Autor: imf Publikováno: 18.listopadu 2005 |
![]() ![]() ![]() TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Obal této hry vám slibuje filmové dobrodružství, jak ho znáte z kina nebo DVDček. Vklouznete do Neova sexy ohozu a prožijete s ním celou trilogii hezky od začátku. Od bílého králička, přes osvobození Morphea a hromadnou bitku se Smithy až po megafinále nad střechami Megacity. Nemyslete si však, že prožijete pouze klasické filmové události, jak by se mohlo zdát po prvních pár minutách hry. Na začátku si sice nemůžete vybrat modrou pilulku (resp. můžete, ale hra vás potom nepustí dál), ale jakmile utečete z kanceláře před partou agentů, budete se pěkných pár minut toulat po střechách a zkoušet "princovsky" utéct. Ani to se vám nepovede, protože hra se logicky musí držet filmových kolejí. Naštěstí je to maskováno řadou úkolů, které jste ve filmu neviděli, rozšířenými bojovými scénami (s takovým Seraphem si užijete mnohem víc zábavy) a alternativním koncem, který tu pro jistotu nebudu rozmazávat. Repete známých scén z filmu ![]() Pak už vás vůbec nepřekvapí, když se Seraphem zabloudíte na prostor plný hořících kůlů (Iron Monkey od Yuen Woo Pinga) a nakonec s ním svedete souboj v kině, přímo před filmovým plátnem, na kterém běží skutečná bitka Serapha a Nea z Reloaded (podobná scéna je např. v City Hunterovi s Jackiem Chanem). Tyhle detaily opravdu potěší a hodně oživují koncept, který byste možná dopředu odsoudili. Samozřejmě nic není na úkor kultovních scén á la duel v metru (finále jedničky), Burly brawl (Neo vs. Smithové) nebo souboj ve Francouzově sídle. Těm se dostává oprávněné péče, i když je trochu vidět, že se Shiny soustředilo především na první a druhý díl, trojka z toho vychází celkem chudě a v podstatě se dostanete jen k finálnímu souboji (ten má ovšem patřičné grády). ![]() ![]() ![]() Jsem zelenáč, ale léčím se Tenhle dojem umocňuje hutný trénink, kterým projdete ještě před první ostrou návštěvou Matrixu. Předem bych chtěl upozornit na to, že filmoví fanoušci budou zprvu docela v šoku, protože v Shiny skáčou v ději klidně o desítky minut dopředu, jak se jim to zrovna hodí. To by zas tak moc nevadilo, jenže jednotlivé mise jsou tu a tam proloženy akčním videosestřihem sekvencí z filmu, které jsou notně zpřeházeny a mají zřejmě vypadat děsně "cool". Pro zběhlého fanouška Matrixů jsou však spíš urážkou jeho inteligence, protože se v nich mnohdy objevují záběry, jež následují až dlouho po scéně, kterou se chystá hra prezentovat. Díky tomu máte v hlavě docela guláš a nepřál bych si vidět, jak na odvíjení děje pohlíží člověk nezasažený fenoménem Matrixu (Proč by si však takovou hru kupoval, že? Zřejmě má dost starostí s aklimatizací po návratu z Marsu, kde musel posledních šest let pobývat, jinak by totiž Nea určitě znal). ![]() Učení se novým úderům Ze začátku to přitom vypadá poměrně nudně a jednoduše - máte k dispozici jedno tlačítko pro útok a jedno pro rozbití krytu (interně pojmenované "drcnutí"). Přidejte k tomu skákání a uhýbání a už to vypadá složitěji. Z těhle čtyř čudlíků a směrových kláves už lze vykouzlit slušné parádičky. Nečekejte svobodu ve výrobě úderů, jakou vám poskytnou nejlepší bojovky, ale je to rozhodně lepší, než systém Enter the Matrix, ve kterém jste divoce zmáčkli všechny klávesy a čekali, jak hra zareaguje. Tady vždycky víte, jak chcete svého protivníka vykostit a hra zůstává atraktivní svým motivačním systémem - po každém úspěšném levelu se totiž naučíte novou fintu a hra vám dokonce přiděluje body, abyste si vybrali, co je vám po chuti. Chcete lepší střelné zbraně, léčení spolubojovníků, nebo si sobecky vylepšíte útoky ze vzduchu? Je to jen na vás, možností je nepřeberné množství. ![]() ![]() ![]() S trochou trpělivosti se pak došplháte k vizuálně neodolatelným bitkám, při kterých slabší protivníci odletují desítky metrů a agenti se nestačí divit, jak na všechno stačíte. U nich však budete muset povolat do zbraně focus meter, který zpomalí čas a nabídne vám sadu ostřejších úderů. Většinou jde o pokročilá komba, která by byl hřích nepoužít - zvlášť v kombinaci se sečnými zbraněmi, kdy se Neo může postavit po bok prince z Persie. Nechybí ani nadhazování a chytání zbraní... prostě samé lahůdky. Jestli je tenhle styl hry vaší krevní skupinou, hra vás po úvodních tutorialech chytne a nepustí. Některé scény totiž vypadají grandiózně. Bitka se stovkou Smithů neomrzí, i když končí trochu nudněji, než ta filmová - jako by jí v Shiny chtěli nějak logicky vysvětlit (tenhle nešvar vrhá stín na většinu herních odchylek od scén filmové předlohy). Většinu hráčů jistě potěší i solidní hrací doba. Mnohdy sice natahovaná úkoly, které zdánlivě nemají s filmy nic společného (před vstupem do druhého filmu musíte zachránit několik duší, jedná se víceméně jen o herní vatu, děj ani hra tím nikam nepostoupí) a frustrujícími skákačkami (např. psychotropní interiéry Francouzova hradu, ze kterých se musíte vymotat), ale stále docela zábavná - hlavně když je do koho řezat a můžete se těšit na další klíčovou scénu. ![]() Pro většinu hráčů nebude problém se hrou prokousat, dříve nebo později. Z minulého herního Matrixu totiž zůstal neduh dobíjení energie, takže stačí chvilku postát v zákrytu a zase můžete jet naplno. Hra navíc při každé příležitosti vyrukuje s nápovědou, takže záseky prakticky nehrozí. Jestli u něčeho budete netrpělivě bubnovat prsty, budou to nepřeskočitelné (naštěstí jen při prvním pokusu) in-game scény, které uvozují každou misi. Hlavně nekoukat do zrcadla Tuhle poučku musí mít Neo na paměti, protože jinak by to s ním asi seklo. Ve hře mu to skutečně příliš nesluší a skoro bych dal ruku do ohně za to, že Shiny jen oprášili původní engine z Enter the Matrix, vyhodili z něj automobilové honičky (díky!), trochu všechno herně i graficky zoptimalizovali (efekty zahrnující světlo občas vypadají docela zajímavě) a dál už to neřešili. Vrcholem hrůzy je jejich logo při načítání hry, které je složeno z pobíhajících Smithů. Hnus, velebnosti... dokonce takový, že by to mohlo pár hráčů vzdát ještě předtím, než dostanou šanci Nea ovládat, protože sekvence uvozující výběr pilulky je hrozivá. Jeden nafouknutý kondom (Neova ruka) sahá po druhém (Morpheova ruka) a vy máte hodně smíšené pocity. Hráče se slabším železem sice potěší, že hra umožňuje nastavit kvalitu obrazu hned v deseti stupních, takže vyhoví opravdu všem, ale od pátého stupně dolů začíná grafika vypadat jako nevydařený aprílový žertík. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Kardinální otázka, na kterou se neodpovídá snadno. Atmosféra předchozích řádků by se dala nazvat optimistickou, nicméně Path of Neo to bude mít u většiny hráčů poměrně těžké. Hra se rozbíhá celkem pomalu, je trestuhodně ošklivá a možná až příliš spoléhá na fakt, že při vyslovení jména Neo většině z nás automaticky naskočí slintavka. Jestli je momentálně na trhu hra, která prověří vaší závislost na kvalitní audiovizuální prezentaci, je to právě Path of Neo. Za těmi ostrými hranami a mizernými modely postav (chce se mi říct i mizerným dabingem, občas mi přišlo, že v Shiny použili imitátory, aby nemuseli plýtvat drahocenným časem filmových celebrit) se totiž skrývá nemálo hratelnosti. Až poprvé s agentem na zádech narazíte na strop, nebo ukopnete kus sloupu, zalije vás takové to příjemné blaho, že jste tam a hrajete si na Nea. Pokud se přes všechny nastražené překážky dohrabete k tomuhle pocitu, máte vyhráno a budete se chtít do téhle hry vracet znovu a znovu, navzdory faktu, že se jedná o technologicky zastaralou mlátičku, ověšenou několika mnohdy nadbytečnými parádičkami. ![]() Stáhněte si: Video, Trailery, Patch, Cheaty... Související články: Novinky, Enter the Matrix recenze, Matrix Online recenze |
imf | |
autorovi je 24 let, občas napíše nějakou tu recenzi do Levelu, ale jinak se zajímá především o film a je jedním z redaktorů MovieZone |