| Autor: Jiří Lavička Publikováno: 20.června 2005 | Verze hry: finální/anglická Doba recenzování: 1 týden |
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek
zdroj:
tisková zpráva
Nové, ale přeci stejné Na nedostatek pracovních sil si v původní hře stěžoval snad každý. Studio prosperuje, miliony se kupí a vy přesto nemůžete nabrat tolik lidí, kolik byste chtěli a jste odkázáni jen na dobrovolníky, kteří se čas od času objeví před studiem. Tenhle problém řešilo pár trainerů a neoficiálních patchů, ale tak nějak jsem doufal, že v datadisku se Lionhead pochlapí a nabídne víc pracantů - vždyť po vás chtějí, abyste točili letní hitovky, to není záležitost na dva týdny laškování s kamerou. V pokročilejších pasážích trvá natočení filmu klidně rok a pokud do něj neobsadíte všechny dostupné tajtrlíky, začnou se nevytížené hvězdy brzo pekelně nudit. Plastická chirurgie přímo na ploše studia sice řeší drobné vrtochy, ale jak to říct... leze to do peněz. Tenhle problém bohužel radikálním způsobem ovlivňuje celou hratelnost a vyhnout se mu lze snad jen užíváním Sandbox módu, ve kterém si můžete extrémně dlouhé prodlevy během natáčení vypnout, stejně jako rozmazlenost herců. Používat ke zvýšení komfortu tohle "cheatování" však není ono, v tomhle směru má zkrátka Lionhead co dohánět.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Víc kontroly do rukou trpělivých Hardcore režisérům, kteří si rádi v Advanced Moviemaker budově piplají své filmy do nejmenších detailů však tohle zdržování při výrobě velkolepých trháků bude vadit jen minimálně. Rádi si zalezou do střižny a stráví tam tři hodiny čistého času, jen aby jim vylezl snímek, který bude v lepším případě oplývat i skutečnými filmovými kvalitami. Herní inteligence vám za to sice příděl hvězdiček nezvýší, ale po exportu se můžete pochlubit kamarádům. Ostatně na oficiálních stránkách hry jsou k vidění velmi pěkná dílka.
zdroj:
tisková zpráva
Pro tuhle kastu lidí bude datadisk povinností, protože krom haldy nových situací a některých velmi pěkných vychytávek (možnost speciálních filtrů před kameru, imitujících dalekohled, začouzené sklo, díru ve zdi apod.) přináší možnost kamerových jízd. Už to není jen o volbě úhlu, teď můžete plynule kontrolovat rozsah i rychlost švenků a spoustu dalších věcí. Je to velký krok směrem k opravdovému natáčení podle vašich představ. Je to vlastnost, která bude jisté skupině hráčům sama o sobě stát za koupi datadisku, otázkou zůstává, kolik lidí řeší natáčení filmu v The Movies tím, že přesune ikonku z výrobny scénářů hned do přípravné fáze a filmu jako takovému se osobně nevěnuje.Ale to už se vracíme k základní potíží s The Movies - nevyváženosti sociální a obchodní stránky celé strategie. Hra samotná není ani ryba ani rak, někdo by uvítal méně mazlení s herci a jejich potížemi, jiný by ocenil propracovanější obchodní model a chytřejší engine, který by filmy hvězdičkoval na základě jejich uměleckých kvalit (všichni ale víme, že to dost dobře nejde). Hra se v datadisku vydala jediným správným směrem a snaží se vyhovět hráčům, kteří už si na ní zvykli a chtějí trochu víc hraček, aby mohli vyrábět komplexnější filmy. Budiž jim přáno, ale nelze přehlédnout fakt, že neutrálně vyhranění stratégové (=producenti :), kterým filmy samotné nic moc neříkají a chtějí se soustředit jen na vydělávání peněz a otročení herců a režisérů, v datadisku příliš změn k lepšímu nenajdou.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Jiný náboj I oni si však budou muset všimnout kaskadérů a faktu, že je s nimi velká legrace. Musíte si je vytrénovat a oni se vám odvděčí svou obětavostí během přestřelek, automobilových honiček nebo bojových scén. Ve studiu vám tak vyrostou úplně nové budovy - od standardních mučidel až po dojo k výcviku bojových umění. I ten nejvytrénovanější kaskadér sice občas něco zkazí, ale filmy dostanou s větším podílem akčních scén a triků úplně jiný náboj a to zajistí onu kýženou inspiraci k dalšímu hraní, kterou všichni od datadisku očekávají.
|
| Jiří Lavička | |
| autorovi je 28 let, pamatuje ZX Spectrum a v současné době přebíhá mezi PCčkem, konzolemi a nekonečnou prací v jednom vědeckém ústavu |