Autor: Warlock Publikováno: 16.září 2009 | verze hry: PC/anglická/finální doba recenzování: 1 týden |
![]() ![]() ![]() Proto není divu, že hlavnímu hrdinovi z toho začne pomalu hrabat, přichází schizofrenie, děsivé vzpomínky na nedávné události a jediné světlo v tmách jsou matné obrysy jeho rodiny. Tyhle záblesky přicházejí v ty nejméně vhodné okamžiky a tvoří zajímavou součást hry. Bohužel jim nebyl dán takový prostor, jaký by si zasloužily a místo toho se tak donekonečna omílají (zpočátku) vtipné hlášky hlavního představitele. Pasti, pasti, pastičky Přestože by se z názvu hry mohlo zdát, že prakticky nespatříte denní světlo, poměr mezi žraním hlíny a smažením se na pekelně hřejícím sluníčku vychází zhruba nastejno. Přitom tunely rozhodně nejsou tak nehostinné, jak by se mohlo zdát. Stačí si vzít do rukou baterku, neztratit směr a nejde o moc velkou překážku. Škoda ale je, že se autorům nedaří udržet atmosféru ani v jednom z prostředí a na vině je celá řada faktorů. ![]() ![]() ![]() Džungle rozhodně není totiž natolik volným prostorem, jak dokázal Vietcong před několika lety. Pokud se právě nepohybujete v podivném koridoru lemovaném stěnami z rákosí, jste povinně nahnáni do chodeb, kde už se o nějaké svobodě dá jenom těžko hovořit. Je sice pravda, že občas narazíte na rýžové pole, vypálenou vesnici či tábor Vietcongu. Těchto lokací je ale v deseti úrovních jako šafránu a rozhodně nenapraví celkový dojem ze hry. Několikrát si zanadáváte i na všudypřítomné pasti, které jsou v devadesáti procentech případů natolik nápadné či nesmyslně naskládány několikrát za sebou, že vás jejich deaktivace bude nepříjemně zdržovat až iritovat. V těch zbývajících deseti procentech případů se budete fackovat, že jste přehlédli podivné chroští na zemi, a zároveň nadávat autorům, že síť checkpointů není o něco hustší. Další utrpení na obzoru Moc velký potencionál jsem nespatřil ani ve vojácích VC, kteří nabíhali jako prasata na porážku. Občas se sice zastavili o nějakou překážku, ale to nebylo většinou způsobeno jejich svobodnou vůlí, ale technickou chybou. S úsměvem jsem tak pouze přeskakoval hlášky a upozornění, kdy mi bylo pro další postup doporučeno použít plížení trávou s nožem v hubě. Jednak vysoká tráva nebyla nikdy k dispozici a navíc nehledě k tomu, že jediná cesta pro plížení byla vstříc hlavni kulometu, VC měli oči vždy na stopkách. ![]() ![]() ![]() Stále jsem však vkládal naděje do tunelů, které by se mohly stát samy o sobě další pastí a donutit mě, abych si začal kreslit nějakou útržkovitou mapu. K tomu by se mohly přidat ještě zákeřnější nástrahy a vlastně bych se tak obešel i bez tupých nepřátel. Bohužel jsem časem pochopil, že zelené světlo na zemi značí cestu kupředu, červené naopak slepou uličku a jediné mokro v kalhotách jsem zažil, když se některá z chodeb náhle začala plnit vodou. K tomu všude byla kvanta lékárniček a možnost zemřít na otravu olovem prakticky nulová. Grafický blaf Jedním z dalších faktorů, která vám brání v tom, abyste se skutečně vžili do akce a prostředí vietnamské džungle, je na dnešní dobu otřesná grafika a zejména recyklování veškerých modelů chatrčí či vrtulníků apod., které jsou používány v jednotlivých úrovních stále dokolečka. K tomu si přičtěte, že VC mají snad jenom tři různé modely postav navíc s podivně prkennými animacemi. Žádná sláva nejsou ani zvuky a hudba, která se naštěstí ozývá dost sporadicky. Vzhledem k nabízené grafice, jsou poměrně vysoké HW nároky a na sestavě Core2 Duo E6300, 3,3GB RAM, Radeon X1950 kolísal počet snímku za vteřinu zhruba od třiceti do padesáti. ![]() ![]() ![]() Tunnel Rats bohužel postrádají všechno, co se od pořádné akční hry očekává. Ať už jde o rychlý spád, vynikající atmosféru, různorodost lokací, bojeschopné protivníky či povedenou grafiku. Osobně mě nejvíc mrzí absence hlubšího zpracování psychického úpadku hlavního hrdiny třeba i s přímým vlivem na hratelnost. ![]() Za určité klady Tunnel Rats se může pokládat určitá „lehkost“ hraní, kdy pouze jdete bez starostí neustále se opakující džunglí a cestou potkáváte bosé lidičky oblečené ve srandovních rákosových čepicích. Cena se na Steamu stále pohybuje okolo 500 Kč. Související články: Novinky, Shellshock 2 recenze, Vše o sérii Vietcong |
Warlock | |
autorovi je 19 let, studuje na ČVUT v Praze a přispívá i na server o mobilních telefonech; zaměřuje se na strategie všeho druhu a nechá se zlákat i kvalitní FPS; řadí se mezi filmové fandy, příznivce metalu a rád jezdí na horském kole |