Autor: Pavel Oreški Publikováno: 26.června 2007 | Verze hry: anglická/prodávaná/Wii Doba recenzování: 1 týden |
![]() ![]() ![]() Co vše umí ježek Základem hry je rychlý běh, zrychlovaný ještě více akceleračními plošinami, a vyhýbání se překážkám, ať už ve formě různých sloupů, vodních příkopů, beden nebo nepřátel. Nicméně na závody je naroubována klasická plošinová skákačka, jakou Sonic vždy byl. To znamená, že přestože neustále běžíte vpřed, tak spolu s tím sbíráte zlaté prstýnky, likvidujete nepřátele, dostáváte se přes překážky, ať už skoky nebo jiným způsobem. V podstatě je to, jakoby ježek i v původní hře neustále běžel vpřed. Ale nejde jen o to prosvištět 3D úrovní až na konec, ve většině případů je nutné splnit zadaný úkol. Jednou jde o to dostat se do cíle ve stanoveném čase, jindy tam být dříve než váš společník, sebrat určitý počet prstýnků nebo naopak na závěr nemít ani jeden (prstýnky reprezentují zdraví a po kolizích je ztrácíte). Dle zaměření úkolu se mění i styl hraní. Jednou jsou to závody s časem, jindy jde o puzzle nebo zběsilou akční likvidovačku. A chybět nemohou ani obří závěreční bossové. Právě různorodost je jedním z velkých kladů Sonic and the Secret Rings. ![]() ![]() ![]() RPG prvky Za splnění úrovně dostáváte zkušenostní body a těmi si následně kupujete vylepšení – vyšší maximální rychlost, delší skoky, rychlý start, pár prstýnků k dobru a tak dále. Zpočátku budete mít na všechny, ale postupně musíte zvažovat, jaké z mnoha nabízených si vybrat. Je to poměrně zajímavá možnost, nicméně většina bonusů nemá valného využití a hra by fungovala v podstatě i bez toho. Čím dále se dostanete, tím větší chaos v jejich vlastnostech máte. Druhou menší výtkou je pak samotná hratelnost. Je prima, že se Sonic vrací ke kořenům, tedy k rychlosti, která je mu vlastní. Nicméně obtížnost dost strmě stoupá a problém je, že nejprve si danou úroveň musíte mnohokrát vyzkoušet, než se vám ji podaří dokončit. A pravda je, že na to nemá nervy každý. Například v jednom levelu jsem nesměl do cíle doběhnout s žádným prstýnkem. Jenže dopředu se nedá odhadnout, na jakém místě o ně můžete naposledy přijít. Tudíž je nemožné úroveň dokončit napoprvé a takové zásadní omezení by dle mého názoru neměla mít žádná hra. A nakonec třetí políček si odnáší multiplayer až pro čtyři hráče, který je reprezentován sérií miniher ala Rayman Raving Rabbits. Nicméně většina z nich je dost nudná, jiné jsou zbytečně krkolomné na ovládání a těch pár průměrných si nezaslouží větší pozornost. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry si prohlédněte v galerii Zpracování Přestože jsou oficiální obrázky slabší, velký aplaus si ode mě Sonic vyslouží za zpracování. Velký podíl na tom má obrovská rychlost, jakou se po úrovních pohybujete, tudíž si nestíháte všímat nedokonalých detailů. Ale i přesto je grafika parádní, velmi barevná a stylová. Ve hře je sedm rozdílných světů, každý naprosto jiný se svou unikátní atmosférou, překážkami a prostředím. ![]() Velmi mě zaujala podivná létající města na hřbetech obrovských zvířat, pouštní svět, pirátské ostrovy nebo výlety do pravěku s dinosaury. Zvuková stránka si také zaslouží pochvalu, i když zprvu mi přišly rockově laděné skladby nepříliš vhodné k arabským pohádkám, nakonec jsem musel uznat,že svou energií dobře sedí k svižné hratelnosti. Související články: Novinky |
Pavel Oreški | |
autorovi je 25 let, hraní her se věnuje téměř patnáct let a nepohrdne jakýmkoli žánrem |