Autor: Leon Publikováno: 11.listopadu 2001 |
![]() ![]() ![]() Dojmy z jízdy Stejně tak můžete zapomenout na plný plyn, na který se jezdí po 90% času v jiných rallye simulátorech. Tady to ale vede nevyhnutelně k přetočení vozidla a pořádným hodinám. Zvláště markantní je to u vozidel, které mají vysoký výkon a pohon zadních kol. U nich je přetáčivost taková, že zvyknout si na to a eliminovat to během jízdy, zabere hezkých pár hodin tréninku a pořádnou várku nervů. Proto jsem celý první šampionát projel s Lancií Fluvia, která má slušný výkon a pohon předních kol, na jejichž nedotáčivost se dá zvyknout podstatně rychleji. Ovšem přechod na nejvýkonnější soutěžák ve hře - Lancii Stratos - byl pak o to bolestnější a zvykání o to delší. Zajímavé je, že auto s pohonem všech kol tenkrát ještě nebylo (první bylo tuším až Audi Quattro na začátku 80-tých let), takže se s těmito auty jezdí opravdu jinak než se současnými vozy WRC. Zkrátka samotný požitek z jízdy v Rally Trophy je fantastický a dost dobře se nedá ani popsat, to se musí zažít (máte šanci v demu - první dojmy z něj). V tomto směru autoři dostáli všech slibů a není jim opravdu co vytknout. Docela slušně si pohráli i s ![]() Chudší nabídka tratí Podobně klasicky je zde přítomna i možnost určitého nastavení vozidla, bohužel ovšem v tradičních minimálních možnostech. To je pro mě určité zklamání, neboť u tak dokonalého jízdního modelu bych čekal i podstatně větší možnosti nastavení. Pokud se v tom ale hrabat nechcete, nemusíte. I tak se můžete vydat s 11 historickými vozidly (+ 1 bonusovým) ihned na trať. Zajezdíte si v takových legendárních vozech, jako jsou Lancia Fulvia Coupe 1.6 HF, Alfa Romeo Gulia GT, Fiat 600 Abarth, Lancia Stratos, Renault Alpine A 110, Volvo Amazon, Saab 96 V4, Opel Kadett Rally Coupe, Mini Cooper 1275S, Ford Escort MK1 RS 2000 nebo Ford Lotus Cortina. Původně mělo být aut celkem 12, ale pro jedno se nepodařilo sehnat licenci. Konečné číslo 11 je ale také skvělé. Bohužel tratě jsou pro mě určitým zklamáním. Jsou situovány do 5 různých zemí - Ruska, Keni, Finska, Švédska a Švýcarska, což ale není zrovna nejlepší volba. Rusko a Finsko jsou z hlediska profilu tratě hodně podobné, Keňa je vyloženě rovinatá a nudná, Švédsko se liší jen tím, že se jede na sněhu, a tak nejzajímavější jsou asi švýcarské tratě. ![]() ![]() ![]() Jako celek jsou však tratě navrženy docela fádně (přestože při jejich navrhování nebyly autoři ničím limitováni) a chybí na nich více zajímavých míst, především pak oblíbené vracečky, kde by se dala uplatnit ruční brzda, by se daly spočítat na prstech jedné ruky. V každé zemi na vás čeká 6 klasických tratí a 2 okruhové pro Arcade mód. To je ten mód, který se poslední dobou přidává do rallye simulátorů pro zpestření - jezdíte přímo na okruhu se soupeři. Tratě se opět odemykají v závislosti na vašich úspěších při závodech. Přebíhání zvířat přes cestu Grafika jako celek je na slušné úrovni a mnoho se jí vytknout nedá. Proměnlivé je občas i počasí, což se dá docela dobře poznat i na jízdních vlastnostech automobilu. Některé ![]() Pokud to tedy shrnu, musím konstatovat, že jsem od Rally Trophy očekával trochu víc. Nemohu říct, že by šlo o špatnou hru, ale stále to není to, co bych si představoval. Budu tedy i nadále čekat na ten svůj vysněný rallye simulátor, který bych si představoval asi takhle - současné nablýskané vozy WRC, špičkový jízdní model (jako v Rally Trophy), reálné tratě ze skutečných závodů mistrovství světa (proč jsme se jich ještě nedočkali?), dokonalá grafika & zvuky a výborná atmosféra (co takhle diváci všude okolo trati?). Rally Trophy k tomu udělala první krok, bohužel jen ten jeden a v těch ostatních už příliš nevyniká. ![]() ![]() ![]() Každopádně pokud jste příznivci rallye simulátorů, neměli byste si nechat tento simulátor ujít z důvodů, které jsem nastínil už na začátku. Letos to stejně asi bude nejlepší hra v tomto žánru, takže na výběr příliš nemáte. Rally Trophy je první kvalitní počin pro finské ![]() Stáhněte si: Demo (73 MB), Video 1, Video 2, Video 3, Video 4 (5 MB - 22 MB) |
Leon připravil: jd |