Soldner: Marine Corps - recenze
4/10
zdroj: Archiv

Soldner: Marine Corps - recenze

Datum vydání:
11. března 2005
Vývojář:
Vydavatel:
Platformy:
Detail hry

12. 7. 2005 0:00 | Recenze | autor: Redakce Games.cz |

Ačkoli se vojenská simulace Soldner: Secret Wars příliš neujala a sklízela všude nízké známky, vznikl tento datadisk, který do ní přináší bitvy na vodě, další mise a bojovou techniku. Napravil hře aspoň trochu reputaci?

Autor: Frix
Publikováno: 12.července 2005
První česká recenze této hry zdroj: Archiv Verze hry: finální/anglická pro PC
Doba recenzování: 1 týden


Zvětšit zdroj: Archiv Nad některými událostmi v herním světě může člověku jít skutečně hlava kolem – německý distributor JoWood vypustil před zhruba rokem do světa zoufale amatérskou vojenskou simulaci Soldner: Secret Wars, která všude po světě zaslouženě sklízela nízká hodnocení, špatně se prodávala a přesto pro ni byl ohlášen nejen datadisk, ale dokonce pokračování! Ale k pointě: finančními problémy neustále zmítaný JoWood sesadil svého zakladatele z funkce šéfa firmy a nový vedoucí se rozhodl orientovat poměrně bystře jen na zaručeně výdělečné žánry a série, jako například Gothic a Hermann Maier’s Ski Racing. S tím souvisí i uzavření neperspektivních studií, mezi nimiž byly i Wings Simulations, zodpovědné za Soldnera. Datadisk Marine Corps je tedy definitivní labutí písní téhle travestie.

Tak tedy znovu. Soldner je vojenskou simulací, která klade důraz na přítomnost enormního množství vozidel a zbraní, což by teoreticky mělo mít za následek dojem skutečné války se vším všudy, něco ve stylu Operace Flashpoint. Po stáhnutí posledního patche, který je svou velikostí 320 MB skutečně rekordní, jsem strávil několik desítek minut pročítáním oficiálních fór hry, kde se soustřeďují fanoušci. Přestože mě před rokem Soldner naprosto otrávil a v mé recenzi pro Level si tehdy vysloužil málo procent, po přečtení některých ohlasů na datadisk a současný stav hry jsem pookřál a s nadějí jsem se pustil do hraní. Soldner by měl prý již být bez chyb, dá se hrát bez problémů online atd.

 Ze vzduchu a země i do vody
Jak nejspíše tušíte, pravda je někde trochu jinde, zatím však setrvejme u nadějného očekávání a novinek, které datadisk do hry přináší. Podobnou koncepci u přídavného balíku nepamatuji – hlavním cílem Marine Corps je spíše hru dostat do solidního stavu, než ji vysloveně obohacovat nebo měnit hratelnost, skoro by se dalo hovořit o dalším masivním patchi. Konečně je třeba v pořádku noční a infračervené vidění, které bylo v dosavadních verzích nepoužitelné. Dále přibylo k již velmi rozsáhlému vozovému a leteckému parku několik dalších kousků, třeba vrtulník Tiger nebo moderní stíhačka EuroFighter.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek

Úplnou novinkou jsou pak vodní bitvy, díky čemuž se setkáte s ozbrojenými motorovými čluny nebo dokonce s vodními lyžemi. "Vodní novinky" najdou své uplatnění v několika singleplayerových misích, ale častěji se s nimi vyblbnou hráči spíše při online hraní, kde jsou motorové čluny k vidění momentálně dost často. Zmiňované vodní lyže jsou jen vyložená legrácka, kterou autoři zahrnuli do hry pro obzvláštnění. Když zrovna z lyží spadnete nebo skočíte z lodě do vody, nic se neděje, můžete doplavat ke břehu jako v Battlefieldu 2. Lodě se ovládají bez větších problémů a celkově mohu hru na vodě označit jako přínos, snad jen si autoři měli dát větší práci s jejím zakomponováním do hlavní kampaně.

 Starého psa novým kouskům nenaučíš
Zvětšit zdroj: Archiv To všechno zní skutečně moc pěkně, ale faktem je, že i když Soldner už nepadá (tak často) a nahrávací časy se zkrátili z několika minut většinou jen na pár desítek vteřin, nedostatky v hlavním konceptu, které ze hry dělaly propadák, se jednoduše odpárat nedají, nebo to není v možnostech tvůrců. Jako první praští do očí zoufalá umělá inteligence, která neprošla během roku pražádným vývojem. Stejně jako dřív se stává, že na vás nepřátelé chvílemi vůbec nestřílí a jste jim ukradení, jindy se zase pálit pokouší, ale nedaří se jim to ani z pěti kroků.

Třešničkou na dortu jsou ovšem situace, kdy zrovna ovládáte nějaké vozidlo. Představte si misi, kdy je třeba dojet na určené místo, vybít nepřátele, osvobodit rukojmí a vrátit se na základnu. Když pominu groteskní skutečnost, ze mezi základnou a nepřáteli je stěží půl kilometru, tupost nepřátel je prostě neomluvitelná – před baráčkem čeká pár tanků a těžká pěchota, stačí ovšem šikovně zaparkovat tak, aby na vás nikdo nedovedl přesně vystřelit, vzít rukojmí, naskočit zpátky za volant a hurá na základnu. DESÍTKY nepřátel s těžkou bojovou technikou jen stojí a přihlíží!

 Velký výběr nemusí znamenat různorodost
Plynule se tak dostávám ke struktuře misí, která se v datadisku rovněž nezměnila, jinými slovy je stále velmi špatná. Pro ilustraci: na bázi otevřete terminál, který zobrazí nabídku misí, jejich umístění, peněžní ohodnocení a zevrubné informace o cílech mise. Těch je 20 nových a opticky se sice liší, ve skutečnosti jde však vždy bez výjimky o dojetí/doletění/doběhnutí k cílovému bodu, kde musíte někoho zabít/něco přivézt a vrátit se zpět.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

Před samotným skokem do mise je třeba se nejprve vybavit u tzv. terminálů, které herní postavě na požádání zhmotní jakoukoliv zbraň nebo vozidlo z čistého vzduchu. Ponechme stranou reference na Star Trek, u zbraní a obecně vzato vybavení si Soldner připisuje několik čestných procent za jejich neskutečnou kvantitu. Ať vás napadne prakticky jakákoliv součást výbavy moderního vojáka, v Soldnerovi ji prakticky určitě najdete – snad s výjimkou pornomagazínů.

Zvětšit zdroj: Archiv Úžasně široký výběr absolutně čehokoliv bez omezení s sebou ovšem nese daň v podobě nevyvážených misí. Všechny mise od hráče požadují přesuny na dlouhou vzdálenost, což má za následek nemožnost oproštění se vozidel. Bylo by rozhodně fajn si na chvíli odpočinout od neustálého ježdění před hory a doly, jenže Soldner to prostě neumožňuje, pokud se tedy nerozhodnete strávit půl hodiny držením tlačítka pro běh.

Na druhou stranu, Battlefield také ve velké míře spoléhá na využití různorodé škály vozidel a funguje to perfektně, tak proč Soldner ztroskotává? Odpověď je jasná – amatérské vymodelování a fyzikální model vozidel neumožňují si jízdu, let nebo plavbu pořádně vychutnat. Všechny druhy pohybovadel působí identickým dojmem, džíp i tank se řídí skoro stejně a jednoduše řečeno, není to ani trochu zábavné.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv
další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů

 Resuscitace selhala
Uniformní mise pro jednoho hráče jsou doplněny multiplayerem, který se vyznačuje několika charakteristickými vlastnostmi. Zaprvé, hraje se pouze v Německu a hrají zde pouze Němci. Zadruhé, z nějakého důvodu se hraje prakticky neustále jediná mapa v módu CTF. Zatřetí, morálka komunity je příšerná. Víc jak polovina hráčů jsou buď teamkilleři nebo ortodoxní campeři, kteří se nehnou z místa a s radostí vám ze vzdálenosti jednoho kilometru budou stále znova střílet mezi oči.

Zvětšit zdroj: Archiv Grafika a zvuky zůstaly v přídavku na stejné úrovni, jako před rokem, čili se z průměru posouvají do slabšího podprůměru. Pokud byste se rádi dozvěděli o Soldneru více, přečtete si původní recenzi od Mickey Mouse. Nemá smysl popisovat znovu všechny špatné vlastnosti hry a chodit kolem horké kaše – Soldner nikdy nebyl dobrou hrou a ani datadisk situaci nezachránil.

Stáhněte si: Intro, Patch, Manuál

Související články: Recenze původního Soldnera, Rozhovor, Novinky...

 
Frix
autorovi je 19 let, píše pro Tiscali Games, Level a Playmobil, po třech letech ve Finsku se vrátil do ČR, kde studuje Angloamerican College v Praze; hraje akce všeho druhu, trpí úchylkou pro stealth žánr, GTA a hry Warrena Spectora, vedle hraní patří mezi jeho hobby lezení po skalách, bowling a cestování






 
 
Frix

Verdikt:

Battlefield 2 kraluje žánru a slabá napodobenina jménem Soldner jednoduše nemá šanci uspět. Datadisk přináší pramálo vylepšení a jelikož k jeho spuštění potřebujete původní hru, množina potenciálních zákazníků se tak ještě zmenšuje. Sečteno, podtrženo – vůbec nic zajímavého.

Nejnovější články