Autor: Martin Zavřel Publikováno: 14.listopadu 2009 | Verze: Wii/prodávaná/anglická Doba recenzování: 1 týden |
oficiální obrázky od výrobce Tématicky jsou tři dobrodružství dostatečně odlišná a pestrá. RE2 zobrazuje tradiční „Romerovskou“ apokalypsu v nočním městě, zamořeném zombiemi, kde se hrstka přeživších snaží odolat za provizorními barikádami a následně skrz kanalizaci najít cestu pryč z města. Hlavní protagonisté Leon a Claire nakonec objeví obří vědeckou laboratoř hluboko v podzemí města a utkají se s nejmocnějšími mutanty, stvořenými brutálním virem G. Nechybí zkorumpovaný šéf policie, infikovaná holčička Sherry nebo tajemná agentka Ada Wong. RE: Veronica se odehrává na izolovaném ostrově v Tichomoří, kterému vládne zkažená aristokratická rodina Ashfordových, pracující na nebezpečném genetickém výzkumu pro korporaci Umbrella. Kromě vojenských táborů ostrov obsahuje také vězení, z nějž se podaří uniknout Claire a horkokrevnému Steveovi. Okolnosti jejich úniku ale zahrnují bombardování ostrova neznámým útočníkem a následující propuknutí zombie infekce. Největší hrozbou se nicméně neukážou být nemrtví ani mutanti, ale šílená sourozenecká dvojice Ashfordových, která se baví lovem a týráním lidí. Zbrusu novou kapitolou příběhu je mise Leona Keneddyho za dopadením diktátora v Jižní Americe, údajně zneužívajícího biologické zbraně. Leonovým překvapivým partnerem na této misi je hromotluk Jack Krauser, který je známý především z RE4 jako jeden z nejnebezpečnějších žoldáků a nepřátel. Zde je nicméně Jack spojencem a zajímavý příběh této kampaně dá kromě jiného odpověď na otázku, proč se to nakonec změnilo. Plnokrevná hratelnost Žánr kolejnicových stříleček pro světelnou pistoli bývá často vnímán jako přežitek z automatových sálů minulých desetiletí, ale nedávný Dead Space: Extraction dokázal, že i taková hra může obsahovat propracovanou hratelnost s několika vrstvami, zaštítěnou solidním příběhem i atmosférou. RE:DC je dalším důkazem toho samého: ačkoliv jde ve hře primárně o střílení, jsou zde také explorační prvky (sbírání skrytých předmětů, schovaných v zničitelných částech prostředí), nelinearita (hra za jinou postavu mírně změní průběh, poměrně často máte možnost vybrat si kudy dál na rozcestí) a RPG prvky (máte možnost si za nasbírané body vylepšovat sílu, kapacitu nebo rychlost zbraní). Mimochodem, při přímém srovnání je Dead Space: Extraction o něco strašidelnější a příběhově vyspělejší, nicméně RE:DC zase vypadá o trochu lépe a hraje se poněkud snadněji. Celkově rozhodně nejde o hloupou jednotvárnou střílečku, která by vás mohla rychle omrzet: naopak. Na poměry žánru překvapivou délku (přes deset hodin) si rádi prodloužíte opakovaným hraním jiných cest, vylepšováním zbraní a hraním odemykatelných „tajných“ misí. Zábavnosti napomáhá, že hra není tak brutálně obtížná, jako její předchůdce (Umbrella Chronicles) a máte nekonečno možností pokračovat od posledního checkpointu (s původní zásobou munice a léčivých předmětů). Působivá prezentace Nad estetickým vkusem grafiků z Capcomu nemá smysl polemizovat: jejich design postav, monster i prostředí je vynikající již od dob prvního dílu Resident Evil. Po této stránce je tedy zpracování všeho obsahu ve hře na špičkové úrovni. Zároveň se jim podařilo (především díky pestřejší barevné paletě) dosáhnout působivějšího vyznění grafiky, než konkurenčnímu Dead Space. RE:DC je nejlépe vypadající (vážnou) hrou na Wiičku. Samozřejmě, absence HD rozlišení je pořád citelný problém (speciálně na větších televizích), ale přesto se budete opakovaně divit, jak dobře hra vypadá. Vrcholem je nová kampaň v Jižní Americe, s lesknoucí se hladinou vody, slunečními paprsky nebo obřím exteriérem přehrady. Ačkoliv Wii samozřejmě nezvládá řadu nejpokročilejších grafických efektů, dokázali autoři vyždímat kvalitní výsledky z integrace fyzikálního engine Havoc (spousta předmětů v prostředí jde rozstřílet) a pasáže, ve kterých si temnotu prosvětlujete pouze úzkým kuželem svítilny, vypadají také dokonale. další obrázky v galerii Pocitu opravdovosti a živosti prostředí i postav napomáhá skvělá práce s kamerou (byť vám občas realistické pohyby hlavy vaší postavy řádně ztíží míření) a téměř nepřetržitá přítomnost parťáka po vašem boku - jeho animace jsou pestré a věrohodné. Je ovšem potřeba soudit celkové vyznění grafiky v pohybu, nikoliv dle statických screenshotů. Dojem završuje překvapivě vysoký počet renderovaných filmečků, jejichž kvalita si (kromě absence HD) v ničem nezadá s CG filmem Resident Evil: Degeneration. Obzvláště nově připravené filmové pasáže pro druhý díl nadchnou všechny pamětníky. Ti také ocení možnost sbírání různě poschovávaných textových zpráv ve hře, doplňujících chybějící pasáže historie série. Související články: Novinky, Vše o Resident Evil 5, Resident Evil Umbrella Chronicles recenze |
Martin Zavřel | |
autorovi je 29 let, pracuje v 2K Czech, v minulosti sedm let vedl konzolovou sekci Doupěte; nejraději má akční, RPG a hororové hry (plus cokoliv s dobrým příběhem); neobejde se bez kvalitní filmové a herní hudby, relaxuje při tenisu, cestování, plavání a na srazech brněnských Otaku |