Autor: mindwarp.cz Publikováno: 29.ledna 2009 |
zdroj: Archiv Herní prostředí Zpracování je povedené a grafika se často mění, včetně hudby a zvuků. Ve hře je přes 45 levelů a každý vám nabízí něco nového. Startujete ve vesmíru, postupně se podíváte přes zasněžené hory, pláně, až po nižší a temnější kouty planety Roo. V pozadí se vždy něco pohybuje, třeba létají motýli, později pak netopýři, a je tam vždy také Princ Moo, sedící (většinou) na nekonečně dlouhé tyči, která je tím vyšší, čím hůř se vám daří. V některých kolech působí tenhle zkažený opičí Princ Moo celkem strašidelně a celé to dostává jakousi podivnou melancholickou atmosféru. Ta je z počátku až infantilně optimistická a je jen dobře, že se brzy začnou stahovat mračna. K osobitému kreslenému zpracování v tomto případě patří i zajímavá elektronická hudba, která vždy velmi dobře koresponduje s atmosférou jednotlivých kol. Tudíž pokud zrovna hrajete v levelu, kde poletují motýlci, kolem jsou modré mráčky, tak hraje rozjuchaná tucárna, zato jakmile postupujete do tmavších nočních kol, hudba je pomalejší, a postupně více éterická. Hudba zde má jednoho společného jmenovatele a tím je velká melodičnost, což se mi líbilo. Nápady nepřestávají Zábavnost Roogoo mi přišla značná - je to svižné, kola netrvají moc dlouho a v dalších jsou vám neustále servírovány nové nápady v podobě různých nástrah pro vaše padající meteority. Tak třeba poklopy, které se otevírají a zavírají a vy musíte dobře načasovat dobu, kdy jsou otevřené, aby vám meteority nepopadaly. Jindy se vám zase do cesty postaví jakýsi mimozemšťan, kterého musíte kostičkou trefit po hlavě, skočit na něj jako v Super Mariovi. Nástrah je dost a někdy také musíte meteority naskládat podle dvou odstínů jedné. Na hratelnost má vliv zvolená obtížnost, která má pouze dvě možnosti nastavení – normální a casual. Na casual obtížnost projedete hrou jako nůž máslem. Neměl jsem jediný problém, žádný zásek, ale hezky jsem se zabavil na dvě odpoledne. Na normální obtížnost se ale hra přibližně 2x zrychlí a to už máte co dělat. V posledních kolech jsem čekal zákeřnosti, které se nekonaly, jenže to jsem to hrál na casual, tedy nejlehčí obtížnost. Ale ani ta normální mi nedělala nějaké extra potíže, ačkoliv na tu jsem to dohrát nezkoušel. Při té causal jsem záhy začal kostičky zrychlovat (stejně jako v Tetrisu), protože na moje tempo padaly moc pomalu a také jsem se snažil vejít se do časového limitu a tím pádem ustanovit nový časový rekord. To už je o dost těžší. Jedním dechem Déle by mohl vydržet multiplayer, i když jen v podobě split-screenu. Jde o to, kdo dřív naskládá všechny meteority do zásobníků, případně kdo to dřív pokazí. Samozřejmostí je, že si můžete pro společnou hru zvolit jakýkoliv level ze singlu, nějaká speciální multiplayerová kola tu nejsou. RooGoo jsem sám dohrál jedním dechem, hraničilo to skoro až se závislostí, protože jsem byl pořád zvědavý co nového je přichystáno v dalších kolech, jaké nové prostředí, hudba, nástrahy. Kvůli tomu moc nedoporučuji studovat všechny ty screenshoty a videa, co tu kolem jsou, pokud chcete mít z prvního hraní co nejvíc. Technická stránka U lepších 3D casual her, jako je tato, se v poslední době setkávám s jednoduchou volbou kvality grafiky na lepší a horší. U Roogoo je to také, ale zkoušel jsem, že i na to nejlepší nastavení běží hra úplně plynule i na integrované grafice Intel X3100. Je to nejspíš z toho důvodu, že hra funguje pouze v rozlišení 800x600 a nikde jsem nenašel možnost to změnit. I v tomto rozlišení sice je na co se koukat, ale vyplývá z toho například nepodpora širokoúhlých displejů. Buď k tomu asi autory vedly nějaké interní technické důvody nebo chtěli, aby měl casual hráč, který počítačům příliš nerozumí, co nejméně možností něco nastavit špatně. Ovládání je řešeno pouze přes klávesnici, ale v menu se lze plně pohybovat i myší. Myš v samotné hře není využita vůbec, není jí ani třeba. Ale nepodpora jakýchkoliv gamepadů a joysticků nepotěší. Na druhou stranu, pro hraní v křesle u televize je tu konzolová verze. Mohly by tu být nějaké achievementy, ale nejsou. Stejně tak tu není žádná tabulka s nejvyšším dosaženým skóre, které se počítá pouze u každého levelu zvlášť. A nejsou tu ani jakékoliv možnosti hraní přes internet nebo přes síť. Porovnávání svého high-score s ostatními na internetu by bylo fajn, jenže to také nejde, je to na PC prostě ryze off-line záležitost. Na konzoli, kde se Roogoo distribuuje digitálně přes XBLA, je možnost hrát až ve čtyřech hráčích a navíc i kooperativně. Odradit může snad jedině vysoká cena 20 USD, která je totožná pro krabicovou i stažitelnou verzi hry. zdroj: Archiv další vlastní video z hraní Stáhněte si: Demo |
mindwarp.cz | |
autorovi je 24 let, studuje uměleckou školu se zaměřením na multimédia a mezi jeho hlavní zájmy patří tvorba hudby, kterou prezentuje na svých stránkách, kde jste vždy vítáni. |