Autor: Martin Zavřel Publikováno: 29.března 2007 | Verze: review/PS2/PAL Doba recenzování: týden |
![]() ![]() ![]() oficiální obrázky od UbiSoftu Zuřivě se tedy se svojí želvou rozběhnete kupředu, aniž byste chápali o co jde… a ono to přesto funguje. Všechno. Vaše postava se řítí zarostlou džunglí, přeskakuje překážky a chytá se za jejich okraje, vyřikuje rádobyvtipné hlášky a do toho občas zazní indikátor minutého záchytného bodu. Ty jsou snad po každých padesáti metrech, takže pokud náhodou spadnete do některé z propastí, budete začínat jen o kousek zpátky. A to prosím donekonečna: hra nemá počítadlo životů. Bravo, tomu říkám intuitivní hratelnost. Byť ona kombinace hladké hratelnosti s nekonečnem životů dává jasně najevo zaměření na mladší hráče a ohlašuje nízkou životnost hry. Jasné jako facka Pobíhání, skákání a akrobatické kousky napříč členitými úrovněmi zvládnete bez namáhání mozkových závitů (za pomoci mačkání jediného tlačítka pro skákání v kombinaci s analogovou páčkou). Bojový systém není o moc komplexnější. Bojujete vždy v uzavřených arénách, roztroušených po úrovních. Zde se vytvoří umělá překážka v cestě dál a po skupinkách se začnou objevovat (často doslova odnikud) nepřátelé. Jakmile je všechny pobijete, cesta z malé arény se uvolní a můžete zase kousek běhat a skákat, dokud se nedostanete do další podobné arény. Na konci některých úrovní na vás bude čekat nějaký ten tužší boss. V boji máte k dispozici jediné tlačítko pro úder svojí zbraní (každou úroveň hry musíte odehrát za konkrétního hrdinu, takže si chtě nechtě vyzkoušíte všechny čtyři včetně povinného využívání jejich specifických schopností, jako je vyšší skok díky tyči nebo lezení po stěnách za pomoci nožů). Opakovaným divokým mačkáním tohoto tlačítka aktivujete kombo, jež většinou zasáhne všechny nepřátele okolo vás. Pokud dokážete zasadit zhruba deset úderů nepřátelům za sebou, aniž by oni zranili vás, nabije se vám ukazatel pro speciální schopnost, jejíž aktivací se zpomalí čas a každý váš úder se během toho stane instantně smrtícím. Kromě zuřivého mačkání tlačítka pro útok zbraní můžete ještě použít druhé tlačítko pro spirálovitou otočku, za pomoci které lze skopnout nepřátele dotírající ze všech stran. ![]() ![]() ![]() Týmová spolupráce Poslední a asi nejatraktivnější specialitkou je možnost jednou za čas si vzájemně vypomoci v přesunu (stisknete tlačítko a další želva odněkud vyskočí, chytne vás za ruku a hodí vás dál) či přivolat do boje některého z ostatních želváků pro spáchání speciálního kombinovaného úderu (např. skočíte nahoru, stisknete X, objeví se další želva a společně provedete kombo díky jejím unikátním schopnostem). Tento tvůrci značně propagovaný trik využijete snad jen u soubojů s bossy – hra není dost těžká (nastavení obtížnosti se nekoná), aby vás nutila využívat jej častěji. Vzhledem k tomu, že kombinovaný úder pro danou dvojici postav má pokaždé stejnou podobu, začne vás po chvíli spíše nudit. Zásluhu na tom mají také nepřátelé samotní, jejichž největším problémem je nízká inteligence: většinu času jen postávají a sem tam udělají výpad vaším směrem, ale to je možná úmyslně kvůli cílení na příležitostné hráče. Ucházející jednohubka Navzdory své jednoduchosti dokáže hra dobře pobavit. Občasné spadnutí do propasti kvůli nešikovně nastavené automatické kameře jí snadno odpustíte díky nekonečnu životů a vysoké koncentraci ukládacích bodů. Zásluhu na dobrém herním zážitku mají především přístupnost a intuitivnost, ale také rychlost hry. Bohužel během několika hodin je zkušenější hráč na konci a pak mu nezbude než se začít rozhlížet po dalších herních módech. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry si prohlédněte v galerii Během postupu hrou se kromě velké galerie s artworky či ukázkami z filmu otevírá ještě série tréninkových misí, silně připomínajících simulace z virtuální reality v Metal Gear Solid: VR missions. V graficky jednoduchém prostředí jakoby vypadlém z filmu Tron zde budete probíhat nebo se probojovávat specifickými překážkami. Audio-video ![]() Dabing mi po chvíli začal lézt na nervy. Upovídané želvy komentují neustále úplně všechno, což s jejich přízvukem a bez titulků pro našince není zrovna přínosem. Ovšem největší problém hry je z mého pohledu naprostá absence hry pro více hráčů. Jestliže šablonovitý dětinský příběh o boji s zlem, prezentovaný komiksovými okénky, vypráví o soudržnosti a spolupráci želvích bratří, měla by také hra nabídnout takový kooperativní zážitek. Stáhněte si: Demo, Videa, Cheaty... Související články: TEST, Novinky... |
Martin Zavřel | |
autorovi je 27 let, pracuje v Illusion Softworks, po uplynulých sedm let vedl konzolovou sekci Doupěte; nejraději má akční, RPG a hororové hry (plus cokoliv s dobrým příběhem); neobejde se bez kvalitní filmové a herní hudby, relaxuje při tenisu, cestování, plavání a na srazech Brněnských Otaku |