší blesky na určité místo - stačí tam nalákat nepřítele. Na sněhu zůstávají stopy pro stopování; v hustých stromech můžete schovat partyzánskou jednotku a elektrické střely účinkují lépe v dešti. To stejné platí o fantasticky dekorativní hudbě, která se k fantasy říši hodí dokonale (při hře za orky zpívala elfka, ale budiž) a melodie jsou natolik dlouhé, aby neustálým opakováním nedokázaly zhnusit.

Ruku v ruce s hudbou a hratelností kráčí renderovaná grafika (v rozlišení max 1600*1200) a ručně dopracované animace soubojů. Jelikož se engine nepočítá během hraní, nejsou požadavky na schopnosti grafické karty příliš velké a bez problémů si zahrají majitelé starších počítačů.

Zvětšit zdroj: Archiv Nakonec, Warlords Battlecry 2 je sice pěkná, ale ničím originální hra. Stejně jako ve Warcraft jde o vybudování co nejsilnější základny a shromáždění co nejsilnější armády. Warlords Battlecry 2 důstojně navazuje na předchozí díly a jestli jste vysazeni na RTS nebo fantasy strategie, případně jste nikdy s Warlords nepřišli do kontaktu, tak se připravte na úžasnou a krásně hratelnou strategii. Ostatní hráči, permanentní odpůrci fantasy a nepřátelé dojných krav se příliš nepobaví.

Více se o Warlords Battlecry II dočtete v prvních dojmech od Lucie. Zarputilé příznivce této série jistě potěší zpráva, že se chystá čtvrtý díl Warlords, který budou návratem k dřívějším tahovým strategiím - více informací.

Stáhněte si: Demo (100 MB), Patch (3 MB), Cheaty
Související články: Warlords Battlecry recenze (srpen 2000)

 
Pavel Dobrovský
připravil: jd




 
 

Verdikt:

Zábavná a příjemně kreslená strategie neprobudí fanatický zápal, ale slibuje profesionálně odvedenou práci zkušených návrhářu - to samotné by v záplavě nejrůznějších RTS mělo přesvedčit všechny stratégy. Oproti minulému dílu se dočkáte propracovanější RPG roviny a několika technologických vylepšení, mimojiné je engine schopen zobrazovat v rozlišení 1600*1200 a hardwarové nároky jsou smešne nízké: Pentium II 350 a 64 MB RAM.

Nejnovější články