Sérii Warlords snad netřeba ani představovat, její historie a úspěšnost hovoří za vše. Nicméně i když je v herním průmyslu zvykem držet se toho co se osvědčilo, SSG přistoupili v tomto pokračování k celkem zásadním změnám herního systému. Z Warlords Battlecry se totiž místo tahové vyklubala čistokrevná real-time strategie.
Vytvoř si svého hrdinu Ovšem hned od začátku tu jsou určité odlišnosti. Před započetím první mise si musíte vybrat svého hrdinu, který bude vaší hlavní postavou ve hře. Zatímco v samostatných misích je jedno, jestli vám tato postava během bojů zemře, v hlavní kampani se o svého hrdinu musíte starat jako o oko v hlavě, jeho smrt totiž znamená konec mise. Na druhou stranu ale vaše postava dodává mocnou auru jednotkám pohybující se kolem ní a tím i lepší bojové schopnosti. Čím více toho s hrdinou vybojujete, tím více bude mít zkušeností a ty může posléze zužitkovat. Je na vás, jaké schopnosti u své postavy vylepšíte, ale logickou úvahou jí přidáte sílu (pokud je válečník) nebo třeba magii (v případě kouzelníka).
Jako ve většině klasických RTS i zde musíte těžit suroviny, které používáte jak jinak než ke stavbě nových budov, provádění upgradů a získávání nových jednotek. Nezvykle se těží 4 suroviny a výhodou určitě je, že onen materiál nemusí nebozí nosiči od dolu k základně nosit, protože postačí důl svými peasanty pouze obsadit a hodnoty surovin se začnou zvyšovat sami. Když chcete nepřítele od tohoto zdroje odříznout je třeba zničit celý důl i s osazenstvem.
...ach ten stereotyp Samotný průběh Warlords Battlecry je však velmi podobným hrám Warcraft nebo TA:Kingdoms, tj. nashromáždit jednotky a hurá na nepřítele. Ačkoli se jedná o dobře provedenou hru, stejně dříve nebo později upadnete do onoho stereotypu, který je většině RTS dobře známý. Jsou tu sice RPG prvky, které dělají tuto strategii zajímavou, ale to vám přijde jen ze začátku. Také trochu naštve, že z oněch proklamovaných 8 ras (lidé, orkové, elfové …) si z počátku zahrajete pouze za lidi a až později, kdy se příběh rozvětvuje, budete mít možnost zvolit si jinou rasu. Hlavním tématem je tedy jedna jediná kampaň, která prostě obsahuje všechno a je na vás jakým směrem, během děje, se rozhodnete jít. Možná to někomu z hráčů přijde jako vítečný nápad, ale já svým možná až příliš konzervativním pohledem neshledávám tuto možnost příliš zdařilou.
Vyplatí se Warlords jako RTS? Vizuální pojetí nových Warlordů je vcelku slušné, rozlišení až 1024x768 je rovněž uspokojující, ale třeba na Age of Emipires 2 to rozhodně nemá. Možná by to chtělo více detailů a rozhodně lepší animace postaviček. Každopádně hudbě se nedá nic vytknout, je správně pádná a dokonale se hodí k tématu hry.
Shrnutí této krátké minirecenze je jednoduché. Nedá se říci, že by byl nový Warlords Battlecry nějakým propadákem, je to vcelku dobrá hra, jenže se může stát, že vás po pár hodinách přestane rychle bavit. Bohužel stereotyp se tu vyskytuje v hojné míře a je třeba zvážit jestli má vůbec význam pokud nejste zarytí fandové Warlords, investovat své těžce vydělané peníze do takového titulu.
|
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
|