| Autor: Michigan Publikováno: 28.května 2006 |
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Rise of Legends není žádným pokračováním, ale zbrusu novou hrou. Jistě, určité koncepty z Rise of Nations zůstaly zachovány – například hranice národů, obsaditelná města, limit zdrojů či nevyčerpatelné suroviny. Vše ostatní je ale nové a menší odklon od kořenů tradičních RTS rozhodně není na škodu. Nejeden z vás bude asi zpočátku zaskočen spoustou možností, jež hra nabízí a zdánlivě složitým ovládáním, které je potřeba se naučit (buď z manuálu nebo z nápovědy ve hře). Jakmile se ale do hry dostanete, už vás nic neodtrhne a sami zjistíte, že je interface navržený tak, aby bylo vše po ruce. Hráči původních Rise of Nations mají určitou výhodu a vše si osvojí o něco rychleji.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Dobývání na mapě světa
zdroj:
tisková zpráva
Během cesty jsme narazili na podivné stvůry z černého skla – bez varování se zhmotnily okolo nás v záblesku ledového světla. Jaká moc mohla stvořit takovou hrůzu? Málem nás všechny dostaly. Ještě, že jsem předtím získal prototyp svého nového brnění, díky němuž se nám je podařilo porazit. V hlavě mi nyní vyvstávají otázky… a v hloubi duše vím, že jsem podobná stvoření již kdysi viděl – obrací se snad má minulost proti mně? -G Hratelnost Jakmile si zvolíte misi, ocitnete se už v samotné hře. Na začátku máte pouze jedno město a důl a dále si už musíte poradit sami. Mapy se hrají celkem svižně, herní doba většiny z nich se pohybuje okolo půl hodiny. Ve třech kampaních je jich necelých padesát a rychlá bitva či multiplayer jich nabízí dalších 43, což je úctyhodný počet. Jen větší rozmanitost prostředí by nejspíš nebyla na škodu, neustále se střídající pouště, džungle či travnaté skály se po chvíli chtě nechtě okoukají.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Každé mapě předchází krátký pohled na důležitá místa a Giacomův komentář nastíní, o co v ní půjde. Kromě hlavních úkolů lze téměř pokaždé plnit i ty nepovinné, jenž misi buď ulehčují nebo přidávají hrdinům body, kterými je možné vylepšit jejich schopnosti na strategické mapě. Co se týká misí, často máte jednoduše porazit nepřítele, ale najdou se i takové, kde bráníte město či doprovázíte karavanu nebo osvobozujete zajatce. Například v jedné misi se vám samotný Giacomo zblázní a vy ho pak musíte chytat. Občas je dokonce možné vybrat si stranu, které pomůžete. V některých z nich nebudete mít k dispozici město, ale jen vybrané hrdiny. Nejjednodušší nastavení obtížnosti je opravdu snadné a neskýtá žádnou výzvu – protivník většinou ani nezaútočí. Na střední obtížnost je už nutné se trochu bránit a vyplácí se rychlý útok na nepřítelovu bázi se vším, co máte. A na tu nejtěžší budete mít co dělat, abyste vůbec přežili. Počítačem řízený protivník se v rámci možností po většinu času chová chytře. V některých misích kampaně mi přišlo, že je její rozhodování omezeno záměrně, ve skirmishi to bylo o něco lepší, ale až na pár výjimek jsem se žádných vyloženě překvapivých útoků nedočkal ani na nejtěžší obtížnost. Suroviny a ekonomika
zdroj:
tisková zpráva
Suroviny jsou ve hře jen dvě – těžit budete modré timonium a sbírat budete bohatství. Přestože mnohým z vás mohou přijít pouhé dvě suroviny jako málo, věřte, že tím hra získává na dynamičnosti. Timonium se normálně těží v dolech, zatímco bohatství je nutné získávat prostřednictvím vzdušných karavan, které po mapě létají sem a tam. Hojné obchodování se vyplácí, neboť časté návštěvy neutrální budovy vám ji mohou pomoci získat na vaši stranu (jinak je nutné ji koupit či obsadit). Cuotlové místo bohatství využívají energii, kterou produkují reaktorové čtvrtě.Důležitým konceptem ve hře je princip navyšování ceny - každá další postavená budova ve stejném městě je dražší než ta předchozí – tzn. čím více budov máte, tím více musíte za novou zaplatit. Toto se týká i jednotek, jejichž cena roste s jejich počtem. Každý národ zkoumá své vlastní technologie poskytující nejrůznější herní a strategické výhody, a proto je dobré si rozmyslet, co objevovat nejdříve. Také má svou specifickou moc, kterou může po vyzkoumání používat. Vlastněné území vymezují hranice národa, jenž se s dobýváním rozšiřují. Na nepřátelském území jsou jednotky postiženy únavou a ztrácejí životy, na území vlastním se naopak léčí. Hráč je tím nucen k velmi rychlé expanzi a boj většinou probíhá právě tam, kde se hranice protivníků střetávají. Pomocí zásobovacích jednotek se lze únavě úplně vyhnout.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Obdivuhodně variabilní jednotky Jednotlivé strany se liší opravdu hodně a za každou je potřeba hrát jiným způsobem. Srovnání se Starcraftem se tu přímo nabízí - Vinciové, podobní Terranům, spoléhají na rychlý rozjezd, Alinové, stejně jako Zergové, na početní převahu a Cuotlové připomínají Protosy nejen kvůli svým štítům. Přesto je vše vzájemně vyvážené, a tak žádná strana není oproti ostatním nějak výrazně silnější. Každý si jistě najde svůj styl hraní a jinou kombinaci jednotek. Strategickým možnostem se tu opravdu meze nekladou. Jinak potěší, že se nebojové jednotky neoznačí zároveň s celou skupinou a že ty právě vyrobené mohou automaticky putovat za hrdinou do jeho armády.
zdroj:
tisková zpráva
Lenora je úžasná pilotka. Ve vzduchu na křídlech svého stroje dokáže hotové zázraky. Máme podobný pohled na věc.. a možná nejen to. Poslední týden jsem s ní strávil hodně času. Je mi v mnohém podobná – také nebojácně sleduje svůj cíl a stoprocentně věří tomu, co právě dělá. Její rodné město Pirata je nyní znovu svobodné a já jsem rád, že ji mám na své straně. Vítězství je opět o kus blíž. -G Co by to bylo za real-time strategii bez hrdinů? I tady samozřejmě jsou a jejich přítomnost na bojišti velkou měrou ovlivňuje vaši úspěšnost či neúspěšnost v misi. I když máte na začátku jen jednoho, postupem času se k vám přidávají další a další. Dokonce s vámi půjdou i z kampaně do kampaně. Každý hrdina má své zvláštní schopnosti a jeho přítomnost zaručuje různé globální bonusy. Vlastnosti se jim postupem času vylepšují – v kampani mohou získat úroveň nákupem nových schopností za nastřádané body, v multiplayeru probíhá toto vylepšování přímo ve hře. Hrdina na vyšší úrovni má více životů, lepší útok, obranu a celkově je větším přínosem v boji.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Multiplayer Rise of Legends lze ve více lidech hrát buď přes lokální síť nebo online přes Gamespy. Multiplayer a potažmo i mód rychlé bitvy se od singleplayeru v některých ohledech liší. Je například možné mít pouze tři hrdiny a všechny pokročilé technologie / lepší jednotky / jejich bonusy je nutné nejdříve vyzkoumat. Spojenci si mohou mezi sebou vyměňovat suroviny, jednotky či města a samozřejmě mohou vzájemně komunikovat.
zdroj:
tisková zpráva
Také převahy tu mají trochu jiný význam než ve hře jednoho hráče. Jsou celkem čtyři (vojenská, výrobní, materiální a taktická) a získá je vždy ten hráč, který první splní určité podmínky. S vojenskou převahou je možné krást protihráči jednotky, výrobní přivolá posily, materiální umožňuje léčení a taktická převaha dokáže boj na několik sekund zastavit. Rozhodně je to důmyslně vymyšlený strategický prvek. Jediné, co v nastavení chybí, je možnost zvolit si počáteční sílu armády či zda budete mít již na začátku hrdinu. Trochu mi vadilo i to, že nelze omezit vývoj a zakázat tak ty nejsilnější jednotky.
Technické zpracování
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v naší galerii Rise of Legends se u nás bude prodávat od června s českými titulky, dabing ale zůstane anglický. Lokalizací do našeho rodného jazyka provedl CD Projekt kvalitně, i když některé překlady jednotek či budov nemusí sednout každému, ale jde jen o zvyk. Jediné, co tak může být neanglicky mluvícím hráčům na překážku, je to, že tutoriálová nápověda je mluvená a bez titulků – hráč se sice z textu dozví, co má udělat, ale ne už proč. S trochou štěstí se ale do hry dostane i tak. Jsme již blízko, cítím to! Baronovi věrní nás už nebudou déle obtěžovat a cesta k Venucci je volná. Přibližujeme se s každým krokem a ve mně vře krev čím dál víc. Vítězství za vítězstvím, nespočet bitev. Okamžik zúčtování se blíží a netrpělivost mých nejbližších stoupá. Bude to konečné vítězství? Chybičky se vloudily
zdroj:
tisková zpráva
Přestože se autoři snažili vychytat všechny mouchy, pár jich ve hře zůstalo. Kromě těch již zmíněných je to například delší nahrávání misí, více jak minutové(!) prodlevy nejsou výjimkou. Pathfinding by mohl být také lépe řešený - jednotky mají občas problém najít tu správnou cestu, zejména v užších místech na mapě. Naštěstí takových ve hře moc není. V kampani je dost vedlejších oblastí vyplněno mapami, kde je jediným úkolem vyhladit nepřítele, což také plusové body nepřidá.
Stáhněte si: Demo, Trailery, Videa, Cheaty... |
| Michigan | |
| editor: jd |