Autor: Justman Publikováno: 28.prosince 2001 |
Pohled druhý - kampaně a mise Podobně jako v předchozím dílu máme na výběr mezi čtyřmi kampaněmi. První kampaní je tutorial. Jestli jste nikdy nehráli první díl, je tutorial téměř nutností! Tutorial kampaň je velice dobře zpracovaná. Mluvené slovo doprovází text a vždy určitý úkol, který musíte splnit, abyste se dostali dál. Tato kampaň je rozdělena do několika misí zaměřených na obchodování, boj, nové rasy atd. Jen mě trochu mrzí, že v tutorial misích se nedá použít save. Zbylé tři kampaně si zahrajete za Federaci, Klingony a Borgy. Každá obsahuje deset misí, které, stejně jako v jedničce, musíte dohrát aby se Vám odkryla další kampaň (což podle mého názoru není moc šťastné řešení). Naštěstí mise nejsou jen typu „postav základnu a znič nepřítele“, ale naleznete tu i mise kde musíte natěžit určitý počet surovin, osvobodit starport, zajmout loď v cizím vesmíru a dopravit ji zpět a spousta dalších. Téměř v každé misi musíte také zachovat určité lodě nebo budovy naživu, což někdy není vůbec jednoduché. Pohled třetí - instant action mód Pokud Vás přestane bavit kampaň (nebo ji dohrajete :), autoři Vám připravili dalších třicet map v instant action módu. Zde můžete hrát za všechny rasy až proti sedmi protivníkům. Ovšem obtížnost mě velice zklamala. Není totiž žádný velký problém porazit všech sedm počítačem ovládaných protivníků s obtížností nastavenou na hard, za méně než hodinu!! Stačí hned na začátku postavit několik „lehčích“ lodí, odrazit prvních pár útoků a pak už je to jen systematické ničení protivníka pomocí specielních zbraní nebo větším počtem těžších lodí (8-12 jich bude bohatě stačit). Také mě překvapilo, že po zapnutí nekonečného množství surovin, začne protivník těžit a prvních deset minut nic jiného nedělá!! Tomu říkám ubohost. Oproti Armadě jedničce je zde 45 nových lodí, 22 nových typů zbraní a 30 nových typů budov. Každá rasa má odlišný způsob stavění budov a lodí. Princip zůstává ovšem stejný - je tu základní budova, shipyard (popřípadě upgradovaná verze), research centra, obranné „věže“, senzory. Některé rasy mají také Trade center, kde se nechají nakupovat nebo prodávat suroviny a posádka. Pohled čtvrtý - lodě a jejich zbraně Ve hře je opravdu velké množství různých typů lodí. Jako základní jsou lodě na kolonizaci planet, na těžení, opravárenské lodě, stavební lodě a nepřeberné množství bojových lodí. Každá rasa má také trochu odlišný způsob boje a tomu také odpovídají speciální zbraně na bojových lodích. Ve hře najdeme i různé „vychytávky“ jako rušiče senzorů a signálů, neviditelnost, nabíjení štítů pro jiné lodě, organické parazity, různé druhy paprsků a spoustu dalších věcí. Při nalezení správné kombinace těchto zbraní se stanete téměř neporazitelní. Velice užitečné je používání assault lodí, které dokáží teleportovat komando na protivníkovu loď nebo budovu a vyvraždit celou posádku - pak jen stačí přesunout vaší posádku a loď je vaše. Pokud takto obsadíte budovu (nejlepší je shipyard), můžete vyrábět protivníkovy lodě! Každá rasa má také svojí mega zbraň. Například u Borgů je to Tactical Fusion Cube, která vznikne spojením osmi Tactical Cube. Pokud postavíte tenhle „masakr“, nic jiného už prakticky ani nepotřebujete :) U všech lodí se také nechá nastavit jejich vlastní AI, což znamená, jak se budou chovat, pokud je nebudete přímo ovládat. Nastavuje se zde volnost pohybu, volnost použití speciálních zbraní a agresivita. Lodím můžete také zapnout módy jako najdi a znič, braň nebo hlídkuj. Všechny lodě můžete dávat také do formací (které jsou většinou 3D) jako je kruh, formace typu X, řada atd. Pohled pátý - zpracování První, a pro spoustu hráčů hlavní, záležitostí ve hrách, je grafika. Jediné, co se nechá říci ke grafickému zpracování Armady II, je slovo ÚŽASNÝ. Hru jsem hrál v rozlišení 1600x1200 při plných detailech a je to opravdová pastva pro oči. Všechny lodě, budovy a okolní vesmírná tělesa (planetky, mlhoviny..) jsou zpracované do nejmenšího detailu, jako jsou svítící okénka a podobně. Také různé výbuchy a efekty po použití speciálních zbraní jsou ohromné, ovšem při větší bitvě vzniká na monitoru směsice všech možných paprsků a výbuchů, která vede ke ztrátě kontroly a orientace. Hra je zpracovaná 3D, takže můžete zoomovat a rotovat kamerou, jak se Vám zachce (ovšem hra pro mě byla hratelná jen při pohledu šikmo zeshora). Grafika je tedy velice dobrá - co zvuky a hudba? Opět jediné slovo, které se nechá říci, je průměr. To samé platí i pro hudbu. Ke zvukům patří i mluvené slovo (na začátku každé mise a v tutorial kampani), které je celkem slušně a hlavně srozumitelně nadabované. Další a neméně důležitou věcí je samozřejmě hratelnost. I přes nízkou inteligenci počítače je hra velice hratelná. Hlavně díky velkému počtu ras, lodí, budov, vzájemného kombinování zbraní a hledání nejlepší taktiky, Vám hra vydrží velice dlouho. Nakonec jsem si nechal asi největší zápor této hry, umělou inteligenci protivníků. Stejně jako v prvním dílu je na velice nízké úrovni a jak jsem již zmiňoval výše, není zde problém porazit SEDM protivníků na nejvyšší obtížnosti. Stáhněte si: Demo (91 MB), Videa (1 MB a 9 MB) |
Justman připravil: jd |