The Chosen: Well of Souls - recenze
4/10
zdroj: tisková zpráva

The Chosen: Well of Souls - recenze

Vývojář:
Vydavatel:
Platformy:
Detail hry

31. 1. 2008 0:00 | Recenze | autor: Redakce Games.cz |

Svět je opět v nebezpečí. Opět se všude potulují démoni, moc Pána temnot vzrůstá a pouze jeden jediný, rek udatný, má šanci téměř jistou apokalypsu zastavit... Máte chuť na dalších pár klikanců?

Autor: Moolker
Publikováno: 31.ledna 2008
Verze: prodávaná/PC/anglická
Doba recenzování: 1 měsíc


Svět je opět v nebezpečí. Opět se všude potulují démoni, moc Pána temnot vzrůstá a pouze jeden jediný, rek udatný, má šanci téměř jistou apokalypsu zastavit... Máte chuť na pár dalších klikanců?
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Tak a je to tu zase. Další diablovka. Asi stopadesátá sedmá. Že jste o ní v životě neslyšeli? Inu, to já také ne, ještě před pár měsíci se totiž jmenovala Frater. Ehm, vy jste neslyšeli ani tohle? Nemusíte šoupat nohama, ona to žádná velká věc není. S přivřenýma očima by se dalo konstatovat, že byste tu našli špetku ne zcela okoukaných nápadů, z nichž však ne všechny fungují tak, jak by měli a připočtu-li k tomu nespočetněkrát omletou hratelnost, zápletku a řadu dalších much, vyjde nám sotva průměr. Tak teď ale trochu do hloubky.

 A je to zase jednou v háji
Příběh rozpitvávat moc nebudu, protože ani hra to nedělá - jen vám řekne něco o ukradené magické tabulce, vzrůstající moci jakéhosi arcizlouna a skončí to tak, že s tím budete muset něco udělat vy, vy jen a pouze vy, protože zbylých šest miliard lidí na zeměkouli na to nemá. Kruté. A nejen kvůli vašemu heroickému questu, ale též díky neuvěřitelně tristnímu dabingu, až mi uši odpadali. Čest vaším polským dědům a pradědům, milí Rebelmindi, ale příště si na namluvení sežeňte něco přesvědčivějšího, aby to pak nevyznívalo jako filmy mistra Uwe Bolla.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek

Nebylo by to hack'n'slash RPG bez výběru avatara. The Chosen jím je a to v nejčistší formě. Bojovník zatloukávající démony do země, lovkyně odpalující je lukem a mág s čáry máry. Nic jednoduššího si ani nelze představit a když k tomu přiberu fakt, že si své alter-ego ani nejde nijak upravit - vážně si připadám jako v minulosti. Na toto zarážející zjištění plynule navazuje další nepříjemné překvapení, kterým je absence jakéhokoliv tutoriálu. Za totální RPG máslo se nemám, ale doteď jsem nepřišel na to, jak fungují horké klávesy a pro uzdravování ve víru boje jsem musel neustále běhat do bezpečí a zpátky.

 Cesta bojovníka
Ale zpět na začátek. Vaše první kroky povedou do noční vesnice, která se pár chvil před vaším příchodem ocitla pod silným nátlakem démonických potvor. Hned po příchodu se k vám připojí pár souputníků, které sice nijak komandovat nemůžete, ale odvádějí solidní kus práce. Na spřízněné duše budete obecně narážet dosti často a v některých situacích jsou prakticky nepostradatelní.

Každopádně, až se prosekáte osadou, porozbíjíte všechny sudy, posbíráte všechny krámečky a koupíte novou myš, jelikož ta stará ten nápor klikanců nepřežila, dostanete se do tajné báze alchymistů. Tady vám již natvrdo vysvětlí, že jste onou jedinou nadějí pro lidstvo, ale proč máte v ruce jen trapný klacek, to vám již nevysvětlí nikdo. Holt těžký život spasitelů.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Copy & paste
S levelováním a vývojem charakteru to je podobné jako s celou hrou - nezajímavé. Zlepšujete základní fyzické atributy (síla, obratnost, mana, zdraví) a máte několik vývojových stromů, z nichž jen jeden je opravdu pro vámi zvolené povolání. Skilly tu jsou taktéž obyčejné, třeba větší šance na kritický útok či na najití velkého peněžního obnosu, dále zvýšení staminy, krátkodobé zlepšení obrany atd.

Za zmínku však stojí, že po čase dostanete možnost vyvolat si k ruce jednoho pomocníka, z celkových dvou možných. Rychlého slabého Neferkara s elektrizujícím útokem anebo pomalého silného Golema. Stačí nepobíhat jako zmatený, držet se stále u Golema a máte z půlky vyhráno, tudíž Neferkar mi přišel jako zbytečný.

A samotní nepřátelé? Zombíci, mutanti, vlkodlaci, předimenzovaný hmyz, různé démonické potvory ala ohnivý pes atd.... naprostá klasika. Ani bossové se od starých známých potvor nijak moc neliší a navíc na ně není třeba uplatňovat jakákoliv taktika. Prostě jen rubat, zdrhat, hltat lektvary a ono to nějak dopadne.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Trable na cestách
Celkově mě místy štvalo technické zpracování. Nejde ani tak o standardní grafiku (třeba změny počasí jsou fajn), jako spíš o všemožné chybky nepříjemně otravující při hraní - viz. ony hot keys. Též nepotěší zbytky polštiny v textech, pixelhunting při sbírání místy skoro neviditelných předmětů (a že se toho napaběrkujete!) anebo nutnost věcičky při obchodování zdlouhavě přetahovat z okna do okna namísto pouhého double-clicku.

Dále, celou dobu se mi do pohledu pletly stromy nebo střechy, takže jsem musel neustále rotovat s kamerou, což má do praktičnosti daleko. Zvláště při soubojích, kdy se vám nepřátele konstantě „schovávají“. Navíc z nějakého důvodu se tady do nich špatně trefuje, takže malé brebery jsou paradoxně velkým problémem. Vlastně ten pixelhunting jsem už zmiňoval...

Obtížnost vůbec hapruje kvůli několika nesmyslům. Na jednu stranu tu jsou checkpointy ukrutně daleko od sebe, na tu druhou se lze kdykoliv a odkudkoliv teleportovat zpět na „základnu“ spřízněných alchymistů, kde se v klidu uzdravíte, znovu promyslíte taktiku a hra vás poté vyplivne na stejném místě jako předtím.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry si prohlédněte v galerii

Tohle totiž nepěkně sráží tolik potřebnou frenetickou hratelnost a jakákoli výzva se tím vytracuje stejně rychle jako život ze žáby ležící pod koly kamionu. Pokud jde o puzzle, těch tu pár je, avšak na první pohled je zřejmé, co je třeba provést, tudíž vlastně ani nevím, proč jsem to právě nazval puzzle...

Arzenál a další vybavení je také zhola tradiční, ale zajímavé je, že se po vzoru Oblivionu časem zničí (což ale tady už tak moc dobře nefunguje, když zabíjíte desetkrát více nepřátel) a předměty jsou náhodně generované. To mimojiné znamená i to, že třeba jednou u obchodníka viděný meč u něj příště již nebude. Fajn je na tom to, že lze složit zálohu a člověk pak má jistotu, že chtěnou věcičku u byznysmena příště opět najde. Tak vidíte, něco zajímavého tady vážně je... Ale celkově se jedná o klasickou rubačku, která sice není úplně špatná, ale pokud nejste zarytý příznivec žánru, těžko se u ní zabavíte.




Stáhněte si: Demo

Související články: Novinky...

Moolker
autorovi je 17 let a momentálně dlouhodobě studuje za velkou louží; přispívá i do SCORE; nejdéle vydrží u kvalitní strategie, akce a fantasy her s dobrým dějem; život by si nedokázal představit bez závodního lyžování a horského kola



 
 
Moolker
Smarty.cz

Verdikt:

S přivřenýma očima se žánrově jedná o sotva průměr a je-li pointou vašeho života klikání, berte to. Ale jinak se bez The Chosen docela dobře obejdete. Nezachraňuje to moc ani nízká cena (v přepočtu 400 Kč).

Nejnovější články