Autor: Leon Publikováno: 27.prosince 2003 | Verze hry: finální/anglická Doba recenzování: 2 týdny |
![]() ![]() ![]() Zvláštní směsice žánrů Pojďme se tedy podívat, jak se autoři s předělávkou poprali. Již od prvního pohledu je zřejmé, že je to remake se vším všudy. Celý princip hry zůstal prakticky stejný, jediné, co se změnilo, je vizuální stránka hry, což se dalo (celkem logicky) čekat. Hra jako taková je zvláštní směsicí žánrů – chvíli hrajete budovatelskou strategii, chvíli tahovou strategii, pak si zase zastřílíte lukem, oháníte mečem, pořádáte turnaje atd. ![]() Začínáte přímo v Sherwoodském lese přepadáváním konvojů, za což získáváte peníze. Ty pak investujete do najímání rekrutů a následným bitvám s jednotkami Šerifa z Nottinghamu. Poté, co obsadíte i nottinghamský hrad, máte pod kontrolou jedno anglické hrabství a zpřístupní se vám mapa celé Anglie rozdělená na jednotlivá území, na něž si dělá zálusk dalších pět lordů. Cílem je pak obsadit celé území, což by vypadalo v podání samotného Robina trochu divně, a tak se tu objeví i Ivanhoe jako spolubojovník. Zdroje získávání peněz Důležitým faktorem pro celou hru jsou peníze. Ty získáváte jednak z obsazených území (že by Robin vybíral daně?), jednak přepadáváním konvojů a hradů. V praxi přepadení konvoje vypadá tak, že Robin sedí někde na stromě, v ruce má luk a v toulci dostatek šípů. Po okolní cestě začnou po chvíli přijíždět nepřátelé a vy v roli Robina jich musíte co nejvíce zastřelit. Za každého zastřeleného získáváte peníze, za některé (třeba toho na voze) je jich více. Někteří protivníci se snaží střelbu opětovat, takže občas musíte i letícím šípům uhnout speciálním tlačítkem. Po chvíli konvoj (či jeho zbytky, záleží na vašem umění) projede, sečtou se vám zásahy a podle toho jste získali peníze. ![]() ![]() ![]() Dobývání pokladů z hradů zase vypadá tak, že vniknete do hradu a souboji na meče se musíte dostat v časovém intervalu přes několik stráží až k pokladu. Jak přepadávání konvojů, tak loupeže v cizích hradech jsou zasazeny do několika různých prostředí, ale jinak je princip neustále stejný a po několika zkušenostech i poměrně nudný. Každopádně si tím můžete kdykoliv hru zpestřit. Turnaje a dobývání hradů ![]() Druhá složka hry je asi nejvíce podobná populárnímu Shogunovi. Postupným obsazováním a dobýváním dalších územích se budete snažit obsadit celou Anglii. Oproti Shogunovi je vše ale podstatně jednodušší, protože po dobytí území většinou stačí naverbovat místní obyvatelstvo na obranu a táhnout s armádou zase o kus dál. Pokud byste dobyté území ponechali bez jakékoliv ochrany, vzápětí se tam objeví protivník a vás by čekala další bitva. Tahové bitvy a zvlášní úkoly Bitvy jsou další částí hry. Ty probíhají pouze v rovině tahové, což mi trochu připomínalo sérii Heroes. Vlevo vaše jednotky, vpravo soupeř, někde mezi místo utkání. Při bitvě toho příliš neovlivníte, pouze které jednotky kam střílí a jak moc, případně které jednotky kam vyslat. Celé to působí dost primitivně a poměrně špatně se to i ovládá. Ani typů jednotek není mnoho – vedle pěšáků jsou tu lukostřelci, rytíři a ničivé katapulty. Asi není třeba dodávat, že čím kvalitnější jednotky, tím víc stojí. ![]() ![]() ![]() ![]() Nejvíce za všeho mě ale vytáčelo ovládání. Kromě myši a občasného používání směrových tlačítek jsou všechny akce soustředěny na tlačítka A, S a D, jenže v každé herní části jsou to jiné akce. U konvojů klávesou A se střílí z luku, přes S se skrýváme, u soubojů s mečem je první pro krytí před útokem, druhé dvě klávesy pro útoky a jejich kombinace pro speciální kombo. Toť vše, skoro to vypadá, že je ovládání primárně navrženo pro gamepad, neboť hra vyšla současně i pro konzole PS2 a Xbox. Chápu, že v době před 17 lety se ani víc tlačítek nepoužívalo, ale dnes? Mimochodem, při krytí soupeřova útoku mečem se vám taky ubírá zdraví, což jaksi nechápu… ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů Slušná je snad jen grafika. Všechno je hezky barevné, na pohled příjemné, ale nesmím pominout i určitou jednoduchost a stereotypnost všech prostředí. Animované sekvence ve hře jsou naproti tomu strašně „kostičkované“, zvuky taky žádná sláva, dabing postav tak průměr. Multiplayer samozřejmě nečekejte. Remake se vším všudy Robin Hood: Defender of the Crown je tak skutečně remake se vším všudy. Na samotné hře se kromě grafiky nic nezměnilo, a to je na dnešní dobu skutečně málo. V porovnání se Shogunem vůbec neobstojí a ani sám o sobě vás ničím nepřekvapí – jednoduchost hry, stereotyp, špatná AI, nevhodné ovládání, to vše jsou bohužel atributy této hry. Samotná nostalgie to nezachrání… ![]() Stáhněte si: Demo, Patch, Video, Cheaty Související články: Novinky, Robin Hood: Legend of Sherwood recenze (12/2002) |
Leon | |
autorovi je 26 let, pracuje v zahraniční firmě, specializuje se na akční a závodní hry nebo simulátory a netradičně pojaté strategie (všechny články autora) |