Autor: Frix Publikováno: 12.června 2003 |
![]() ![]() ![]() Problém je v tom, že právě o naprosté destrukci a divokém ničení má Hulk být. Mise s Bannerem jsou však postaveny na bázi tajného postupu, takže se musíte plížit prostředím, zezadu škrtit strážné nebo znepřátelené vědce, obcházet strážní světla, otvírat dveře, posouvat bedny... Máte představu. Cílem je dostat se z problémové situace a umožnit Bannerovi se opět přemenit v Hulka a užít si trochu zábavy. Bohužel jsou stealth mise zcela zbytečně natahované a spolu s nemožností ukládat jde o skutečnou osinu v zadnici. První Bannerova mise vás nejspíš bude i bavit, od tohoto momentu to však jde z kopce - sekvence přebíhaní mezi lokacemi, používání různých pák a předmětů a lezení před bedny se stávají stále delšími a pokud vás zmerčí strážný, šance na záchranu je skoro nulová, jestliže se rychle neběžíte schovat za nějaký velký předmět. ![]() Stejně tak je dobrý nápad posouvání různých krabic tak, abyste se přes ně mohli vyšplhat na střechy nebo prostě vyvýšené plochy. V reálu však často činí problém bednu rychle uchopit nebo na ni nedejbože vylézt. Nedodělaně působí i puzzly, kdy musíte v limut 20 vteřin nastavit spodní linii znaků do stejné podoby jako je horní přehazováním znaků mezi sebou. Už podruhé budete velmi přesně tušit, co vás čeká a schéma se bohužel moc nemění. Nešikovná kamera Potíží s opakováním misí by nepochybně ubylo, kdyby kamera byla s Bannerem tak dynamická a přesná jako u Hulka, kde s ní větší problémy nepocítíte. Bohužel v Bannerových misích je kamera mnohem více statická a často netušíte, kde jsou nepřátelé, jelikož vás kamera zabírá ve špatném úhlu. Ale to je bohužel daň za multiplatformové pojetí hry, kdyby šlo čistě o záležitost na PC, snad bychom si s tímto problémem nemuseli lámat hlavu. Při hře za Hulka je kamera znatelně lepší, přesto je však nepříjemné např. při souboji s bossem zkoušet zjistit, co na nás proboha střílí rakety z koutu obrazovky kam nelze dohlédnout jinak než použitím pohledu první osoby - při kterém se ovšem nemůžete pohybovat ani útočit. ![]() ![]() ![]() Konstatní berserk Když se ale dostanete ke hře za Hulka, stává se ze hry čistý akční prožitek v rozměru, jaký jsme už nějakou dobu neviděli. V zásadě budete probíhat z úrovně do úrovně v čirém berserku a zabíjet tuny nepřátel, rozbíjet zdi, pilíře, cokoliv. Čas od času je nutné vykonat specifickou akci pro další postup, jako například zničit počítačové konzole pro vypnutí silového pole, po většinu hrací doby však můžete pustit uzdu brutalitě a ničit všechno v dohledu. Hulk je k tomu také dobře uzpůsoben, přestože nemůže používat střelné zbraně, jeho vlastní možností jsou více než dostačující - jednoduchými kombinacemi tří kláves můžete mlátit pěstmi, zasadit mocný úder, tlesknout rukama a vyvolat tak populární sonickou explozi, popadnout nepřítele a buď jej umlátit nebo hodit po dalších, vyskočit a dopadnout na zem jako dělová koule atd. ![]() Destrukce všeho okolo Jedním z velkých pozitiv hry je možnost destrukce a využívání okolního prostředí, jak se vám zlíbí - pilíře budov nebo balkónů, bedny, vozíky, elektrické generátory, trubky - cokoliv můžete zničit na kousíčky, zvednout a mrštit po nepřátelích nebo předmět použít jako zbraň na blízko. Je úžasný pohled na Hulka jak roztrhne vejpůl obrovský generátor, půlku zvedne nad hlavu a následně s ní praští nějakého ubožáka, který odletí ven z obrazovky. ![]() ![]() ![]() Podobně se můžete většinou probít skrze stěny, nebo použít speciální vychytávku a stěnu rozbít čímkoliv kolem sebe. Ať už má být helikoptéra, nebo obrovský zmutovaný pes. Stejně tak stačí dopadnout z výšky na zem a podlaha se rozletí na kousky. Možnosti destrukce jsou nekonečné a představují tu nejlepší formu bezduché akce, jakou si lze představit. Drtit budete různé vojáky a vědce, mutované psy, obrovská monstra podobná Hulkovi, bojové roboty a např. i stacionární kulomety. Doplňkové herní módy ![]() Grafika a zvuk Dle mého názoru jsou perfektně řešený modely postav, které používají modifikovaný cel-shading efekt a výsledek vypadá jednoduše skvěle. Prostředí se po většinu času drží interiérů nebo městských oblastí, zaskáčeme si i po střechách. Grafika se zachovává velmi komiksový vzhled jednak díky kreslenému stylu, ale také kvůli použití plnějších okrajů, výrazných barev a nadnesených pohybových možností postav. Velmi potěšitelná je skutečnost, že Hulk běží zcela plynule i při velkých bitkách a zklamáni nebudou ani majitelé pomalejších strojů. Speciální pochvalu si pak hra zaslouží za zpracování destrukce, která působí opravdu hutně a díky efektním výbuchům a zpracování gama energie. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Zvuk je oproti tomu dost rozkolísaný, například Hulkův řev by mohl být daleko výraznější, stejně tak se začnou brzy opakovat i hlasy NPC. Na druhé straně však vyniká Eric Bana jako filmový Bruce Banner, všechny zvuky explozí, tříštění skla, železných nárazů atd. Lépe mohl být bezpochyby zpracován i soundtrack, který je docela monotónní. Příjemné zelené překvapení ![]() Stáhněte si: Demo, Trailer, Cheaty Související články: Novinky |
Frix | |
autorovi je 17 let, píše pro Tiscali Games a Level a dlouhodobě žije ve Finsku, kde studuje International School of Helsinki. Hraje akce všeho druhu, trpí úchylkou pro stealth žánr, GTA a Warrena Spectora (všechny články autora) |