Autor: ABE Publikováno: 2.prosinces 2001 |
![]() ![]() ![]() Engine u prvního dílu nebyl sice tak hezký, ale podle mě lépe plnil svoji úlohu a byl i daleko přehlednější. Přehlednější byly hlavně menu, ze kterých vybíráte budovy ke stavěni. Ve dvojce není totiž takové to typické uspořádání ikon jako v Transport Tycoonu, ale jednotlivé menu jsou v jakýchsi kolečkách a zabírají podstatně více prostoru, než by bylo zdrávo. Navíc se "rozbalují" a tím zabírají další místo a přispívají k celkové nepřehlednosti. Pokud budete hrát se zapnutou mini-mapou, opět se velmi zmenší výhled na krajinu. "Zajímavá" rotace kamery Dalším "vylepšením" oproti předešlému dílu je možnost rotace herní plochy. Rotace probíhá posunem o 90 stupňů směrem, který si určíte. Bohužel ani rotování se nevyhnulo několik nedostatků. Tím největším je průběh samotné rotace - ta probíhá následujícím způsobem: kliknete na tlačítko rotace, následně zmizí veškeré objekty z obrazovky a zůstane pouze terén, který se trhaným posunem otočí. Jedním slovem hnus. Nic horšího snad autory už napadnout nemohlo, snad jen, že by zmizel i samotný terén... Kromě rotování engine umožňuje, stejně jako v prvním díle, ještě zoom v několika stupních, ten již naštěstí probíhá bez onoho mizení objektů. Ale abych na použitý engine neházel jen špínu, musím uvést ještě několik jeho vcelku kladných vlastností. Střídání dne a noci je dnes sice už samozřejmostí, ale vaše horské středisko vypadá v noci skoro až kouzelně. V oknech svítí světla, venku lampy a mezi tím se všude potácí unavení lyžaři. Hezky také vypadá padající sníh, při kterém hraje velmi pěkná hudba, která se mi opravdu líbila. Bohužel je povedená jen ta, která hraje, když padá sníh. Ostatní hudební doprovod, který se line z vašich repreáku při hraní, mě zase tolik neohromil... spíše naopak. ![]() ![]() ![]() Budujeme lyžařské středisko Hra umožňuje dva základní typy hry - challenges a instant action, které se od sebe liší jen v jednom bodě. Zatímco v prvním jmenovaném stavíte své středisko podle instrukcí, které vám zadává nějaký obtloustlý dědula, v tom druhém si svůj lyžařský ráj můžete stavět podle libosti. Druhá možnost se mi líbila více, ačkoliv slovo líbila zde asi není moc na místě. Ale alespoň vám do toho nikdo nekecá a ve výstavbě máte volnou ruku. Stavba samotného lyžařského centra je nuda samo o sobě. Na výběr máte sice z mnoha různých budov, lyžařských vleků a lanovek, ale po chvíli vás stejně všechny omrzí. Kromě toho mi stavba uhelných a podobných elektráren jaksi k horské přírodě moc nesedí. Nechápu, proč autoři nezvolili pouze výstavbu malých generátorů nebo třeba větrných elektráren. Kromě stavby budov, hotelů, přes různé lyžařské školy až po stánky s občerstvením, hra nabízí i něco málo dekorací, stromků nebo možnost stavby cestiček. Posledním článkem výstavby je úprava terénu - ať už se jedná o zvětšování či zmenšování kopců, je tato činnost velice nepřehledná a podle mě by možná bylo lepší, kdyby ve hře vůbec nebyla. Na sjezdovce vlastníma očima Stejně jako v díle prvním i zde je možnost "přepnout" se do nějakého lyžaře a jeho očima sledovat okolní svět. Autoři šli ale ještě dále a tak se již nedíváte jen očima již existujících lyžařů, ale můžete si umístit kamkoliv na mapu svého vlastního a následně se s ním třeba projíždět po právě vybudované sjezdovce. ![]() ![]() ![]() Nápad opět jistě zajímavý, ale zpracování opět velmi mizerné. Fyzikální model lyžaře je prostě strašný, jediné co můžete ovlivňovat je směr, kterým se bude pohybovat a to navíc ještě velice podivně. Pokud se dostanete na prudší svah, stává se lyžař absolutně neovladatelným a jízda na lyžích se mění v nekontrolovatelný let vzduchem. ![]() |
ABE připravil: jd |