Autor: mindwarp.cz Publikováno: 4.května 2008 | Verze hry: prodávaná/PC/anglická Doba recenzování: 1 měsíc |
![]() ![]() ![]() Chcete být bláznem, vrahem, nebo obojím? Ne, opravdu si nemůžete vybrat, zda hrát za normálního slušného člověka, třeba za němého fyzika s hasákem. Postavy jsou zkušenými zabijáky, z nichž někteří pozvání do klubu přijali proti vlastní vůli. Celkem jich je osm hratelných a to hlavní, co je od sebe odlišuje, jsou jejich tři vlastnosti: rychlost, síla a výdrž.
Osobně jsem nevybíral ani tak podle jejich atributů, ale čistě podle sympatií k jednotlivým postavám, podle vzhledu. Hrál jsem povětšinou za Seagera, který mi byl vzhledově tak nějak blízký - stylem oblečení, dredy a tak dále. Z popisu jednotlivých postav jistě chápete, že v hlavě to nemá v pořádku nikdo z nich. Postavy bohužel nedisponují speciálními pohybovými možnostmi, prostě jen běhají a střílejí, nic víc, nic míň. Nechci hned druhé Mirror's Edge, přesto mi nejde do hlavy, proč hra s tak jednoduchým konceptem a viděná v third-person pohledu musí mít tak omezené možnosti pohybů. ![]() ![]() ![]() Prostředí, kde s těmito individui zbavujete života vaše mrzké oponenty, je poměrně málo, ale je to kompenzováno několika trasami a módy map. Připomíná mi to řešení ze závodních her, kdy je třeba v celé hře jenom 5 tratí, ale každá z nich má 8 variant, kdy cesta vede pokaždé trochu jinudy. Stejné je to i v The Club. Zprvu hlavně vždy běžíte z bodu A do bodu B, přitom střílíte a tak dále. Potom jsou úrovně, kdy se využije vám do těla implantovaná výbušnina – když totiž překročíte určitou oblast, explodujete. V tomto módu tedy pobíháte sem a tam a snažíte se přežít, než uplyne daný časový limit. Těžko říci, který z druhů map je zábavnější, ale přikláněl bych se spíš k tomu „normálnímu“ běhu a střílení. Hlavně v tomto druhu map se můžete dost dobře postupně zlepšovat, jelikož nepřátelé jsou vždy na stejných místech a tak se trať učíte naprosto stejně, jako závodní trať v automobilové hře. Levelům jsem moc nevěřil jejich hrubiánský vzhled, připomínající ta nejopuštěnější místa, kde žádný křik umírajících nebude slyšet. Mají podobné barvy a ač nejspíš každé má svou unikátní sadu textur, tak jsou tak nějak na jedno brdo. Těžko říct, proč mi přijdou Benátky podobné jako Vězení a všechno ostatní, ale ono to je všechno takové rozpadlé, špinavé. Vím, byl to účel, ale šlo by to asi vymyslet i jinak. ![]() ![]() ![]() Graficky se v dnešní době jedná o průměr, jakkoli se mi zpracování hlavních postav zdálo povedené. O oponentech se toto nedá říct ani náhodou. Při rychlé změně pohledu se obraz rozmaže, což značí, že grafický engine umí motion blur efekt, který vypadá docela zajímavě. Okolní prostředí je po celou dobu hraní přísně statické, je to ohraničený koridor, kterým probíháte. Rozstřílet lze jen nějaké předměty, jako třeba kamenné zábradlí (v Benátkách), vázy, sloupky a další. Je toho dost málo a destrukční model tedy jako by zde vůbec nebyl. Po spuštění hry a naběhnutí hlavního menu se spustí ponurá elektronická hudba. Tu považuji za jednu z lepších věcí na The Club, pěkně podtrhuje celkovou atmosféru hry. K ovládání můžete využít klasické kombinace myši a klávesnice. Ovládání nezapře konzolový původ a třeba míření mi připadalo až moc vláčné. ![]() ![]() ![]() další obrázky v galerii Při pročítání recenzí X360 verze mě docela zaujala poznámka, že na konzoli lze hrát až ve čtyřech lidech ve splitscreenu. Tato funkce v PC verzi není. Multiplayerové možnosti začínají a končí s možností hrát po síti lokálně a nebo online přes službu Live. Neměl jsem možnost toto otestovat, jelikož The Club se mnou nikdo nechtěl hrát ;) Technicky tedy The Club nikoho v dnešní době neurazí, ač zápach konzolového portu je zde cítit. ![]() Celkově nejde o nic, co by udělalo díru do světa, jen o oddychovou a, pokud se do toho opravdu „zažerete“, i o adrenalinovou zábavu. Ovšem ne každého to chytne na první zahrání. Přiznám se, že mě to nechytlo ani na x-té zahrání, a tak The Club v mé sbírce her, ke kterým se rád vracím, určitě nemá místo. zdroj: Archiv The Club launch trailer Stáhněte si: Demo, Videa, Trailery... Související články: Novinky, TEST... | ||
mindwarp.cz | |
autorovi je 24 let, studuje uměleckou školu se zaměřením na multimédia a mezi jeho hlavní zájmy patří tvorba hudby, kterou prezentuje na svých stránkách, kde jste vždy vítáni. |