Submarine Titans
zdroj: Archiv

Submarine Titans

Vývojář:
Vydavatel:
Platformy:
Detail hry

28. 8. 2000 0:00 | Recenze | autor: Redakce Games.cz |

Submarine Titans - recenzeAutor: AnubisPublikováno: 28.srpna 2000• Podmořští ...


Submarine Titans - recenze

Autor: Anubis
Publikováno: 28.srpna 2000

 Podmořští titáni
Když jsem se poprvé dozvěděl o Submarine Titans, byly moje pocity smíšené. Na vývoji hry pracoval poměrně neznámý kanadský tým Ellipse a prodávat by se měla pod hlavičkou (nám stratégům dobře známé) distribuční společnosti Strategy First, která má na svých bedrech takové pecky jako třeba Steel Panthers I a II, na kterých se podílela společně s SSI.

Realtimových strategií jsem se za ty roky tak nějak nabažil. Časy, kdy jsem u C&C nebo Warcraftu a jeho pokračování strávil spoustu brobděných nocí, jsou nenávratně pryč. "Realtimovky", jak jim většina z nás říká, už začaly ztrácet svoje kouzlo. Na vině tomu byla spousta faktorů, které nemá cenu vyjmenovávat a zřejmě by i spousta z vás se mnou nesouhlasila. ST neměli v mých očích být výjimkou. O to víc jsem byl překvapen, když se mi do rukou dostalo první demo. Hra na mne vyrukovala s nádhernou grafikou, výborným ozvučením a hratelností a dobře propracovaným AI. Jistě pochopíte, že jsem se začal dokonce i těšit a to se přiznám, že v poslední době se to povedlo jen málo titulům. Začal jsem občas pokukovat po stránkách Strategy First a sledovat oficiální datum vydání hry. Začátkem srpna jsem se skutečně dočkal. Takže o čem to vlastně všechno je?

 Příběh
Děj vás přenese do roku 2115, ale příběh začíná daleko dříve. V roce 2037 zjistí skupina vědců, že za deset let se Clarkova kometa srazí při dalším průletu se zemí. Dokážete si představit, jakou to mezi lidmi vyvolalo paniku. Celý svět zachvátil chaos a anarchie. V tomto zmatku vznikla na zemi společnost pod názvem ECO OCTOPUS, která začala skupovat velké části podmořského dna a zároveň pracovala na tajných projektech, které by umožnili osídlení oběžné dráhy. Zatímco se ECO OCTOPUS věnoval práci na tajném výzkumu, povedlo se jiné společnosti pod názvem UNCED Sharks, zkompromitovat ECO OCTOPUS ukradením tajných dokumentů o jejich výzkumu týkajícího se osídlení orbitu. Za pomoci Organizace spojených národů, zabavili orbitální stanice a připravily je na umístění laser , který měl kometu zničit dříve, než dosáhne země. ECO OCTOPUS byl čím dál tím víc znepokojen rostoucí silou UNCED Sharks a rozhodl se zasáhnout. S pomocí vlastních milicí a zemí třetího světa zaútočil na UNCED Sharks a rozhořela se další světová válka o ovládnutí naší planety. Mezitím do našeho slunečního systému z nedostatku paliva zabloudila mimozemská rasa, jinde ve vesmíru známá jako Silikoni (Silicons) a začala pátrat po zdroji coria, ze kterého by se dalo jejich palivo získat. A protože se jeho nejkvalitnější zdroje nacházeli na povrchu komety, rozhodli se na ní přistát, získat corium a těsně před tím, než se kometa srazí se zemí tak odstartovat.

Bohužel se situace trochu zkomplikovala. V roce 2046 dostihla kometa Zemi a došlo ke kontaktu s obranou, kterou proti pohromě zatím obyvatelé země vystavěli. Kometa byla zničena, ale rozpadla se na mnoho tisíc menších částí, které zasypaly povrch smrtícím deštěm. Siliconi doplatili na svůj plán a jejich loď byla takřka zničena. Největší část komety použili jako štít, který jim umožnil proniknout se zbytky lodě do zemské atmosféry. Země byla totálně zničena. Z měst zůstaly jen trosky a na povrchu prakticky přestal existovat život. Ti, co měli největší štěstí, přežili v podmořských koloniích Eco Octopusu a UNCED Sharks. Když bylo v místech pádu komety objeveno corium, změnily si obě strany jména, která více vystihovala jejich nynější zájmy lovců a hledačů coria. Z Eco Octopusu se stali Black Octopi a z UNCED Sharks White Sharks. Během hledání největšího fragmentu komety se Black Octopi srazily u jejího kráteru se Silicony, kteří neznámé vetřelce neznali a ze strachu na ně sami zaútočili. Píše se rok 2115, kostky jsou vrženy.Tři rasy, tři podmořské armády a zvítězit může jen jeden. Takže jdeme na to.

 O co tedy vlastně jde?
První, čeho jsem si na hře všimnul, je velká podobnost s "Blizardími crafty". Kompletně 3D vymodelované jednotky, ovládání typu "point & click", masivní produkce jednotek, to vše už tady jednou bylo. Spousta věcí však byla vylepšena k dokonalosti a to, co tuto hru děla jedinečnou, je detailně propracovaný trojrozměrný terén. Všechno vypadá krásně plasticky, avšak daleko nejdůležitější je jeho vliv na taktiku v samotném boji. Něco takového jsem viděl jen u pár titulů, např. Total Anihilation. Momentálně jsem z této hry nadšen a možná tím pádem trochu ovlivněn, ale troufám si říci že použití takto pracovaného terénu s vynikajícím designem úrovní dělá z Submarine Titans tak trochu extázi pro všechny stratégy. Nerad bych však předbíhal, začneme tedy pěkně popořadě.

Hrát můžete jak kampaň, tak jednotlivé mise, tvůrci samozřejmě nezapomněli ani na multiplayer. Nejdůležitější možností je hrát kampaň. Na začátku si vyberete jednu ze tří znesvářených stran a můžete začít. Důležitou vlastností je možnost si před každou misí zvolit obtížnost, což se vám může často hodit, to mi věřte. Náplň misí se od podobných her nějak neliší. Někdy musíte k úspěšnému ukončení vytěžit určité množství, nebo dopravit nějakou jednotku na předem určené místo, nebo ubránit základnu do příchodu posil atd. Stavíte budovy, vyrábíte jednotky, prostě klasika. Zajímavým doplňkem je vědecký výzkum. Na začátku každé mise začínáte na určité technické úrovni, kterou si můžete vylepšit výzkumem nových technologií a tím si umožnit stavět dokonalejší zbraně a nové budovy. Všechny tři rasy mají dohromady něco kolem 72 jednotek a staveb, které můžete postavit a asi 40 vylepšení, které vám umožní výzkum. Jednotlivé jednotky se dají seskupovat do různým útočných nebo obraných formací. Samozřejmostí je možnost jejich rozdělování do skupin. Doufám, že většina z vás pochopila, že veškeré dění a boj se odehrává pod mořem, takže se asi žádných tanků nebo děl rozhodně nedočkáte. Namísto nich budete ovládat ponorky vyzbrojené torpédy nebo lasery, ultrazvuková i magneticko rezonanční děla a na řadu přijdou také speciální jednotky, o kterých se vám ani nesnilo.

pokračování - hratelnost & AI, grafika atd...

Obrázek zdroj: Archiv
Obrázek zdroj: Archiv
Obrázek zdroj: Archiv
Obrázek zdroj: Archiv
Obrázek zdroj: Archiv
Obrázek zdroj: Archiv
Obrázek zdroj: Archiv
Obrázek zdroj: Archiv
Obrázek zdroj: Archiv
Obrázek zdroj: Archiv
Obrázek zdroj: Archiv
Obrázek zdroj: Archiv
Obrázek zdroj: Archiv
Obrázek zdroj: Archiv
Obrázek zdroj: Archiv


Nejnovější články