Autor: Martin Zavřel Publikováno: 11.dubna 2009 | Verze hry: finální/PS3/anglická Doba recenzování: 1 týden |
![]() ![]() ![]() Jedničku s hvězdičkou si zaslouží speciální efekty přechodu do „Temného světa“ v reálném čase: omítka se začne rozpadat před vašima očima přesně jako ve filmovém Silent Hillu. Ačkoliv některé ranné obrázky a videa ze hry naznačovaly určitou plytkost nebo stejnorodost prostředí, výsledek naštěstí dopadnul docela jinak a výprava je jednou ze silných stránek hry. Nejde sice o technickou revoluci, ale důstojný převod Silent Hillu do HD se rozhodně povedl. ![]() ![]() ![]() Dávkování strachu Homecoming nabízí solidní příběh, který vás vtáhne nejen díky zajímavé zápletce: tou je návrat z války do rodného městečka, které se drasticky změnilo, přičemž záchrana vašich bližních přímo souvisí s děsivým odhalením špinavého rodinného tajemství. Hlavním držákem u hry je ale pečlivé dávkování jednotlivých odhalení i děsivých momentů – nervy drásající protahování dlouhých úseků bez jediného nepřítele, brutální nástupy patřičně hnusných bossů, specifické perličky. Najdete zde například jeden z nejděsivějších momentů v herní historii. Nechce se mi jej prozrazovat, ale naštěstí jich tam je více a tohle je prostě dokonalá ukázka mistrné režie hry. Takže: jdete spletitým bludištěm chodeb, ponořených do tmy. Okolo vás se přerušované rozléhají mechanické zvuky těžkých strojů, díky kterým je těžké odhalit přítomnost potenciálního protivníka po sluchu... ![]() ![]() ![]() Dojdete na konec jedné slepé odbočky chodeb, zvuky strojů sem tolik nedoléhají. Na zemi stojí malá špinavá panenka, prostě neživá dětská hračka. Jakmile se na ni podíváte, zašeptá tichounkým hláskem: „Zaaa teeebooouuuu“. Přejde vám mráz po zádech, prudce se otočíte – a centimetr za vámi stojí jedna z nejhnusnějších a nejtvrdších příšer ve hře! Ufff… to se prostě musí zažít. Uhni a uhoď Vrcholem uhlazené a pečlivě gradované hratelnosti je bez diskuze soubojový systém. Jelikož vaše postava je bývalý voják, dokáže se ohánět s nožem nebo sekyrou mnohem šikovněji, než předchozí zbloudilci v Silent Hillu. Výsledkem je citelný důraz hry na souboje zblízka (střelné zbraně a munice jsou vzácným zbožím až do divokého finále hry). Během soubojů na blízko přitom musíte volit mezi tlačítkem pro silný útok, rychlý útok a tlačítkem pro úhybný manévr. Určití nepřátelé jsou zranitelní pouze silným útokem, jiný pouze kombinací a další jsou tak silní, že je hlavní během souboje pečlivě uhýbat jejich útokům. ![]() ![]() ![]() Systém je tak ve hře dokonale využit a jeho nezvládnutí rovná se vypotřebování vzácných lékárniček před náročným koncem hry. Zato jeho zvládnutí dá vzniknout působivým momentům, kdy během souboje kroužíte kolem protivníka, hbitě uskakujete a přiskakujete, zasazujíce jednu ránu za druhou. Ačkoliv pohodlnější část mého já volala po nižší obtížnosti a munici, musím uznat, že ve výsledku je tento aspekt hry definujícím rozdílem oproti zážitkům z jiných titulů podobného ražení. Příjemný návrat Žádná z tradičních náležitostí série nechybí. Hledání předmětů, prohledávání budov za pomoci dynamické mapy a řešení několika puzzle s poetickými nápovědami – to vše bylo pečlivě uhlazeno tak, aby ničeho nebylo příliš a nedočkali jste se žádného zásadního zákysu. Rozhovory a setkání s ostatními lidskými protagonisty patří k tomu nejzajímavějšímu ve hře, což podporuje i poněkud vyšší počet filmových in-game sekvencí. Závěr hry má opět několik variant podle vašich skutků a úspěšnosti během hraní. I pokud zvládnete soubojový systém hry napoprvé, neprokoušete se na konec hry dříve než za slušných deset-patnáct hodin. ![]() ![]() ![]() další obrázky v galerii ![]() Stáhněte si: Videa, Trailery... Související články: Dojmy z americké verze, Preview, Novinky, Recenze filmu Silent Hill, Silent Hill 4 recenze, Silent Hill 3 recenze, Silent Hill 2 recenze |
Martin Zavřel | |
autorovi je 29 let, pracuje v 2K Czech, v minulosti sedm let vedl konzolovou sekci Doupěte; nejraději má akční, RPG a hororové hry (plus cokoliv s dobrým příběhem); neobejde se bez kvalitní filmové a herní hudby, relaxuje při tenisu, cestování, plavání a na srazech brněnských Otaku |