Autor: Moolker Publikováno: 31.ledna 2008 | Verze: prodávaná/PC/anglická Doba recenzování: 1 měsíc |
Příběh rozpitvávat moc nebudu, protože ani hra to nedělá - jen vám řekne něco o ukradené magické tabulce, vzrůstající moci jakéhosi arcizlouna a skončí to tak, že s tím budete muset něco udělat vy, vy jen a pouze vy, protože zbylých šest miliard lidí na zeměkouli na to nemá. Kruté. A nejen kvůli vašemu heroickému questu, ale též díky neuvěřitelně tristnímu dabingu, až mi uši odpadali. Čest vaším polským dědům a pradědům, milí Rebelmindi, ale příště si na namluvení sežeňte něco přesvědčivějšího, aby to pak nevyznívalo jako filmy mistra Uwe Bolla. ![]() ![]() ![]() TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Cesta bojovníka Ale zpět na začátek. Vaše první kroky povedou do noční vesnice, která se pár chvil před vaším příchodem ocitla pod silným nátlakem démonických potvor. Hned po příchodu se k vám připojí pár souputníků, které sice nijak komandovat nemůžete, ale odvádějí solidní kus práce. Na spřízněné duše budete obecně narážet dosti často a v některých situacích jsou prakticky nepostradatelní. Každopádně, až se prosekáte osadou, porozbíjíte všechny sudy, posbíráte všechny krámečky a koupíte novou myš, jelikož ta stará ten nápor klikanců nepřežila, dostanete se do tajné báze alchymistů. Tady vám již natvrdo vysvětlí, že jste onou jedinou nadějí pro lidstvo, ale proč máte v ruce jen trapný klacek, to vám již nevysvětlí nikdo. Holt těžký život spasitelů. ![]() ![]() ![]() Copy & paste Za zmínku však stojí, že po čase dostanete možnost vyvolat si k ruce jednoho pomocníka, z celkových dvou možných. Rychlého slabého Neferkara s elektrizujícím útokem anebo pomalého silného Golema. Stačí nepobíhat jako zmatený, držet se stále u Golema a máte z půlky vyhráno, tudíž Neferkar mi přišel jako zbytečný. ![]() ![]() ![]() Trable na cestách Celkově mě místy štvalo technické zpracování. Nejde ani tak o standardní grafiku (třeba změny počasí jsou fajn), jako spíš o všemožné chybky nepříjemně otravující při hraní - viz. ony hot keys. Též nepotěší zbytky polštiny v textech, pixelhunting při sbírání místy skoro neviditelných předmětů (a že se toho napaběrkujete!) anebo nutnost věcičky při obchodování zdlouhavě přetahovat z okna do okna namísto pouhého double-clicku. Dále, celou dobu se mi do pohledu pletly stromy nebo střechy, takže jsem musel neustále rotovat s kamerou, což má do praktičnosti daleko. Zvláště při soubojích, kdy se vám nepřátele konstantě „schovávají“. Navíc z nějakého důvodu se tady do nich špatně trefuje, takže malé brebery jsou paradoxně velkým problémem. Vlastně ten pixelhunting jsem už zmiňoval... Obtížnost vůbec hapruje kvůli několika nesmyslům. Na jednu stranu tu jsou checkpointy ukrutně daleko od sebe, na tu druhou se lze kdykoliv a odkudkoliv teleportovat zpět na „základnu“ spřízněných alchymistů, kde se v klidu uzdravíte, znovu promyslíte taktiku a hra vás poté vyplivne na stejném místě jako předtím. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry si prohlédněte v galerii Tohle totiž nepěkně sráží tolik potřebnou frenetickou hratelnost a jakákoli výzva se tím vytracuje stejně rychle jako život ze žáby ležící pod koly kamionu. Pokud jde o puzzle, těch tu pár je, avšak na první pohled je zřejmé, co je třeba provést, tudíž vlastně ani nevím, proč jsem to právě nazval puzzle... Arzenál a další vybavení je také zhola tradiční, ale zajímavé je, že se po vzoru Oblivionu časem zničí (což ale tady už tak moc dobře nefunguje, když zabíjíte desetkrát více nepřátel) a předměty jsou náhodně generované. To mimojiné znamená i to, že třeba jednou u obchodníka viděný meč u něj příště již nebude. Fajn je na tom to, že lze složit zálohu a člověk pak má jistotu, že chtěnou věcičku u byznysmena příště opět najde. Tak vidíte, něco zajímavého tady vážně je... Ale celkově se jedná o klasickou rubačku, která sice není úplně špatná, ale pokud nejste zarytý příznivec žánru, těžko se u ní zabavíte. Stáhněte si: Demo Související články: Novinky... |
Moolker | |
autorovi je 17 let a momentálně dlouhodobě studuje za velkou louží; přispívá i do SCORE; nejdéle vydrží u kvalitní strategie, akce a fantasy her s dobrým dějem; život by si nedokázal představit bez závodního lyžování a horského kola |