Autor: Warlock Publikováno: 7. dubna 2010 | verze hry: PC/základní/Steam doba recenzování: 1 týden |
![]() ![]() ![]() Stargate: Resistance je čistě multiplayerová akce viděná z pohledu třetí osoby a snažící se pohybovat ve stejném žánru, jako například Unreal Tournament nebo Team Fortress. Bohužel těmto titulům nesahá ani po kotníky a přesvědčil jsem se o tom hned po prvním spuštění, kdy jsem k mému překvapení zjistil, že k dispozici jsou pouze tři různé mapy. Jak jsem se obratem dozvěděl, další prý budou k dispozici až v průběhu března. Zavítal jsem tak pouze na velitelství SGC, do egyptského chrámového komplexu a na planetu Piramess, kde se nachází stroj na ovládání počasí. Na každé mapě jsem měl na výběr ze tří odlišných postav nebo spíše povolání, která patřila buďto do týmu SGC, nebo naopak byla věrná vládcům soustavy. Každá z nich disponovala primární a případně i další sekundární zbraní a nějakou schopností, která ji odlišila od ostatních. Přesně jak jsem očekával, vládcové soustavy se spoléhali spíše na partyzánský boj a svoje vyspělé technologie a SGC byla naopak věrná střelnému prachu a tradiční výzbroji. Při hraní za SGC se tak můžete stát běžným pěšákem vyzbrojeným tradičním samopalem P-90, odstřelovačem a vědcem. Ten se od zbylých postav odlišuje zejména tím, že je schopný na vybraných místech postavit kulometnou věž či léčící stanici. Dokonce má v zásobě zařízení, kterým dokáže léčit ostatní či naopak vypustit do ovzduší jed. Mariňák disponuje rovněž granátometem a odstřelovač může pokládat protipěchotní miny. ![]() ![]() ![]() V kůži otrokáře U vládců soustavy samozřejmě nemůžou chybět Jaffové vybavení oslepujícím granátem a samozřejmě tyčovou zbraní, s nímž je vůbec problém cokoliv strefit. Daleko zajímavější je Goa’uld s ozbrojenou rukou a osobním ochranným štítem. Pro neznalé televizního seriálu se hodí zmínit, že ozbrojená ruka je jakýsi ozdobný návlek na ruku, který na krátkou vzdálenost dokáže z cíle postupně vysát všechen život. Tyčová zbraň se podobá obyčejné tyči s tím rozdílem, že z jednoho konce při výstřelu vyjde krátký energetický výboj a chvilku trvá, než je možné opět vystřelit. Pokud jsem již byl nucen hrát za vládce soustavy, dával jsem rozhodně přednost Ashrakovi. Tento výtečný zabiják byl vybavený prakticky pouze dýkou, která byla samozřejmě vysoce účinná jedině na blízko a ve spojení s neviditelností dostatečně vražedná. Háček s neviditelností byl ale ten, že jsem při pohybu měl okolo sebe jasný fialový obrys a tudíž jsem byl stejně snadným cílem. Úplnou neviditelnost jsem si mohl dopřát pouze pokud jsem se vůbec nehýbal, což byl v některých situacích docela problém. Musel jsem si častokrát vyhlédnout nějakou hlavní křižovatku, chvíli počkat a následně se pověsit za potenciální oběť. Stále to však byla daleko lepší volba, než si pohrávat s tyčovou zbraní, která proti P-90 prohrává na celé čáře. On Stargate: Resistance na tom s vyvážeností jednotlivých povolání není příliš dobře a trpí hlavně vládcové soustavy. Kromě již zmiňovaného Jaffy je to zčásti nepoužitelné maskování či zkrátka absence nějaké větší palebné síly, která by byla účinná na delší vzdálenosti. Naopak v kůži SGC si snadno s odstřelovačkou poradíte s většinou nepřátel vyzbrojených zbraněmi pouze nablízko. Nehledě na vysoce účinné kulometné věže opět ve službách SGC. ![]() ![]() ![]() Technické zpracování Zmiňované tři mapy se neliší pouze svým prostředím, ale rovněž třemi různými herními režimy, které jsou pro každou z nich pevně dané. Na základně SGC jde o zabírání tří kontrolních bodů, v egyptském chrámu brání vládcové soustavy dostat se týmu SGC zpět k hvězdné bráně a planeta Piramess je variací na mód Capture the Flag. Suma sumárum tedy nic, co by nebylo možné vidět v ostatních titulech. Jistou pochvalu si rozhodně zasluhuje prostředí, v němž se souboje odehrávají, a docela lehce si dokážu představit, že za nějaký ten pátek se na podobných místech budou procházet desítky hráčů ve Stargate: Worlds. Jde totiž podle mého soudu o ten správný mix starodávných civilizací a staveb z budoucnosti. Přikláněl bych se však za větší věrnost velitelství SGC, které bylo kvůli lepšímu pohybu postav trochu rozšířeno a vůbec to nevypadá dobře. Celkově není engine žádným zázrakem, což dokazují chabé efekty či kostrbaté animace postav. Zkrátka autorům zbývá ještě spousta práce (patche pořád průběžně vycházejí). To samé se dá říci i o technické stránce hry - častokrát jsem se potýkal s výpadky připojení, lagy či neschopností připojit mě k některému z nabízených serverů. Například místo toho, abych byl připojen k jednomu z deseti volných serverů, hra automaticky založila vlastní prázdnou hru. Bohužel v základní verzi rovněž chyběla možnost přidat počítačem řízeného protivníka. ![]() ![]() ![]() další obrázky v galerii Snad někdy příště ![]() P.S. nad vývojářským studiem Stargate Resistance před pár dny převzal kontrolu prozatímní správce, který ho má dovést až k likvidaci, takže s dokončením Stargate Worlds nepočítejte. Související články: Novinky, Vše o Stargate Worlds |
Warlock | |
autorovi je 19 let, studuje na ČVUT v Praze a přispívá i na server o mobilních telefonech; zaměřuje se na strategie všeho druhu a nechá se zlákat i kvalitní FPS; řadí se mezi filmové fandy, příznivce metalu a rád jezdí na horském kole |