Autor: Cappy Publikováno: 22.prosince 2006 |
![]() ![]() ![]() TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Na okruhu nejsou žádné únikové zóny, žádný kačírek, žádný štěrk, žádné obrubníky, ani retardéry, prostě jenom ocelová svodidla a betonové zdi. Místy je šíře vozovky tak maximálně na jedno auto a aby to nebylo tak jednoduché, tak je celý okruh pokryt nechutně kluzkým asfaltem, po léta syceným olejem z běžného provozu... Závodní zážitek - velmi dobrý. Abych jen tak neplácal, odkážu vás na video nebo ještě jedno ze záznamu, kde si můžete prohlédnout Macau na vlastní oči. Menu se skládá z možností: Quick Race (rychlý závod), Race Weekend (závodní víkend), Championship (šampionát) a Additional Events. Přídavné události se ještě dělí na Driver duel (to je duel proti jednomu protivníkovi), Time Attack (závod proti časomíře) a Practice (volný trénink). Už samotné názvy napovídají, o co tam vlastně půjde, takže určitě nepřekvapí, že v šampionátu absolvujete celý ročník šampionátu a v otevřeném tréninku absolvujete otevřený trénink. Uff.. ![]() ![]() ![]() Vaše kariéra virtuálního závodníka se ale může ubírat úplně jiným směrem a když si chcete "jen tak zajezdit", tak prostě naskočíte do Quick Race, zvolíte obtížnost, odjedete si jeden závod a jdete dělat něco jiného. Ovšem to se nepředpokládá, jelikož závody jsou to velice chytlavé. Přinutí vás zkusit si je jednou, pak ještě jednou a znovu a znovu - a už jste v tom. Mezitím uplyne 5 hodin, ani nevíte jak. Vidět závod v roli diváka nebo z pohledu řidiče, který se snaží v posledním kole dostat na první místo… vážení, to je rozdíl. Jsou to možná dvojnásobné nervy. A teď si do toho připočtěte, že vaše auto reaguje na každou drobnost na trati, smykuje jak stará bába na ledě a vy víte, že když se blíží betonová zeď, tak s tím už nemůžete nic dělat. Jen se dívat a čekat. Trénink je nezbytností. Pravdou ale je, že se to dá zvládnout poměrně snadno. Hra na vás nijak netlačí, abyste se stali druhým Schumacherem. Když už máte něco odježděno, dostanete se do tempa velice rychle. Auta V seriálů WTCC závodí upravené sériové automobily výrobců BMW, S.E.A.T., Alfa Romeo a Chevrolet. Ve hře narazíte ještě na Peugeot a Hondu, která jsou tam (asi) pro zpestření. Všechno to jsou auta s obsahem motoru 1998 ccm (tzv. „dvoulitry“), atmosféricky plněné, s výkonem přes 260-275 koní a točivým momentem okolo 260 Nm. ![]() ![]() ![]() Zatímco auta BMW mají poháněná zadní kola, Alfa nebo S.E.A.T. mají poháněná kola přední. Proto se s každým autem jezdí úplně jinak a musí se při řízení používat jiná technika jízdy. Konkrétní modely jsou BMW v provedení 320i a 320si – to „si“ je novější a lepší. Dále Chevrolet Lacetti, S.E.A.T. Leon, S.E.A.T. Toledo Cupra, Alfa Romeo 156, Alfa Romeo 156 GTA, Honda Accord Euro R a Peugeot 407. Pak je tu ještě doplňkový šampionát WTCC87, ve kterém si můžete vyzkoušet klasiky Alfa Romeo 75 Turbo E a BMW M3 E30, které se šampionátu účastnili v roce 1987. Takže kdo ještě dnes vzpomíná na to, jaké tyhle vozy byly srdcové záležitosti, tak si je může vyzkoušet v ostré verzi virtuálního světa. A konečně posledním v řadě je Mini Challenge 2006 s Mini Coopery S. Velice zábavná vozítka – a vůbec ne pomalá. Nastavení vozu... ... jde zase na hranici toho, co byste v normální „arkádě“ marně očekávali. Ale tohle je simulátor, to je jiná kategorie, jiná liga. Nastavitelné je pochopitelně úplně všechno, od poměru převodů v převodovce, po tlumiče, pružiny, strmost řízení, množství paliva v nádrži, účinku brzd a já nevím čeho všeho ještě. Máte možnost nastavení na přední nápravě, na zadní, nebo provádět celkové vylaďování, prostě si se všemi těmi serepetičkami hrát pořád dokolečka. Pochopitelně - má to svojí váhu, protože nastavení auta určuje, jak dobře se auto bude ovládat (jestli ztěžka/snadno), jak půjde řídit a jak rychle pojede. Když máte okruh s dlouhými rovinkami, tak se vyplatí trochu natáhnout poslední rychlostní stupeň a na úkor akcelerace dosahovat vyšší maximální rychlosti. ![]() ![]() ![]() Zvuky motorů a "okruhového" šumu byly nahrány na skutečných závodech a pak importovány do hry. Od řazení, motoru, převodovky a kol, odevšad se ozývají věrné samply. Ozvučení je tedy brilantní. No a když je řeč o zpracování, tak by asi nebylo fér, abych vynechal grafiku a okruhy. Jenomže i tady platí to samé co v předešlém případě či u GTR 2. Každá křivka, každá zatáčka, horizont, převýšení, obrubník, každý hrbol, to všechno má svůj reálný podklad. Autoři si dali práci a všechny okruhy navštívili, projeli, nasnímali, každou trať zdokumentovali a pak jí vytvořili ve virtuální realitě. Na základě toho pak nasimulovali každý závodní víkend a každou událost. To dává velmi realistický dojem ze všech WTCC závodů. Člověk má pocit, že když je v "Race", tak tam skutečně je, a že skutečně závodí. Klasické dodělávky, třeba jako je virtuální rychloměr s otáčkoměr, sice jsou na úkor realističnosti, ale jsou zase dobré pro hratelnost, protože má hráč závodník lepší přehled o tom, kdy přeřadit na vyšší rychlostí stupeň (navíc se tyto vlastnosti dají vypnout). ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry si můžete prohlédnout v galerii Umělá inteligence Jediná výtka v této hře směřuje na adresu umělé inteligence. Nechci kritizovat ani tak to, že počítačem řízení soupeři jsou občas jako splašení a nic si nedarují. Když říkám nic, tak tím myslím absolutně nic. Jsou schopni sestřelit sami sebe, jsou schopni sestřelit vás, jsou schopni udělat z celého startovního pole pestrobarevné vrakoviště kousek za startem. Problém je v tom, že v testované verzi hry občas měli problém trefit se do zatáčky, dělalo jim problém vybrat ostrou vracečku a tak podobně. Takže se tam zasekli a zablokovali celou cestu. Hra to řeší tak, že takového nezbedu jaksi "nadzvedne" a šoupne ho trochu stranou, aby mohl pokračovat. Není to nijak rušivé a při hraní to ani nepoznáte. Jen to občas na záznamu vypadá poněkud nepřirozeně a kazí to celkový dojem ze hry. Předpokládám ale, že to snad opraví patch. Rozdíly oproti GTR a GTR 2 ![]() Stáhněte si: Demo, Cheaty... Související články: Novinky, GTR 2 recenze, GTR recenze, GT Legends recenze |
Cappy | |
autorovi je 27 let, momentálně pobývá v zahraničí a specializuje se na hardware, dříve se podílel na vývoji několika počítačových her |