SnoCross Extreme Racing - recenze

26. 1. 2001 0:00 | Recenze | autor: Redakce Games.cz |

Závody sněžných skútrů jako ve hře SnoCross Extreme Racing jsou ve světě již známým sportem, ale oku českého diváka unikají.

Sno-Cross Extreme Racing - recenze

Autor:iNoe
Publikováno: 26.ledna 2001

Něco málo o skútrech
Závody sněžných skútrů jsou ve světě již dobře zavedeným a známým sportem, oku českého diváka tyto zimní závody poněkud unikají. Pokud nepatříte k fanouškům tohoto sportu a tudíž k divákům EuroSportu, který jako jeden z mála kanálů vysílá tyto klání do České republiky, asi ani nevíte, nakolik jsou tyto na první pohled jednoduché závody komplikované a finančně podporované. Neváhal bych je klidně přiřadit k automobilovým závodům. Tam se například stejně jako u aut vyrábí speciálně upravené skútry určené jen pro závody - a jejich cena není pochopitelně nejnižší.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Prakticky monopol má ve výrobě těchto skútrů firma Yamaha, která je zároveň dodavatelem všech dvanácti hybných strojů ze hry Sno-Cross Extreme Racing. Tyto jsou dle Unique Development Studios (UDS - mj. tvůrci výborných autíček Ignition) vlastně druhým originálem, jež byl konstruován dle CAD výkresů. Prototypy jednotlivých strojů byly původně sestrojeny právě dle těchto souborů. Pak stačilo dobře vyvážit jejich jízdní vlastnosti jako rychlost, ovladatelnost a reakce na sněhu a bylo vyhráno. Když ke konci loňského roku k PSX verzi této hry usedl Mats Persson, úspěšný švédský závodník, byly právě tyto vlastnosti jedny z nejvychvalovanějších z celé hry.

Nabídka strojů a tratí
Během tří sérií závodů se od původních 500cc modelů probojujete přes 600cc až k mohutným a rychlým 700cc strojům. S vyhranými závody se také osobně podíváte na oblíbenou součást některých závodů, aneb Hill Climbing. Neznamená to nic jiného než „šplhání“ po prudkých kopcích spojené s kličkováním před nástrahami jako skály nebo hlína, jež vás v lepších případech jen zpomalí. V horším to budete muset zapíchnout přímo uprostřed kopce.

S ubíhajícími závody se otevřou i nové úrovně, kterých je ve hře celkem sedm, což je trochu zklamání oproti verzi pro DreamCast, kde jich byla rovná desítka. Procestujete především severské země Evropy, ale podíváte se i blíže do středu (Německo), nebo i mimo Evropu. Do Spojených států Amerických přijedete otestovat coloradské sněhové podmínky v Aspenu, v Japonsku kontrolujete trať po předešlých Olympijských hrách a pojede se i do Murmansku do Ruska.

Výborný editor úrovní
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Mód kariéry vám umožní další věc - svůj stroj s můžete libovolně upgradovat s pomocí nejrůznějších částí, které byly pro jednoduchou orientaci seřazeny do čtyř kategorií pro každou část skútru. Pro hráče se tak vylepšování jeho stroje stává jednoduchým. Stejně tak je to i s opravou nabouraného vozu. V šampionátech máte před jednotlivými závody informace o sněhu - i když se to nezdá, nevhodný sníh často zpomalí rychlost a balanc v zatáčkách jak u vás, tak i u protivníků. Proto není na škodu se před závodem rozhodnout, co by asi bylo nejlepší.

Jednoduchost a rychlost - tak by se nejlépe daly vyjádřit vlastnosti implementovaného editoru úrovní, který je velice podobný tomu starému známému ze Stunts, jestli si ještě tuto hru pamatujete. Pomocí tohoto editoru sestavíte efektní a dobré tratě, které si pak sám nebo s protivníky můžete zahrát a na vhodně stavěném terénu si pak ozkoušet všech čtrnáct triků, které ve hře jsou. Nutno podotknout, že se „normálně“ za jízdy trénují velmi obtížně, protože můžete kdykoliv přepadnout přes říditka skútru.

Příjemné překvapení
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Hra umožňuje multiplayer jako po místní síti, tak i na jednom počítači formou splitscreenu. Opět se musím zmínit, že splitscreen je už spíše taková krize pro nezasíťované hráče a je prakticky nehratelná, nevidíte co je před vámi a kam se má vůbec zatáčet. Čímž vzniká nekontrolovatelný zmatek na obrazovce a se spoluhráčem budete místo rychlostních závodů hrát na to, kdo se dostane do cíle vůbec.

Od další z množících se konverzí konzole-PC jsem moc neočekával a byl jsem spíš překvapen pohodlným ovládáním, které čítá se vším všudy sedm kláves, pomocí něhož se dá dosáhnout i jednoduchého řízení stroje a výborné hratelnosti. Tato jednoduchá hra vám sice na dlouho nevydrží, ale výborně se hodí na momenty, kdy si potřebujete odpočinout a nechce se vám zrovna pouštět Oni ;)

iNoe

Jednoduchá a poměrné krátká hra vhodná spíše k odreagování než křečovité hraní.