Autor: Bergy Publikováno: 6.prosince 2007 | Verze hry: prodávaná/anglická/PC Doba recenzování: pár dnů |
![]() ![]() ![]() Ani počet scénářů není nijak závratný. Misí, jenž mají svůj předdefinovaný jízdní řád a cíle ke splnění, je celkem patnáct. To znamená, že na každou trať jich připadá od tří do čtyř. Jejich délka je však hodně rozdílná, zatímco některé mají jízdu rozepsanou například na 45 minut, najde se i projížďka trvající skoro tři a půl hodiny. Útěchou budiž skutečnost, že každou trať si můžete osahat v tzv. volném scénáři, ve kterém neplníte žádné úkoly a můžete navíc na kliknutí myškou přesedat z jedné mašiny do druhé. Čekárna na kolejích Nutno ovšem připustit, že scenérie zobrazované v Rail Simulatoru jsou oproti původnímu Train Simulatoru živější. Mám tím na mysli například skutečné cestující, kteří se pohybují po nástupištích a způsobně vystupují a nastupují do souprav skrze funkční dveře. To je asi jedno z nejviditelnějších zlepšení. Na druhou stranu se ti samí lidé kolikrát ocitnou z ničeho nic mimo nástupiště a postávají v poklidu na kolejích. ![]() ![]() ![]() Podobných nedopatření je v Rail Simulatoru ovšem více a není jich zrovna málo. Například při nakládání vlaku pouští jeden sypač do vašich vagónů uhlí a druhý sype všechno vesele na zem. Jindy zase potkáte protijedoucí parní lokomotivu, která ze svého komínu vůbec nechrlí páru atd. Dokonce ani když rozsvítíte v nočních scénářích světla na lokomotivě, nemá to žádný efekt. Můžete si sice přes externí pohled zkontrolovat, že světlomety svítí, ale při pohledu z kabiny před sebou žádný světelný kužel nespatříte. Velmi povedené fyzice jsem se rozhodl věnovat zvláštní odstavec. Pokud vezmeme v potaz skutečnost, že Rail Simulator využívá přídavnou kartu AGEIA PhysX, vtírá se trochu otázka k čemu vlastně? Havárie vlaků jsou totiž i nadále hodně úsměvné a k realitě mají velmi daleko. Jak jinak popsat skutečnost, že po vykolejení vlaku vám lokomotiva většinou skáče jak splašená koza a kolikrát nechybí ani pěkný kotrmelec. Podobně funguje fyzika i v případě, že například ve stokilometrové rychlosti odpojíte za jízdy vagóny od své lokomotivy. Bez ohledu na rychlost totiž tyto vozy zastaví doslova na metru, setrvačnost nesetrvačnost. Ovládání a hratelnost Řízení vlaků je pojato tradičně. To znamená, že lze využít jak myšky a klikat na jednotlivé funkční páky a tlačítka v kabině strojvůdce nebo se naučit klávesové zkratky a ovládat mašinu přes klávesnici. K dispozici jsou tři různé modely ovládání a to od velmi zjednodušeného pro nováčky až po komplikované řízení, jež ocení zkušení strojvůdci. ![]() ![]() ![]() Aktivovat si lze i různé pomocné obrazovky s potřebnými údaji, které byste jinak museli luštit z budíků na palubní desce. Všechny kabiny lokomotiv jsou jinak plně 3D a můžete se v nich pomocí myšky jednoduše a plynule rozhlížet. Mě akorát přišlo, že pohled je dost nalepený na čelní sklo a nejde více oddálit kvůli lepšímu rozhledu. Jak jste už asi vytušili, hratelnost při výčtu všech nedostatků a chyb nemůže být jiná než neuspokojivá. Snad kdyby byl větší výběr tratí a lokomotiv nebylo by to tak hrozné. Takhle se ale člověk začne po pár jízdách poměrně nudit, protože tratě jsou hodně monotónní a převládají v nich dlouhé rovné úseky. Update Editor zde je, umožňuje úpravu již existujících tratí ze scénářů nebo vytváření zcela nových tratí. Zastaralá grafika Ačkoliv jsem výše zmiňoval, že Rail Simulator je ve srovnání s původním Train Simulátorem o poznání živější, grafika jako celek už tak pozitivně nepůsobí. Je to dáno zejména tím, že okolní terén je včetně veškeré vegetace dost nepřesvědčivý. Skoro jako byste koukali na pár let starý grafický engine a ne na zbrusu novou hru. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry v galerii ![]() zdroj: Archiv launch trailer Stáhněte si: Demo Související články: Novinky, Vše o Microsoft Train Simulatoru |
Bergy | |
autorovi je 27 let a pracuje jako vedoucí HW zákaznického servisu; psaním se zabývá více jak 7 let a kromě strategií si oblíbil i simulátory; pokud to čas a starost o rozrůstající se rodinu dovolí, věnuje se plastikovému modelářství a vojenskohistorické literatuře |