Autor: Mickey Mouse Publikováno: 14.listopadu 2002 |
![]() ![]() ![]() Dva na jedné klávesnici V herních možnostech najdeme klasické položky jako přátelák mezi různými hráči z dostupného seznamu, a to jak dvouhry, tak i čtyřhry. Vzhledem k tomu, že hráčský seznam je celkem dlouhý, šikla by se možnost vybrané protivníky uložit, což bohužel nejde a neustále se vám tak nabízejí ti samí. Krom přátelských oťukávaček můžete zkusit celou sezónu a najdete zde i populární kariéru, kterou začínáte vytvořením borce vlastního, nastavením jeho výchozích atributů a zařazením se na konec výkonnostního žebříčku. ![]() Kamery a dvorce Hra nabízí na počátku celkem devět dvorců, které lze zvolit jako dějiště zápasu. Liší se od sebe vedle lokace a vzhledu hlavně povrchem a tím pádem i chováním míče, což je pro hru nejpodstatnější. Hru lze sledovat některou ze sedmi kamer, jejichž umístění se nijak extra neliší a uvítal bych třeba možnost pohledu vzdálenějšího, ptačí perspektivu či ještě lépe pohled nakláněcí, ale ve skutečném tenisu si taky nelze vybrat, jak se budete na hru koukat, takže to není nic, co by hru nějak vážněji ovlivnilo. Pouze by možná trochu prospělo mít možnost vidět i větší kousek okolí samotného kurtu. Nevýhodu blízkého pohledu poznáte i tak, že vysoké loby vyletí mimo něj a jste pak s orientací odkázáni pouze na stín míčku, což bývá matoucí. Ale dá se bez větších potíží zvyknout. Ovládání a pohyb Ovládání samotného hráče není nijak složité a stačí chvilka k jeho zvládnutí. Pohyb je tvořen klasickými čtyřmi klávesami pro pohyb vpřed, vzad a do stran a samozřejmě jejich kombinací pro pohyb šikmý. Údery máte k dispozici čtyři - přímý, topspin, řezaný a lob. Systém ovládání představuje rovněž klasiku, kdy stisknete příslušný úder a směrovými klávesami zaměříte jeho umístění relativně k soupěřově polovině dvorce. ![]() ![]() ![]() Na přesnost umístění pak má vliv především schopnost vašeho hráče daný úder provést, žádné další ukazatele přesnosti úderu ve hře nejsou a ani mi nepřipadlo, že by hra nějak brala v úvahu vaši pozici, zda odehrajete v klidu či za běhu apod. Nechci tvrdit, že to tak vůbec není, ale nepodařilo se mi odpozorovat nějakou souvislost mezi postavením hráče a způsobem odehrání a přesností úderu. Ani nijakou indikaci síly či přesnosti kromě podání ve hře nenajdete. Hráči provádějí často i skoky po míčích, které mají na dlouhou ruku a nezřídka tak odehrají efektní volej. Podání a údery ![]() Dle mého je škoda, že podobně ukazatelem přesnosti není řešeno i odehrávání úderů ostatních, určitě by to udělalo hru ještě více zábavnou. V žádné tenisové hře jsem to sice ještě neviděl, ale právě tohle je možná to, co by posunulo tento žánr dál za hranice arkádovosti. Schéma, jež hra používá, je klasicky založeno na hráčových atributech, které mají na úspěšnosti každého odehraného míče vliv a s nimiž nic nenaděláte, na vás je pouze vystihnout soupeřův míč, zvolit způsob, jakým do něj praštíte a nasměrovat jej do některého sektoru tenisového dvorce. ![]() ![]() ![]() Grafika hry patří k lepším neutrálům, které neurazí, ale ani si ji nijak nezamilujete. Jedná se o snahu přiblížit realitu ručně kreslenou, věrným, ale nijak extra sexy způsobem. Rovněž animace postav jak ve hře, tak v mimoherních sekvencích by mohly být ještě o poznání dokonalejší. Rozpohybování za hry jsem už viděl lepší a často hráči vypadají toporně, občas zůstávají stát zbytečně dlouho na místě, odkud odehráli míč a nesnaží se sami své postavení na hřišti po jeho odehrání vylepšit. Zákysy jsou častější ve čtyřhře, kdy přímo vidíte, jak váš sparingpartner špatně stojí a nechává zbytečně odkrytý velký kus své části dvorce, s čímž ale nic nenaděláte. Co se týče hry samotné, zažijete při ní vše, co znáte z normálního tenisu - esa i dvojchyby, údery prudké a dlouhé, kraťasy, tvrdé nechytatelné returny i dlouhé výměny, u nichž běháte sem tam po celém hřišti, voleje, hru na síti i od základní lajny, smeče i loby, hru technickou i silovou, přesné míče na čáru jakož i milimetrové i metrové auty. ![]() Jedním z atributů, jenž má (volitelně) na hru také vliv a který jsme zde nezmiňovali, je únava, která je odrazem odolnosti hráče. Při vytváření zápasů volíte počet her (gamů) v sadě (setu), počet setů v zápase a tie-break, čímž lze vytvořit jak pětisetovou bitvu na celý večer, tak i hru rozumně dlouhou tak, aby odehrání sezóny nezabralo skutečně celý rok. Další vychytávky Rozdílné povrchy tenisových dvorců mají vliv na chování míčků a jejich odskoky. Rovněž lokace, kde se zápas pořádá, se odrazí na jazyku rozhodčího, kterým hlásí průběžný stav hry. Příjemným zpestřením je digitální ukazatel rychlosti podání, který stejně jako ve skutečném tenise najdete v koutě prostranství vymezeného hráčům a čárovým rozhodčím. Zajímavou kosmetikou je i kamera zapínající detailní pohled na dopad míče v případě, že skončí na čáře anebo v její těsné blízkosti. Volitelná je i doba, kdy utkání sehrajete. Ta má u venkovních kurtů vliv na vrhané stíny a osvětlení. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů Při utkání na antuce zanechávají pohybující se hráči efektní stopy. Sem tam se objeví průběžná statistika utkání a po jeho odehrání lze v klidu projít i jeho statistiku celkovou. A to je tak vše. Je na vás, zda je to to pravé co hledáte. Počítačový tenis není nijak extra preferovaným odvětvím, jak z řad hráčů, tak i vývojářů. Nicméně na toto téma se v poslední době objevilo překvapivě hned několik produktů vcelku šikovných kvalit, jež se snaží tuto skutečnost změnit a Tennis Masters Series 2003 je dalším z nich. Závěr ![]() Stáhněte si: Demo, Video, Cheaty Související články: Novinky |
Mickey Mouse připravil: jd |