Autor: Frix Publikováno: 12.července 2005 |
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Starého psa novým kouskům nenaučíš To všechno zní skutečně moc pěkně, ale faktem je, že i když Soldner už nepadá (tak často) a nahrávací časy se zkrátili z několika minut většinou jen na pár desítek vteřin, nedostatky v hlavním konceptu, které ze hry dělaly propadák, se jednoduše odpárat nedají, nebo to není v možnostech tvůrců. Jako první praští do očí zoufalá umělá inteligence, která neprošla během roku pražádným vývojem. Stejně jako dřív se stává, že na vás nepřátelé chvílemi vůbec nestřílí a jste jim ukradení, jindy se zase pálit pokouší, ale nedaří se jim to ani z pěti kroků. Třešničkou na dortu jsou ovšem situace, kdy zrovna ovládáte nějaké vozidlo. Představte si misi, kdy je třeba dojet na určené místo, vybít nepřátele, osvobodit rukojmí a vrátit se na základnu. Když pominu groteskní skutečnost, ze mezi základnou a nepřáteli je stěží půl kilometru, tupost nepřátel je prostě neomluvitelná – před baráčkem čeká pár tanků a těžká pěchota, stačí ovšem šikovně zaparkovat tak, aby na vás nikdo nedovedl přesně vystřelit, vzít rukojmí, naskočit zpátky za volant a hurá na základnu. DESÍTKY nepřátel s těžkou bojovou technikou jen stojí a přihlíží! Velký výběr nemusí znamenat různorodost Plynule se tak dostávám ke struktuře misí, která se v datadisku rovněž nezměnila, jinými slovy je stále velmi špatná. Pro ilustraci: na bázi otevřete terminál, který zobrazí nabídku misí, jejich umístění, peněžní ohodnocení a zevrubné informace o cílech mise. Těch je 20 nových a opticky se sice liší, ve skutečnosti jde však vždy bez výjimky o dojetí/doletění/doběhnutí k cílovému bodu, kde musíte někoho zabít/něco přivézt a vrátit se zpět. Před samotným skokem do mise je třeba se nejprve vybavit u tzv. terminálů, které herní postavě na požádání zhmotní jakoukoliv zbraň nebo vozidlo z čistého vzduchu. Ponechme stranou reference na Star Trek, u zbraní a obecně vzato vybavení si Soldner připisuje několik čestných procent za jejich neskutečnou kvantitu. Ať vás napadne prakticky jakákoliv součást výbavy moderního vojáka, v Soldnerovi ji prakticky určitě najdete – snad s výjimkou pornomagazínů. Úžasně široký výběr absolutně čehokoliv bez omezení s sebou ovšem nese daň v podobě nevyvážených misí. Všechny mise od hráče požadují přesuny na dlouhou vzdálenost, což má za následek nemožnost oproštění se vozidel. Bylo by rozhodně fajn si na chvíli odpočinout od neustálého ježdění před hory a doly, jenže Soldner to prostě neumožňuje, pokud se tedy nerozhodnete strávit půl hodiny držením tlačítka pro běh. Na druhou stranu, Battlefield také ve velké míře spoléhá na využití různorodé škály vozidel a funguje to perfektně, tak proč Soldner ztroskotává? Odpověď je jasná – amatérské vymodelování a fyzikální model vozidel neumožňují si jízdu, let nebo plavbu pořádně vychutnat. Všechny druhy pohybovadel působí identickým dojmem, džíp i tank se řídí skoro stejně a jednoduše řečeno, není to ani trochu zábavné. další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Resuscitace selhala Uniformní mise pro jednoho hráče jsou doplněny multiplayerem, který se vyznačuje několika charakteristickými vlastnostmi. Zaprvé, hraje se pouze v Německu a hrají zde pouze Němci. Zadruhé, z nějakého důvodu se hraje prakticky neustále jediná mapa v módu CTF. Zatřetí, morálka komunity je příšerná. Víc jak polovina hráčů jsou buď teamkilleři nebo ortodoxní campeři, kteří se nehnou z místa a s radostí vám ze vzdálenosti jednoho kilometru budou stále znova střílet mezi oči. Grafika a zvuky zůstaly v přídavku na stejné úrovni, jako před rokem, čili se z průměru posouvají do slabšího podprůměru. Pokud byste se rádi dozvěděli o Soldneru více, přečtete si původní recenzi od Mickey Mouse. Nemá smysl popisovat znovu všechny špatné vlastnosti hry a chodit kolem horké kaše – Soldner nikdy nebyl dobrou hrou a ani datadisk situaci nezachránil. Stáhněte si: Intro, Patch, Manuál Související články: Recenze původního Soldnera, Rozhovor, Novinky... |
Frix | |
autorovi je 19 let, píše pro Tiscali Games, Level a Playmobil, po třech letech ve Finsku se vrátil do ČR, kde studuje Angloamerican College v Praze; hraje akce všeho druhu, trpí úchylkou pro stealth žánr, GTA a hry Warrena Spectora, vedle hraní patří mezi jeho hobby lezení po skalách, bowling a cestování |