![]() ![]() ![]() Away Team je, jednoduše řečeno, Star Trekommandos. Kontrolujete v něm jednotku až šesti speciálně vycvičených důstojníků, kteří provádějí přísně tajné operace v týlu nepřítele. Ideálně se k tomu hodí vaše vesmírná loď Incursion, jež dokáže pomocí holografické technologie změnit svůj vzhled na jakékoli vesmírné plavidlo - a právě díky možnosti nepozorovaně se objevit tam, kde ji nepřátelé nejméně čekají, se ideálně hodí pro odhalení plánu, jak uškodit federaci. Čelit budete útokům Borgů, nebezpečí opětovné války s Klingony i otravným Romulanům. Příběh se točí okolo záhadného hnutí uvnitř federace, které pomocí nanotechnologie dokáže ovládat lidi, Klingony, Romulany i další rasy a chce rozpoutat novou válku - více ale prozrazovat samozřejmě nebudu... Je to jako seriál ![]() Náplní se mise od sebe příliš neliší - musíte někam jít, někoho unést či vyhodit něco do povětří. Hra vás navíc vodí za ručičku jako čtyřleté děcko, důležité oblasti na mapě jsou zobrazeny modrým blikajícím čtvercem, nemusíte se tak zdržovat s procházením celé mapy, stačí pěkně přímou cestou pochodovat - či se plížit - k místu, kde splníte úkol. ![]() ![]() ![]() Lidé, Vulkáni, Kligoni... Svůj tým si můžete vybrat ze sedmnácti důstojníků, specializujících se na pět oblastí - k dispozici jsou velitelé, vědci, lékaři, inženýři a bezpečnostní důstojníci. A zde narazíte na další z nepříjemných vlastností Away Teamu. Postavy jsou totiž prakticky stejné (až na vzhled) a postupně ve hře se nezlepšují s každou misí. RPG prvky (tedy vývoj postavy), které bych tu dost ocenil, bohužel chybí - k žádnému ze svých vojáků tak "nepřilnete" a je vlastně jedno, kterého si v dané oblasti vyberete. Minimální odlišnosti tu jsou, nicméně tam, kde bych je skutečně nečekal - tak například sniper-specialista si nese pro svou ostřelovačku od začátku sedm nábojů, "bezpečák", který je napůl sniper a napůl expert na výbušniny, má pouze tři náboje. ![]() Umělá blbost Opravdu VELKÝ problém má Away Team v oblasti umělé inteligence. Nepřátelé buď stojí na místě, nebo pochodují po předem definované nekomplikované dráze. Když na ně vystřelíte, uvidí mrtvé tělo nebo cokoli uslyší, přiběhnou na příslušné místo; když je pouze omráčíte, tak si krátce podrbou hlavu a pak se věnují dále svým úkolům. Je možné pobít jednoduše polovinu základny tak, že necháte stráže naběhnout k mrtvole jejich spolubojovníka a postupně postřílíte, stačí také nastražit minu, vykouknout na strážného a pak utíkat pryč - nepřátelé běží samozřejmě za vámi a naběhnou přímo na ni. Těm troubům prostě nedojde, že by se měli krýt, když na ně střílíte v přečíslení, nedojde jim, že by mohli přivolat vysílačkou (jsme sakra v budoucnosti, ne?) své spolubojovníky, slepě se po vás vrhají jako japonští vojáci na Guadacanalu... ![]() ![]() ![]() Bohužel, pokud nepřátelé mají alespoň minimální inteligenci, vaše vlastní jednotky řídíte jako loutky a v hlavě nemají ani půl neuronu. Možná proto, že jsou členové Away Teamu elitou flotily a prostě ti "nejlepší z nejlepších", nepřítele ignorují a nerozhodí je ani phaserový paprsek v žaludku. Neopětují palbu, nedokáží alespoň zdrhat z dostřelu, a to ještě není všechno - nemůžete je srovnat do rozumné formace, například aby ti slabší či v dané chvíli méně použitelní byli vzadu a nestali se terčem nepřátelské palby. Hra se aspoň při zásahu jednoho z vašich vojáků automaticky zapauzuje. A pár nepříjemných chyb v ovládání... A aby byly výtky k inteligenci a ovládání kompletní, nepodařilo se mi donutit tým, aby v případě, že pobíhají jeho členové spolu, každý používal jinou zbraň. Prostě nijak nedokážete přesvědčit své hrdiny, aby stříleli v jednom momentu někteří z obyčejného phaseru a další třeba z phaserové pušky. V případě, že chcete rozehrát nějakou velkou vychytanou taktickou operaci, tak to ani tak nevadí. Pokud ale hrajete Away Team "doom stylem" (což je v první asi tak třetině hry vcelku nejschůdnější cesta), to dost otravuje. ![]() ![]() ![]() Navíc pokud máte vybrané všechny členy jednotky, hra ukazuje, že je na nepřítele možné střílet, i když na něj může vystřelit POUZE jeden člen týmu. Mnohdy se tak stává, že místo koncentrované palby ze čtyr phaserů, která většinu panáků dokáže bez problémů srazit k zemi, vystřelí do cíle jen jeden a zbytek to napálí do zdi či jiné překážky (která je nezničitelná). Strážný se pak samozřejmě obrátí a opětuje palbu - obvykle tak něco "schytáte", musíte zraněného člena týmu léčit a vypotřebujete drahocenné "lékárničky" (hypospreje). ![]() Grafický zázrak rozhodně Away Team není. Rozlišení je pevně 640x480, což je na dnešní poměry hodně málo a na větších monitorech hra vypadá hodně hnusně. Sice je možné zoomovat, ale daní za to je hnusné rozpixelování obrazu, takže se nakonec stejně pravděpodobně upnete k standardnímu zobrazení. Isometrické 3D je někdy ostatně velmi ošidné, protože občas prosté zábradlí vypadá jako zeď a protivník přes něj bez problémů vidí a je nutné dávat pozor na všechny stráže v dosahu, protože nikdy nevíte, kdo na vás začne střílet. Zvuky jsou naopak na docela vysoké úrovni a slyšet jsou hrdelní hlasy klingonů i kovové borgské "You will be assimilated". ![]() Star Trek: Away Team tak rozhodně není záležitost pro stratégy, které jednoznačně odradí první třetina hry, která je vyloženě střílecí, i to, že vás hra vede za ruku. Na druhou stranu přibližně po polovině hry už musíte začít strategicky myslet, minimálně proto, že vám dojdou lékárničky a přestřelky jsou tak dost nebezpečné.
|
- Vývojář:
- Reflexive Entertainment
- Vydavatel:
- Activision
- Platformy:
- PC
9. 4. 2001 0:00 | Recenze | autor: Redakce Games.cz |
Žánr týmových akčních strategií stvořili před pár lety Commandos a Away Team se je snaží napodobit v provařeném prostředí Star Treku.
- Vývojář:
- Reflexive Entertainment
- Vydavatel:
- Activision
- Platformy:
- PC