Autor: Laku Publikováno: 30.listopadu 2007 | Verze hry: prodávaná/anglická/Wii+DS Doba recenzování: 2 týdny |
![]() ![]() ![]() TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Nelehké začátky Jak jsem zmínil, začínáte pouze s tou nejnutnější výbavou, vše ostatní si musíte postupně získat nebo vyrobit. Čímž se dostávám patrně k nejdůležitějšímu pilíři celé hry – systému sběru surovin a budování. Představte si, že potřebujete malý přístřešek, postel, stůl nebo třeba vor pro přesun na další ostrov (celkem jsou ve hře tři). Abyste si něco takového mohli vyrobit, budete potřebovat suroviny, patřičné dovednosti a nejlépe i hodně energie. Nemluvím tu ale o klasických surovinách, tak jak je znáte například ze strategií, ale o široké paletě desítek všemožných druhů materiálů a plodin. Počínaje kamením přes dřevo, listí, trávu, železo až po látku nebo sklo. Tropický ostrov pochopitelně nabízí také nepřeberné množství všelijakých plodin – od ovoce (např. mango, datle, zázvor, mandarinky, meloun, starberries) až po zeleninu a koření. Výběr je vskutku bohatý a jistě jej ocení každý zahrádkář pocházející z oblasti subtropů a gastronomičtí labužníci. Nicméně neustálé a neutuchající sbírání a hledání mi v pozdějších fázích hry doslova "pilo krev". Namísto stereotypního otrhávání rostlinek, keřů a šplhání na palmy bych raději přivítal více překvapujících okamžiků. Některé plody je potřeba nejprve identifikovat ochutnáním, což obvykle neskončí příliš dobře. ![]() ![]() ![]() Po vypátrání a nasbírání potřebných věcí do inventáře přichází na řadu samotná výroba. Nabídka je bohatá i v tomto směru. K dispozici jsou nástroje (pracovní i hudební), přístřešky s bohatou výbavou, vylepšení ohnišť a celá řada dalších věcí. Občas nějaké zajímavé předměty vyplaví příliv... Třeba funkční rádio. Ve dvou se to lépe táhne A proto si osamocený trosečník může postavit „fackovacího panáka“, s kterým si při dlouhých večerech povídá, vtipkuje s ním, uráží ho a pak ho ještě líbá. Nedivte se, chudák na tom ostrově trčí už pěkně dlouho. Dokonce tak dlouho, že se už kamarádí i s místními šimpanzy. Ty mimochodem z dlouhé chvíle může pojmenovat. Takže se potom klidně může stát, že spatříte v džungli pobíbající Carmen Electru či Pamelu Anderson. Potkat můžete i ostatní trosečníky, tedy pouze za předpokladu, že si v začátcích vytvoříte více Simů. Ti pak ztroskotají na odlišných místech souostroví, po vzoru seriálu Ztraceni (Lost). A ve chvíli, kdy je při bádání v nových končinách objevíte, přejdou do vaší moci. Pomocná ruka při stavění, sběru a hlavně při uspokojování společenských potřeb se vždy hodí. Jen škoda, že během hraní na Wii nenarazíte třeba na domorodé kmeny či jiné nehratelné postavy (tak jako v DS verzi). Příběhová linie by si ostatně zasloužila mnohem více prostoru a jistě by jí slušelo dramaturgické vykročení ze stínu tradičně plytkých a jednotvárných simích příběhů. Přece jen prostředí nebezpečného ostrova přímo vybízí k velkolepěji pojatému dobrodružství. Tvůrci nicméně vsadili na jistotu a "pouze" převlékli herní koncept do jiného kabátu. Neříkám že do špatného, ale rozhodně do mnohem méně slušivého, než kdyby odvážně vkročili do vod akčního či alespoň adventurního žánru. Nečekejte tedy nic víc než klasické Sims v netradičním prostředí. ![]() ![]() ![]() Pátrání po ztracené civilizaci Byť je hra svým konceptem v podstatě nedohratelná, má prostředky, jak udržet pozornost hráče relativně dlouho. V začátcích jste kupředu tlačeni touhou po objevení nových zákoutí. Později, když se už pomalu dostavuje silný pocit stereotypu a nudy, to naštěstí částečně zachraňují úkoly, které můžete při hraní plnit. Mimo jiné budete pátrat po stopách dávné civilizace a tajném pokladu. Navštívíte zajímavá místa, jakými jsou například starobylý chrám, vrak pirátské lodi nebo kráter činné sopky. Na rozdíl od grafiky musím jednoznačně pochválit design lokací a jejich variabilitu. Byť je to vykoupeno častým nepříjemným načítáním. Na cestách s verzí pro DS Trosečník doplul také na Nintendo DS. Sem se dostal víceméně omylem, protože v nepozornosti spadl v přístavu do přepravního kontejneru. Celý koncept DS verze je víceméně podobný, ale několik podstatných rozdílů se přece jen najde. Zejména v přítomnosti miniher (Wii verze bohužel žádné nenabízí) využívajících dotykového displeje. Sice jich není mnoho (jen 4), ale skvěle zapadají do kontextu celé hry a jsou zábavné. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry si prohlédněte v galerii Hodně originální a povedená je minihra doprovázející zakládání ohně. Zapomeňte na křemíkové kameny, dnes vám stačí stylusem třít o kus dřeva na obrazovce tak, aby dostatečně zajiskřil a potom začít intenzivně foukat do mikrofonu. Spatříte-li třeba v dopravním prostředku člověka fanaticky funícího do svého DSka, pak vězte, že to není blázen :) Ačkoliv... Dále je tu chytání brouků (tedy spíš rozmazávání), kdy je musíte „pošimrat na zádech“ tak, aby žádný neutekl. Třetí minihra je obdobná – a to rybolov. Nakonec nesmí chybět malé zpestření v podobě malování pro tvořivé jedince. ![]() Osobně mě handheldové dobrodružství bavilo o pověstný chloupek více. Zřejmě vlivem posílené adventurní povahy hry, která místy dává nostalgicky vzpomenout na staré dobré point&click příběhy. Do jisté míry také přítomností povedených miniher, jenž dodávají hraní nový náboj.
GC trailer Související články: Novinky na Tiscali a fanstránce, Vše o sérii The Sims |
Laku | |
autor je správcem fanouškovské stránky TheSims2.cz a působí ještě na HotGames.cz |