Titan Quest: Immortal Throne - recenze

Titan Quest: Immortal Throne - recenze

15. 3. 2007 0:00 | Recenze | autor: Redakce Games.cz |

Titáni byli poraženi, ale síla a odvaha antického hrdiny je znovu zapotřebí. Pochmurná říše mrtvých, noví nepřátelé, úkoly a mocné artefakty už čekají v datadisku pro osmičkové hack&slash RPG z loňska.

Autor: Jiří Sládek
Publikováno: 15.března 2007
Verze hry: finální/anglická/PC
Doba recenzování: 10 dnů

Řemeslně výborně zpracované RPG zasazené do neokoukaného světa antických mýtů a legend. Skvělá grafika a solidní hratelnost. Nulová originalita... To byly a stále jsou nejzásadnější atributy loňské RPG řežby Titan Quest. Hodnocení nad 80% a dobrý ohlas v hráčské komunitě byl pochopitelně jasným impulsem pro vydavatele z THQ k tomu, co se v podobných situacích obvykle dělává. Tedy k vytvoření nástupce... Ten je nyní na světě, nese podtitul Immortal Throne a v principu jde o klasický datadisk, tedy hru, kterou si samostatně nezahrajete.

Přídavek přináší další dobrodružství a také různé nové herní prvky, které bychom v původní hře hledali jen marně. Důležitá informace pro všechny, kdo měli Titan Quest jen rozehraný, ale singleplayerový příběh nedokončili - rovnou zapomeňte na to, že byste se hned po spuštění „datáče“ mohli vrhnout na novou kampaň. Je to celkem škoda, ale autoři otevírají brány datadiskového příběhu jen těm, kteří si poradí s prvním dobrodružstvím; datadisk tak vlastně celý příběh prodlužuje, navazuje na závěr první kampaně.

Vzhůru do podsvětí
Váš namakaný hrdina či hrdinka se na popud věštce Tiresia vydává na dlouho cestu po podzemní říše mrtvých, které vládne bůh Hádes. Autoři se opět snažili do příběhu začlenit různé antické báje a pověsti, respektive postavy a lokace v nich popisované, takže se podíváte třeba na Elysejská pole a překonáte nechvalně známou řeku Styx.

Je ovšem otázkou, jak moc složité by pro vývojáře bylo zařadit do hry možnost rychlého startu datadiskového příběhu s novým, relevantně vylevelovaným hrdinou. Hráči, kteří si neschovávají uložené pozice a v mezičase první Titan Quest odinstalovali, si budou muset projít celou gamesu znovu, aby se k novému příběhu dostali, což je dost neobvyklé. Nicméně i pro ně – respektive pro všechny, kteří se rozhodnou mydlit původní kampaň – datadisk přináší něco novinek.
Pohodlné skladiště
Pokud zavítáte do nějakého města, jistě si všimnete několika nových postav. Tou první je vůdce karavany, díky které si můžete ukládat věci do klasické „storage“ a později, až je budete potřebovat, si je v libovolném jiném městě či osadě zase vyzvednout. Po vzoru třeba World of Warcraft si můžete za příslušný obnos prostor v úschovně rozšířit.

Příjemné je také to, že skladiště má dvě části – osobní, přístupné jen pro konkrétního hrdinu, a transferovací, do které mají přístup všichni vaši hrdinové. Poměrně snadno tak můžete přeposílat předměty mezi svými postavami, což je samozřejmě fajn, protože dle zákonu schválnosti samozřejmě bojovníkovi obvykle vypadne z nepřítele skvělá kouzelnická hůl...

Mocné artefakty
Dalším novým pomocníkem je enchanter označený výrazným bleskem nad hlavou. Tento čarodějný řemeslník plní dvě základní funkce – vyrábí artefakty a dokáže rozložit předměty očarované pomocí relikvií a charmů na jednotlivé komponenty. Říkáte si – artefakty? Ano, s enchanterem souvisí zásadní novinka týkající se vybavení hrdiny. Immortal Throne přináší možnost vytvářet mocné magické předměty, tedy artefakty. Ty se dělí do tří kategorií podle síly, a zatímco dva slabší druhy „pouze“ přidávají postavě zajímavé bonusy, ty nejmocnější kousky navíc hrdinu leckdy obohacují o pasivní skilly.
Artefakty jsou zcela novou kategorií v inventáři a vkládají se do nového slotu; při jejich nasazení se tak nemusíte loučit s žádným ze svých oblíbených prstenů, přívěsků či částí brnění... Vyrobit artefakt pochopitelně není jen tak. Nejprve musíte získat správnou magickou formuli, jakýsi recept na výrobu. A potom potřebné ingredience. Na slabší kousky vystačíte s běžnými, ty nejsilnější složíte jen z opravdu vzácných komponent, včetně jiných (slabších) artefaktů. Obecně na výrobu obvykle potřebujete relikvie, charmy a svitky.

A propos, svitky jsou další novou kategorií vybavení; jde o jednorázově použitelná silná kouzla (u obchodníka stojí řádově desítky tisíc), které ovšem asi spíše než v přímém boji využijete právě na zmiňovanou výrobu artefaktů. Novinek mezi předměty, které budete nacházet, je samozřejmě víc, takže narazíte i na dříve nepoznané zbraně a zbroje – včetně unikátních setů -, neokoukané druhy relikvií a tak dále, a tak podobně.

Všemocné sny
Kromě karavan a artefaktů je nejmarkantnější novinkou specializace postavy, nebo chcete-li nová profese. Jde o povolání Dreamer, které se docela dost podobá psionikovi z některých jiných fantasy her, nebo třeba chcete-li mixu iluzionisty a enchantera z D&D systému magie. Dreamer ovládá psychickou sílu a dokáže ji přenášet na nepřátele, které tak dokáže uspat, oblbnout nebo třeba zranit pomocí strašlivých snových přízraků.
Není asi třeba dodávat, že Dreamer se počítá mezi kouzelnická povolání a budete tak na něj věšet hlavně lehčí brnění a magické hole... a samozřejmě ho lze kombinovat se všemi již v původní hře zařazenými profesemi. Ať už budete bojovat s jakýmkoliv hrdinou, samozřejmě se i v rámci datadiskového příběhu bude vylepšovat a při každém level-upu se tak můžete těšit na zvýšení základních statistik i skillů v rámci jednotlivých profesí.

Nekonečná řežba
Ač jsme naznačili, že hlavní část vašeho putování se odehraje v temné říši mrtvých, na cestě bude docela živo. Nepřátel jsou opět hordy, jde o různé humanoidy, nemrtvé, přízraky, démony, zvířecí i inteligentní bestie... nudit se zkrátka opravdu nebudete, a možná dost často zemřete. Oživovací studánky jsou někde rozmístěny hustěji, jindy naopak, a v některých částech hry se tak dočkáte trochu frustrujícího probíhání již vymlácených úseků stále dokola.

další obrázky z této hry si prohlédněte v galerii

Kromě ústředního – striktně lineárního – příběhu na vás čekají i různé nepovinné odbočky v podobě vedlejších questů, za jejichž splnění se obvykle dočkáte příjemné odměny v podobě extra přídělu zkušeností, zlata či dokonce zvýšení některého z vašich atributů. Prostředí je docela rozmanité, než se dostanete do podzemí, proběhnete si i klasické „zelené“ lokace, jako je třeba hvozd nebo bažina.

Grafické zpracování se v principu sice od prvního dílu nezměnilo, nicméně pořád je na opravdu hodně vysoké úrovni, a nové lokace jsou minimálně stejně pěkné jako ty původní. Což platí i o nepřátelích.

Solidní přídavek
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Nový příběh v Immortal Throne není úplně z nejlehčích a jeho dohrání vám zabere určitě přes deset hodin, což sice není extrémně mnoho, ale na datadisk to docela ujde. Potěší i nový nepříběhový obsah (myšleno artefakty, karavany...), naopak zamrzí nemožnost hrát po nainstalování rovnou nový příběh. Pro bijce, kteří původní Titan Quest pokořili a chtějí v antické rubanici pokračovat, jde o ideální volbu.

Stáhněte si: Demo, Videa, Trailer, Patch...

Související články: Novinky, Titan Quest mega-recenze, Průvodce hrou 1. a 2. část

Jiří Sládek