Autor: Bergy Publikováno: 2.srpna 2008 | Verze hry: prodávaná/anglická/PC Doba recenzování: 1 týden |
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Oproti verzi 2006 nejsou jednotlivé scénáře zamčené a jsou hned od začátku všechny volně přístupné. Příliš těžké nebo nezáživné úkoly tudíž můžete dle libosti přeskočit nebo se k nim vrátit později, až na ně budete mít chuť. Novinkou měla být možnost uložit si hru uprostřed rozehrané mise, ale ať jsem zkoušel jak zkoušel, vždycky jsem musel scénář natvrdo ukončit nebo ho dohrát. Přitom možnost pro uložení rozehrané hry by se velmi hodila, některé mise trvají velmi dlouho (řádově desítky minut) a ne vždy má člověk čas je dohrát na jeden zátah. Zdlouhavost plavby lodí je poměrně citelný problém a díky nemožnosti jakkoli hru urychlit, je to místy velmi otravné. Zvláště když musíte zírat až se vaše loď doplazí po zadaném kurzu z bodu A do svého cíle, mohou uplynout dlouhé minuty. Zabavit se v těchto prostojech můžete maximálně procházkou po palubě lodi nebo výhledem na širé moře. Když máte štěstí nacházíte se u pobřeží, kde aspoň jde pozorovat okolí, ale jinak vřele doporučuji si k hraní Ship Simulatoru 2008 vzít svou oblíbenou knížku nebo si zajistit dobrý výhled na televizi. Naštěstí mise, při kterých musíte neustále manévrovat v úzkých přístavech či projíždět velmi rušnými koridory, vás zase zaměstnají naplno, takže se hluchá místa částečně vykompenzují a výsledná hratelnost není zas tak špatná, spíše průměrná. Volná plavba Pokud vás přestanou hlavní scénáře bavit, můžete vyzkoušet mód pro volnou plavbu. Před jeho zahájením si vyberete jednu ze čtrnácti dostupných lodí (od malých cestovných člunů přes hlídkové lodě či remorkéry až po střední či velké cestovní parníky nebo obrovská kontejnerová plavidla či supertanker), také si zvolíte scénérii (celkem devět oblastí z celého světa s patnácti samostatnými lokalitami) a ještě si nastavíte typ počasí a zvlnění vodní hladiny. ýhodou tohoto módu je naprostá svoboda, která je ale zároveň i tím největším neduhem. Záhy zjistíte, že zde vlastně není co dělat a ruku na srdce, jak dlouho myslíte, že vydržíte bezcílně proplouvat oceánem sem a tam? Mě to tedy dlouho nevydrželo. Velmi by se proto hodil nějaký uživatelský editor, s nímž zřejmě autoři počítají neboť v hlavním menu je i záložka pro „Custom Missions“. Nicméně ani přímo ve hře ani v adresáři s hrou jsem nenalezl nic, co by se podobalo editačnímu nástroji. Zřejmě si ho autoři schovávají na datadisk. Ostatně editor k minulé verzi se rovněž objevil až letos s vydáním přídavku. Lépe je nyní zpracováno uvazování lodí k molům. Vůbec se ve scénářích dá vycítit daleko větší důraz na práci s lany a úvazy. Nejedná se přitom o činnosti jen při startu nebo zakončování mise. Například zapřahání lan a tažení nákladů či poškozených lodí na místa určení, to jsou úkoly, nad kterými můžete strávit i většinu času konkrétního scénáře. Pokrok nastal i v oblasti znázorňování poškození lodí. Je sice pravdou, že komické a velmi nereálné kolize jsou v Ship Simulatoru stále přítomny, na druhou stranu po nich nyní zůstávají viditelné stopy. Pomačkané trupy lodí či ulámané kusy palub jsou už proto nedílnou součástí. Kromě otočení lodi dnem vzhůru se mi ale nepodařilo nikdy svojí loď potopit, takže model poškození je vlastně jen kosmetickým vylepšením. Na fyziku lodí nemá žádný zásadní vliv. Bohužel ani tentokrát nezapracovali autoři na umělé inteligenci počítačem ovládaných lodí. Ostatní plavidla si proto stále hlídají svou vlastní trasu a pokud jim zkřížíte cestu, neuhnou, dokud do vás nenarazí. Je to škoda, protože situace, kdy se třeba s nákladní lodí dostanete do protisměrného koridoru a menší lodě do vás narážejí jedna za druhou aniž by se snažily velkému a nemotornému kolosu jakkoli vyhnout, vypadá všelijak, ale rozhodně ne reálně. Hezčí vzhled Grafická podoba hry vychází z toho samého enginu jako vloni. Prošel jen určitými úpravami, což je vidět hlavně na lepší kvalitě vodní hladiny. Nejmarkantnější změnou je ale vzhled uživatelského rozhraní, jenž má mnohem hezčí poloprůhledný design. Jednotlivá tlačítka se také dají podle libosti zcela schovat. Za očekáváním ale zůstalo stále stejně jednoduché ovládání, které má asi nejblíže k ovládání RC modelu jen s tím rozdílem, že lodě se pohybují opravdu přiměřenou rychlostí. další obrázky z této hry si prohlédněte v galerii Ovládání je uzpůsobeno pro myš či klávesnici, ale pokud budete chtít, můžete své lodě řídit i za pomoci joysticku, gamepadu nebo automobilového volantu. Hardwarové nároky jsou o chloupek vyšší než minule, stále ovšem zůstávají na střední úrovni. Většina případných zájemců si proto jistě Ship Simulator 2008 bez obav zahraje. Potřebné minimum činí 2,4GHz procesor, 1GB RAM a GeForce 5900 nebo ATI 9600 Pro / X600. Závěr Pocity z Ship Simulatoru 2008 jsou značně rozporuplné. Ačkoli došlo k viditelnému posunu a vylepšení řady aspektů, o nějaké revoluci nemůže být vůbec řeč. Jedná se proto spíše o přirozenou evoluci, jenž tuto sérii postrčila o kousek dále. Ve výsledku u mě osobně převažuje spíše zklamání, protože jsem čekal mnohem hlubší změny a posun k větší realitě. Stáhněte si: Demo Související články: Novinky, Ship Simulator 2006 recenze |
Bergy | |
autorovi je 27 let a pracuje jako vedoucí HW zákaznického servisu; psaním se zabývá více jak 7 let a kromě strategií si oblíbil i simulátory; pokud to čas a starost o rozrůstající se rodinu dovolí, věnuje se plastikovému modelářství a vojenskohistorické literatuře |