Autor: Jiří Sládek Publikováno: 30.dubna 2004 |
![]() ![]() ![]() Až na vrcholky hor Hned od začátku vás asi dostane naprostá volnost pohybu. Jasně, pokud hrajete třeba vesmírné simulátory, asi si na zadek nesednete, ale ve fantasy žánru se jedná o něco mimořádného. Ono totiž plachtit vzduchem, podnikat střemhlavé nálety na nepřátele nebo stoupat až nad vrcholky hor je opravdu úžasné. A je to krásná změna oproti trmácení hrstky dobrodruhů přes všechny ty bažiny, lesy, kopce a podobné překážky, které jim vývojáři fantasy her tak rádi kladou do cesty. Zpočátku vám nejspíš bude dělat problémy ovládání, ale ono v podstatě zas tak špatně vymyšlené není a po jeho osvojení by vám mělo vyhovovat. ![]() Většina z vás asi už ví, že I of the Dragon je akční RPG, a jako takové je pochopitelně zaměřeno především na kosení mraků nepřátel. Váš průvodce – dědek na létajícím koberci – vám sice bude zadávat úkoly, které na první pohled mohou vypadat rozmanitě, ale z 99% musíte vykydlit všechno, co se hýbe. Ve hře je také drobný strategický prvek v podobě možnosti postavit či upgradovat města. Stačí v úvodních misích získat dva artefakty, a pak už můžete na téměř každé mapě založit osadu. Osada je sama o sobě dost slabá a bez vaší pomoci se nepřátelům neubrání. Jen co ale zabijete pár potvor, načerpá místní čaroděj zásobu energie a vy můžete město upgradovat, postupně až na čtvrtý stupeň. Založení města není jen kosmetická záležitost (případně nutný krok ke splnění úkolu), ale má důležitou funkci. Po jeho postavení se v dané lokalitě přestanou respawnovat doupata, ze kterých se rojí nepřátelé. ![]() ![]() ![]() Kill them all! Jak už jsem řekl, kosení nepřátel tvoří hlavní náplň hry. Je to sice pochopitelné, ale občas trochu frustrující. Leckdy totiž máte za úkol zlikvidovat opravdu veškerý odpor, a zvlášť v rozlehlejších mapách je celkem opruz hledat pár posledních nebožáků, které čekají na milosrdnou smrt z vašich rukou. Či spíš z vaší tlamy. A většinou až po splnění úkolu a zabezpečení lokality se na globální mapě můžete vydat vstříc dalším dobrodružstvím. Zajímavým zpestřením jsou okamžiky, kdy neovládáte nebezpečného pána oblohy, ale jiné postavy. Jsou to však chvilky spíše výjimečné, což je docela dobře, jelikož hraní třeba za rytíře na podivném oři je o dost těžší nežli za draka - nemůžete totiž jen tak jednoduše odletět z bitvy. ![]() Vaši nepřátelé jsou zpočátku spíš k smíchu, ale časem hra přitvrdí. Nejen, že protivníci vydrží několik vašich útoků a jejich střely ukrojí pěkný flák z krajíce vašeho zdraví, ale dost nepříjemná je jejich pohyblivost kombinovaná se speciálními útoky. Třeba rychlí šamani, které je hodně těžké trefit, vás s oblibou kouzlem zpomalí. A pro jejich kolegy se střelnými zbraněmi je pak mnohem snazší poslat vás k zemi... Slušný arzenál Ale po troše tréninku (nebo při volbě nízké obtížnosti) samozřejmě porazíte všechny nepřátele. Stačí si uvědomit, že jste drak. Nebo spíš DRAK. Takže pochopitelně všechny ty trapné ubožáky, kteří po vás vrhají kouzla, šípy, kameny či třeba plivou kyselinu, prostě ROZDRTÍTE. Arzenál na to konec konců máte slušný. Konkrétně dech a kouzla. A s tím, jak budete zkušenější a zkušenější, se možnosti likvidace nepřátel budou jenom zlepšovat. ![]() ![]() ![]() Jelikož drak obvykle neobléká brnění a netřímá v pařátech meč, asi vás nepřekvapí, že na rozdíl od drtivé většiny ostatních RPG zde není žádný inventář. Ovšem o sbírání předmětů tak úplně nepřijdete. Drak totiž může sbírat magické krystaly (které se objeví po zničení některých doupat), jimiž vylepšuje své statistiky. ![]() Když z toho neustálého poletování a kouzlení dostanete hlad, není nic jednoduššího, než si vyčíhnout nějakého menšího tvora, chytit ho do pařátů a pořádně si na něm smlsnout. Odměnou vám bude nejen naturalistické zpracování cpoucího se monstra, ale hlavně naplnění ukazatele sytosti. Čím je váš drak nadlábnutější, tím rychleji regeneruje ztracené zdraví a také může rychleji používat svůj dech. Grafické zpracování je velmi slušné. Sám vládce oblohy je vykreslen a rozanimován velmi pěkně, slušně vypadá i zbytek nepřátel a obyvatelé měst. Volit můžete mezi 1st person a 3rd person pohledem kamery. 3D terén není sice úplně ve špičkové kvalitě, ovšem na druhou stranu v kombinaci s dobře udělaným střídáním dne a noci nabízí celkem pěkný zážitek. Je sice škoda, že krajina není volně deformovatelná vašimi kouzly, ale na druhou stranu jsou zničitelné alespoň stromy a podobné objekty. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů ![]() I of the Dragon je povedená akční záležitost, kterou zdobí zejména poměrně neotřelý námět a solidní zpracování. Jako odpočinek od přemýšlení je to ideální hra, i když může zamrzet občas až jednotvárná náplň. Nicméně pokud vás láká představa proletět se v dračím těle nad krajinou a spálit na popel pár otrapů, pak je IotD jasně nejlepší volbou. Stáhněte si: Dema, Videa... Související články: Novinky |
Jiří Sládek | |
autorovi je 26 let a pracuje v papírovém herním magazínu GameStar, hry jsou jeho prací i koníčkem, zvláště pak RPG, strategie, taktické hry a vesmírné obchodní simulátory (divná kombinace, že? :-) |