zdroj:
tisková zpráva
O tom, že se dřív nebo později vyloupne nějaký datadisk pro The Movies, bylo rozhodnuto už ve chvíli, kdy původní hra (recenze, 81%) opustila výrobní linky. Svět filmu je natolik rozsáhlý, že Lionhead nemohl postihnout všechno hned na první pokus a koncepce hry je zároveň víc než nakloněna žánrovým přídavkům. Volba kaskadérských kousků a speciálních efektů pak byla (tak trochu očekávanou) trefou do černého, protože kam jinam mainstreamové publikum tlačit než právě k blockbusterům. S materiálem na téhle placce se hráč konečně dostává do oblasti velkofilmů a může si natočit svojí Godzillu, Star Wars nebo Spider-Mana. Je to však dostatečná inovace pro všechny hráče téhle originální strategie?
Větší, lepší, akčnější... Abych se přiznal, zpočátku jsem nad přínosem nového datadisku docela váhal a to i přesto, že akční žánr je mi blízký nejen ve hrách, ale i ve filmech a uvítal jsem možnost zapřáhnout nové lokace, technologie i profese. Datadisk je dokonale zakomponován do původní hry, takže můžete s klidem rozehrát úplně novou kariérou a vyzkoušet si historii kinematografie s novinkami jako jsou kaskadéři, práce s miniaturami a samozřejmě vizuální efekty, neodmyslitelně spjaté s modrým pozadím.
Lionhead naštěstí nabídnul v menu i možnost skočit do Stunts and Effects rovnýma nohama a vyzkoušet si všechny vychytávky v plně rozjetém studiu na sklonku 60. let. Stačí pár měsíců v plné práci a brzy pochopíte, že navzdory relativně krátkému seznamu přídavků se styl hry radikálně mění.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek
S nástupem kaskadérů na scénu vám totiž přibude řada starostí. Nemají sice takové výkyvy nálad jako samotní herci, ale člověk je musí trénovat, připadně se pak postarat o jejich pobyt v nemocnici, když něco zkazí. Kaskadérské kousky se stanou klíčovým prvkem vašich filmů a na jejich úspěchu budou záviset kladné recenze. Konkurenční studia to nebudou jen tak přihlížet, takže se náročnost kaskadérských kousků časem zvyší, stejně jako rozpočty velkofilmů a čas potřebný na jejich natočení. A s tím bohužel vyplují na povrch staré známé problémy.
zdroj:
tisková zpráva
Nové, ale přeci stejné Na nedostatek pracovních sil si v původní hře stěžoval snad každý. Studio prosperuje, miliony se kupí a vy přesto nemůžete nabrat tolik lidí, kolik byste chtěli a jste odkázáni jen na dobrovolníky, kteří se čas od času objeví před studiem. Tenhle problém řešilo pár trainerů a neoficiálních patchů, ale tak nějak jsem doufal, že v datadisku se Lionhead pochlapí a nabídne víc pracantů - vždyť po vás chtějí, abyste točili letní hitovky, to není záležitost na dva týdny laškování s kamerou. V pokročilejších pasážích trvá natočení filmu klidně rok a pokud do něj neobsadíte všechny dostupné tajtrlíky, začnou se nevytížené hvězdy brzo pekelně nudit. Plastická chirurgie přímo na ploše studia sice řeší drobné vrtochy, ale jak to říct... leze to do peněz.
Tenhle problém bohužel radikálním způsobem ovlivňuje celou hratelnost a vyhnout se mu lze snad jen užíváním Sandbox módu, ve kterém si můžete extrémně dlouhé prodlevy během natáčení vypnout, stejně jako rozmazlenost herců. Používat ke zvýšení komfortu tohle "cheatování" však není ono, v tomhle směru má zkrátka Lionhead co dohánět.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Víc kontroly do rukou trpělivých Hardcore režisérům, kteří si rádi v Advanced Moviemaker budově piplají své filmy do nejmenších detailů však tohle zdržování při výrobě velkolepých trháků bude vadit jen minimálně. Rádi si zalezou do střižny a stráví tam tři hodiny čistého času, jen aby jim vylezl snímek, který bude v lepším případě oplývat i skutečnými filmovými kvalitami. Herní inteligence vám za to sice příděl hvězdiček nezvýší, ale po exportu se můžete pochlubit kamarádům. Ostatně na oficiálních stránkách hry jsou k vidění velmi pěkná dílka.
zdroj:
tisková zpráva
Pro tuhle kastu lidí bude datadisk povinností, protože krom haldy nových situací a některých velmi pěkných vychytávek (možnost speciálních filtrů před kameru, imitujících dalekohled, začouzené sklo, díru ve zdi apod.) přináší možnost kamerových jízd. Už to není jen o volbě úhlu, teď můžete plynule kontrolovat rozsah i rychlost švenků a spoustu dalších věcí. Je to velký krok směrem k opravdovému natáčení podle vašich představ. Je to vlastnost, která bude jisté skupině hráčům sama o sobě stát za koupi datadisku, otázkou zůstává, kolik lidí řeší natáčení filmu v The Movies tím, že přesune ikonku z výrobny scénářů hned do přípravné fáze a filmu jako takovému se osobně nevěnuje.
Ale to už se vracíme k základní potíží s The Movies - nevyváženosti sociální a obchodní stránky celé strategie. Hra samotná není ani ryba ani rak, někdo by uvítal méně mazlení s herci a jejich potížemi, jiný by ocenil propracovanější obchodní model a chytřejší engine, který by filmy hvězdičkoval na základě jejich uměleckých kvalit (všichni ale víme, že to dost dobře nejde). Hra se v datadisku vydala jediným správným směrem a snaží se vyhovět hráčům, kteří už si na ní zvykli a chtějí trochu víc hraček, aby mohli vyrábět komplexnější filmy. Budiž jim přáno, ale nelze přehlédnout fakt, že neutrálně vyhranění stratégové (=producenti :), kterým filmy samotné nic moc neříkají a chtějí se soustředit jen na vydělávání peněz a otročení herců a režisérů, v datadisku příliš změn k lepšímu nenajdou.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů
Jiný náboj I oni si však budou muset všimnout kaskadérů a faktu, že je s nimi velká legrace. Musíte si je vytrénovat a oni se vám odvděčí svou obětavostí během přestřelek, automobilových honiček nebo bojových scén. Ve studiu vám tak vyrostou úplně nové budovy - od standardních mučidel až po dojo k výcviku bojových umění. I ten nejvytrénovanější kaskadér sice občas něco zkazí, ale filmy dostanou s větším podílem akčních scén a triků úplně jiný náboj a to zajistí onu kýženou inspiraci k dalšímu hraní, kterou všichni od datadisku očekávají.
POPUSŤTE UZDU SVÉ FANTAZII | Abyste z recenze nepojali dojem, že Stunts and Effects nepřináší žádné výraznější vychytávky, vyjma kaskadérů vybuchujících před modrým pozadím, nabízíme vám tři ukázky technologických pokroků, které vás v datadisku čekají. Tak neváhejte a popusťte uzdu své fantazii:
zdroj:
tisková zpráva
- V Movies lze nyní komponovat pokročilé automobilové honičky, ale ve svém výběru už nejste omezeni jen na pár přibližovadel. Helikoptéry, stíhačky, mimozemské lodě, co si jen hrdlo ráčí, jen musíte mít trpělivost a počkat si, až vám přijdou pod ruku. Jediné, co teď v Movies chybí, jsou létající košťata a další fantasy rekvizity. Že by námět na další datadisk? - Komu v Movies chyběly monumentální záběry na velká města, obrovské mimozemské křižníky nebo krajinu drásanou válečným konfliktem, ten si může oddechnout, protože se dočkal. Stačí nechat vaše vědce vymyslet miniatury a už můžete stavět metropoli v měřítku 1:30 000. Nebo vyrobit variaci na hvězdu smrti a zremakovat Star Wars. George Lucas vám určitě poděkuje :) - Chcete natočit tklivé drama o podzimu života a před studiem zrovna nestepuje žádný stařík? Problém je vyřešen, díky novým funkcím si ho můžete vyrobit z nějakého mladšího herce. Stačí vybrat tu správnou variantu oblečení a nechat ho projet make-upem a hned tu máte blekotajícího osmdesátníka. To je na Oscara! |
zdroj:
tisková zpráva
V tomhle směru je tedy mise úspěšná, zbývá snad jen dodat, že nadšení bývá prchlivé a v tomhle případě je verdikt opět závislý na tom, proč Movies vlastně hrajete. Pro filmové fanoušky a věčné snílky, kteří si prostřednictvím hry plní své celuloidové ambice, se jedná o vynikající přídavek, který jim nabídne dlouhé hodiny kvalitní zábavy. Ostatní možná čekají, že bude opraveno těch pár iritujících nedodělků a celý systém bude trochu vyváženější. Čekají však marně... hra se tváří na první pohled stále stejně a změny je třeba hledat v trochu jiných intencích.
Stáhněte si: Videa...
Související články: Novinky, The Movies recenze
|