Autor: mindwarp.cz Publikováno: 8.února 2010 | Verze: PC/anglická/Steam Doba recenzování: 2 týdny |
![]() ![]() ![]() S gravitačními botami Ve strohém herním pojetí hra bohužel pokračuje i u nabídky map a herních režimů. Mapy jsem napočítal všehovšudy čtyři a herní módy pouze tři – Assault, Battle a Skirmish. Není to přesný popis, ale čekejte něco na ten způsob, akorát ve vesmíru. V budoucnu prý nějaké mapy a módy ještě přibudou, zatím je to ale dost bída. Mě tedy ona jednoduchost a neobsáhlost samotné herní náplně vůbec nepotěšila, ale byl jsem mile překvapen možnostmi mého skafandru. Máte gravitační boty a tak se můžete stisknutím tlačítka „přilepit“ k jakémukoliv objektu a chodit po něm. Dává to zažít úplně jiný pocit, než samotné létání s „jetpackem“, měl jsem z toho opravdu radost. Kromě toho se mi při stání na objektech lépe střílelo. Ono to míření za letu totiž není vůbec snadné, kurzor se totiž hodně třepe. ![]() ![]() ![]() Skrývání ve stínech Je zde i jakýsi stealth mód. Ten vypne většinu funkcí vašeho skafandru, takže vás nepřátelé nevidí na radaru. Nevýhoda toho je, že se vám vypne audio simulace (neslyšíte tedy nic než tlukot svého srdce) a nemůžete téměř vůbec korigovat dráhu vašeho letu. Je to ale zajímavá funkce a jedna z klíčových, jak vyzrát na nepřítele. Většinou jsem tak spíš, než frenetický rambo styl, volil kempování a vyčkávání, až někdo poletí kolem a nevšimne si mě. Hodí se vědět, že těch pár map, například stanice ISS nebo meteroidové pásmo, není příliš velkých. Když se začnete příliš vzdalovat, přestane vám fungovat vysílačka (audio simulace) a je vám ohlášeno varování před mikrometeority. Tudíž po přílišném vzdálení z bojiště umíráte. Zbraň máte ve hře pohříchu jen jednu, nicméně ta má alespoň více módů. Jde o jakýsi vesmírný samopal s granátometem a zaměřovačem, který umí metat i EMP granáty a jakési ledové projektily, což není ve výsledku nic jiného, než kouřový granát pro zmatení nepřátel. EMP náboji dočasně vyřadíte ovládání protivníkova skafandru. Ještě můžete použít boj na blízko a prostě nepřítele fláknout pažbou. Ale to už je ta poslední možnost, kterou jsem neměl příležitost využít ani jednou. I tak mi docela dlouho trvalo, než se mi podařilo vůbec někoho zabít a když jsem si jen tak poletoval bez pevné opory, neměl jsem vůbec šanci cokoliv trefit. A tak jsem raději začal kempovat ve stínech na meteoritech a čekal, až spatřím nějakého protivníka a přes sniper mód ho mohl sejmout. Věřím, že právě ona velká náročnost na koordinaci a střílení mnohé odradí. ![]() ![]() ![]() Zpracování na jedničku? Hra používá engine z benchmarkovacího programu 3D Mark Vantage a vypadá opravdu hezky. Z toho také vyplývá fakt, že je hra DX10-only. Na Windows XP jí tak vůbec nespustíte. Podporuje jen Visty a Windows 7 ve spojení s DX10 grafikou. Já hrál na sedmičkách a na mé sestavě (C2D E6600, GF 9600GT 512MB, 6GB RAM, W7 64bit) to jelo na skoro nejvyšší detaily krásně plynule. Naštvalo mě ale, že v nastavení byla všemožná rozlišení, jen ne to mé, 1280x1024. To tam prostě chybělo, jelikož se hře nějak nechtělo jet ve full-screenu. Proto jsem hrál raději v okně a z toho pochází i okolní screenshoty. Tak jsem hrál jen na 1024x768, škoda. Koho zajímají detailní testy výkonu, nechť si přečte článek zde. Audio už jsem nakousnul a pro hnidopichy zopakuji, že ve vakuu je slyšet střelba proto, že váš skafandr má funkci audio simulace. Hudba je, pokud jsem dobře poslouchal, jen v menu a je to jen jedna skladba. Sice pěkná, ale jedna mi tedy nestačí, to tam už nemusela být vůbec. ![]() ![]() ![]() Pro koho? V době, kdy jsem Shattered Horizon testoval, tedy nedlouho po vydání, zela většina serverů prázdnotou. Dohromady hrálo asi jen 30 lidí. A co bylo horší, servery měly vysoký ping, kvůli kterému jsem byl často ze seance najednou úplně odpojen. Anebo jsem se pro změnu do hry nepřipojil vůbec. Nevím, čím to bylo, ale směsice těchto faktorů mě od hraní dost odrazovala a po čase jsem to vzdal. Jsem si téměř jistý, že nové CSko z tohohle určitě nebude. Chápu názory těch, kteří říkají, že je to docela dobrá a novátorská on-line střílečka. Jistě je. Ale má pár zásadní nedostatků, které jí už asi odsoudily k naprostému nezdaru. Kromě vysoké náročnosti a dostupnosti jen pro DX10, je to ona náročnost na hráče. Není legrace bojovat proti lidem, kteří už to umějí hrát. Nemyslete si, že jako hráč ostřílený 3D střílečkami, kde je gravitace, sem vletíte a budete hned jako doma. Nebudete. Ovládání je sice navrženo skvěle, ale ona orientace ve volném prostoru není vůbec snadná. Umím si představit, že nad tím spousta lidí zlomí hůl právě proto, že to nebudou umět hrát. Jediný můj důvod ke zklamání to ale není. ![]() ![]() ![]() další obrázky v galerii Závěrečná úvaha Nevidím žádnou překážku v tom, proč by Shaterred Horizon neměl mít i normální singleplayer kampaň s příběhem, možnost přidat do hry boty, více map, módů a tak dále. Pak bych tomu udělil klidně o bod dva více. Ale tou překážkou, proč tam tyto věci nejsou, je asi zcela jistě lenost autorů, kteří si chtěli u své premiérové hry raději vsadit na něco jednoduššího, totiž na jistotu. Omlouvají to tím, že Shaterred Horizon je hardcore multiplayer hra, víc ať od ní nechceme. Někteří tento postoj brání, má jistou logiku, to ano, ale já v tom vidím promarněnou příležitost a narychlo ušitou hru z testovacího programu. Opět jsem se utvrdil v tom, že jen prezentace a dobré ovládání výbornou či alespoň více nadprůměrnou hru nedělá. ![]() Stáhněte si: Videa... Související články: Novinky... |
mindwarp.cz | |
autorovi je 24 let, studuje uměleckou školu se zaměřením na multimédia a mezi jeho hlavní zájmy patří tvorba hudby, kterou prezentuje na svých stránkách, kde jste vždy vítáni |