Autor: Lichtenberg Publikováno: 7.března 2008 | Verze hry: finální/PC/anglická Doba recenzování: 1 týden |
![]() ![]() ![]() Připraveni na ponor Zní vám to tedy jako klasická detektivka? Ano, máte pravdu. Autor se za tento fakt nestydí a do hry zařadil i několik odkazů na již zmiňovanou Agathu Christie. Jenomže by to nebyl Benoit Sokal, kdyby se nesnažil neoriginální žánr pořádně oživit. Inu, řekněte, kolikrát jste si u adventury mohli na začátku hraní vybrat, který ze dvou módů si chcete zahrát? Ostrov, na kterém se Sinking Island odehrává, se totiž potápí do oceánu. Pokud si na začátku zvolíte klasickou cestu, potopí se část ostrova, až když na něm nebudete mít žádné nesesbírané materiály. Hra je rozdělena na tři vyšetřovací dny a část hotelu se tedy zaplaví vždy až ráno. Druhou volbou je ale možnost hrát hru v tzv. „realtimu“ a kus ostrova se tedy potopí za určitý čas, nehledě na to, zda tam zůstaly nějaké důkazy. Hra vás potom zastaví a naloaduje o několik minut zpátky. Není to špatný nápad, ale doporučuji zůstat u klasického módu. ![]() ![]() ![]() Vyšetřování a sbírání důkazů ![]() Sbírání důkazů je pro herní děj zásadní. Sinking Island je totiž skládáním třináctidílného puzzle, přičemž pod každou částí se skrývá otázka, na kterou musíte několika důkazy odpovědět. Pokud tedy třeba hledáte, kdo ukradl ze špajzky med, dosadíte do části puzzle otisk prstu na klice, který je stejný jako třeba Pepíčkův a k tomu dosadíte tři výpovědi dalších osob, které viděli Pepíčka, jak se krade v noci do špajzky. Pokud vám vaše dedukce vyjde a vy dosadíte do nabídky správné důkazy, odhalí se další část skládačky. ![]() ![]() ![]() ![]() Tísnivá atmosféra Při hraní jsem se nechal unášet neobyčejně tísnivou atmosférou. Uvedu třeba případ, kdy kvalita provedení udeří přímo do očí. Na začátku poslední čili třetí epizody, se vás policejní důstojník ptá do telefonu, zda jsou všichni ostatní v pořádku. Vy, jelikož jste ve své vlastní lokaci, o tom samozřejmě zatím nic nevíte. A to je právě ten okamžik, kdy má člověk u počítače dychtivý pocit se jít podívat, zda skutečně nikdo není zraněný a co okolní postavy dělají a jak se vyrovnávají s nepříjemnou situací. Zkrátka a dobře, ten feeling, jako byste byly opravdu součástí hraného příběhu, tady je a je tísnivý až až. Atmosféře dopomáhá i parádní grafické zpracování, na které jsme od známého designera adventur zvyklí. Ačkoliv hra neobsahuje jedno z nejpoužívanějších rozlišení (1280x1024) nabízí hromady detailů, na které si uděláte nejlepší názor proklikáním okolních obrázků. Potěší i několik jednoduchých, ale kouzelných animací, jako například palmy na pláži, které se vlivem bouře a větru ohýbají téměř až k zemi. ![]() ![]() ![]() Mlčeti stříbro, mluviti zlato Systém dialogů se dělí na několik hlavních kategorií. Buď se osoby ptáte na něco, co jste našel a chcete znát její názor, nebo se můžete vyptávat, co si myslí o druhých osobách či se zeptáte přímo na otázku, na jejíž odpověď musíte přijít v důkazové tabulce. Systém je to velice jednoduchý a intuitivní. Do dialogu nemůžete nijak zasahovat a podezřelý vám tedy řekne přesně to, co chce. Když už jsem nakousl dialogy, pochvalu zaslouží rovněž výborné namluvení hlavních postav. Výčet dabérů sice nenabízí nějaká zářná jména Hollywoodu, ale na hře je dost znát, že se o ni starali profesionálové v oboru. Nervozita, agrese, strach i znechucení. Z hlasů v Sinking Island jsou prostě cítit emoce. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry v galerii Obě největší hrubky jsou ryze technického rázu. První a rozhodně tou podstatnější chybou je červík, který vám čas od času zasekne celou hru. Dvakrát (a pokaždé v poslední, třetí, kapitole) mi z obrazovky zmizel hlavní hrdina a nechtěl se ani za nic dostat zpět na monitor. Musel jsem se tedy vrátit k poslednímu uložení (zhruba půl hodinky zpátky), což náladu o studeném večeru zrovna nezlepší. Druhým nedostatkem jsou trošku přemrštěné hardwarové nároky. Na to, že hra i přes své nesporné grafické kvality nevypadá nikterak extrémně krásně, je potřeba počítač minimálně s CPU 1,5 GHz, 512 MB RAM a 64 MB grafickou kartou. I na mnohem lepším počítači nebyla plynulost hry úplně košér. Délka hry je přesně tak akorát a je velká škoda, že si hru nemůžete koupit v českých obchodech. gameplay video 2 Související články: Novinky, Vše o sérii Syberia, Paradise recenze |
Lichtenberg | |
autorovi je 17 let, studuje ekonomickou školu v Jindřichově Hradci a hraje závodně lední hokej, přispívá i do SCORE, z žánrů má nejraději adventury a hry se silným příběhem. |