Autor: Michal Jonáš Publikováno: 17.února 2009 |
![]() ![]() ![]() Slibný úvod Přitom začátek (jen první mise) rozhodně není špatný, protože i přes naprosto standardní pohybové schopnosti hlavní postavy, které znamenají toliko úkroky a přikrčení, působí úvodní interiéry zakrvácené nemocnice temně a solidně. Zejména kouřové a světelné efekty nejsou vůbec špatné, ostatně jako vcelku pohledná a velmi nenáročná grafika, která je hodně podobná např. poslednímu Call of Duty. Naproti tomu úzké tunely v džungli a několik navštívených vísek působí ryze obyčejně, však se v jediné cestě vpřed vůbec neztratíte, protože vám ještě ukazují cestu barevné světlice od pozorných spolubojovníků. ![]() ![]() ![]() Nicméně i přesto můžete být lehce zmateni, když váš voják nepřekročí ani drobný kamínek, protože skok je výsadou výhradně kontextové tabule na obrazovce, navíc nabízené pouze v určitých případech. K tomu se váže jedna úsměvná situace, když vám nepřítel pomocí RPG zatarasí východ z podzemí tím, že na cestu odpálí drobné kamení tak do akvária, ovšem vy tento posyp stejně nepřejdete. Zmíněné RPG se dostane do rukou i vám, ovšem je to celkem zbytečné, protože spolu s pevnými kulomety pro ně stejně není ve většině případů žádný smysluplný cíl. To už častěji využijete veskrze obyčejného zbraňového arsenálu, který nůž, mačetu, pistole, pušky, brokovnice, samopaly a granáty nechá sbírat po padlých vojácích, takže nouze o střelivo rozhodně nehrozí. ![]() ![]() ![]() Vždy při ruce máte taktéž baterku, protože temné ladění lokací její použití hodně doporučuje, ale i když budete zcela beze světla a potichu, stejně vás i hodně vzdálený nepřítel okamžitě zmerčí a spustí přesnou palbu, avšak ta i na těžší ze tří obtížností nezpůsobí vážná zranění. A když toho schytáte víc, určitě již tušíte, že postačí krátká schovka. I tím je nový Shellshock předvídatelný a průhledný, když si hraje na tu nejjednodušší střílečku, co lze vůbec vytvořit. Klidně můžu pokračovat dalšími příklady, v což počítám minimálně zničitelné a interaktivní prostředí, kdy na zaslané ocelové rekomando reagují pouze zdroje světla a samozřejmě výbušné sudy. Menší osvěžení dodávají alespoň vcelku záludné pasti Vietkongu, od zavěšených klád s bodci, přes propasti s kůly, až po nášlapné miny. Pokud hbitě zareagujete skrze rychlý stisk požadované klávesy, tak se pasti v poslední chvíli vyhnete, nicméně pokud budete obezřetní, tak je jistě nepřehlédnete. Přitom by stačil k překročení natažené struny jen obyčejný skok… ![]() ![]() ![]() Mačkací obrana Více kláves pak musíte rychle namačkat ve striktně daných situacích, kdy vás „jako“ překvapí protivník a vy tak skrze mačkací minihru musíte útočníka tváří v tvář odrazit a pak mu buď rozstřelit, nebo rozklepnout pažbou makovici. I mimo tyto krvavé scénáře je hra hodně brutální, ale zobrazení plazících se torz a urvaných hlav je spíše óda na rajčatové bitky, než hrůzná podívaná. Každopádně i díky sprosté mluvě si hra vysloužila nálepku jen pro plnoleté. A že toho protlaku bude všude plno, protože postupem hrou nepřátel přibývá a to hlavně infikovaných vojáků, kteří ale mají tři opakující se obličeje, jako typičtí bratři ve zbrani. Jejich inteligence je samozřejmě nulová, což platí i pro zdravé nepřátele, jež zpravidla nabíhají v kolmici přímo na vás, nebo prostě stojí na místě a pálí o sto péro. Jelikož nejlepší recept na zabití je jedna kulka do díry po mozku, stačí vlastně jen držet hlaveň v ose s hlavou prvního nabíhajícího soka. Poněvadž ostatní jdou za ním jako husy v řadě, na pár kulek rázem snadno vykosíte celé zástupy dobytka na porážku. Často ale havěť jedna vylézá i ze stěn, nebo do nich po svém skonu zase zpola zmizí, a není to jen velkými dírami v bambusu… ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry v galerii První Shellshock byla hra na jediné odpoledne, desítku úrovní ve dvojce jsem přímočaře prošel za čtyři a půl hodiny. V to počítám navíc jedno opakování poslední pasáže, protože hra má dva různé konce podle vašeho finálního rozhodnutí těsně před titulky. Nic kratšího krabicového jsem snad nehrál. Podruhé na vyšší obtížnost už si to asi málokdo skočí znovu, protože i druhý Shellshock spíše dělá pořádnou ostudu žánru FPS a just vydavateli samotném. ![]() Tato hra byla testována na počítači s grafickou kartou GF260GTX od společnosti NVIDIA a za zapůjčení hry děkujeme obchodu Surtep. Stáhněte si: Trailery... Související články: Novinky, Shellshock: NAM 67 recenze |
Michal Jonáš | |
autorovi je 30 let, pracuje jako IT specialista v právní firmě a herní novinařině se věnuje skoro 10 let v mnoha internetových i tištěných médiích; vede si www.gamesblog.cz; mezi jeho záliby patří modelářství a deskové hry |